Søgning på: analyse william. Resultater: 19781 til 19800 af 24034
-
Landbrugsreformer og dansk demokrati
ForumindlægHej :) Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at lave en fornuftlig problemformulering til dette emne. Jeg har fået udleveret kilderne: 1. Stavnsbåndet 1733 2. fællesskabets ophævelse 1776 + udskiftningen i Øster Stillinge 1796 3. Fæstegårdens til og fratrædelse 1787 + om... -
Igang med dagbog, men forstår ikke opgaven :/
ForumindlægHej, er der en rar sjæl derude, som evt lige kunne fortælle mig, hvad opgaven mener, opgaven lyder; En dagbog handler om flere handlinger og refliktioner, hvad betyder det, har slået op flere steder, man kan bare ikke finde det Håber der er en, som kan fortælle mig det Mvh -
Diganalyse
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med hver vers handler om. Jeg prøver at komme frem til digtets tema. Jeg vedhæfter digtet som et word dokument. TAK -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
Monotoniforhold og koordinatsæt
ForumindlægHar brug for hjælp til følgende opgave. Om en differentiabel funktion f oplyses at f´(x)=(x+3)(x+1)^2(x-1). a) Bestem monotoniforholdene for f. En anden funktion g er bestemt ved g(x)=3x-e^x Grafen for g har en tangent, der er parallel med tangenten til grafen for f i punktet P(-2,f(-2)). ... -
Ord.
ForumindlægHej. ER der nogle der vil sætte et andet ord for det som står i (...) i referatet. Her ; I Kunsten at græde i kor udgør ønsket om andres død, faderens ”psykiske nerver” og søsterens nætter med faderen på sofaen en naturlig del af den 11-årige fortællers hverdag. Disse ting beskrives derfor me... -
Eksamen i RELIGION hvordan???
ForumindlægJae .. jeg sidder og læser op til religions eksamen .. skal op på mandag, så der er ikke frygtelig lang tid til .. vi har opgivet Kristendom, Jødedom, Islam og Etik ... egentlig fint nok, men min lærer har været virkelig dårlig til at informere om eksamen ... jeg har INGEN ide om hvordan eksamen ... -
Venstrefløjen og Højrefløjen!
Forumindlæghvilke partier ligger på venstrefjløjen og hvilke liggerpå højrefløjen? Og hvad betyder dette helt præcist? -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Synopsis - AT
ForumindlægHej, Jeg skal til årsprøve i min AT synopsis imorgen - og tænkte om der skulle være nogen der vil kigge på mit "talepapir" og sige om der mangler noget eller bare give generel konstruktiv kritik :) Jeg har skrevet om Vietnamkrigen (fag: Naturgeografi og Engelsk) Vi har ikke fået den s... -
La Petite Tonkinoise fra Les Terres Rouges
ForumindlægHej... Jeg ska op i La Petite Tonkinoise imorn i fransk, og skal fortælle om den på fransk, men har kun fattet den som helhed. er der nogen der har haft om den i skolen, eller kan fotælle mig hvad den handler om? -
Hvilket stof er der tale om
ForumindlægJeg sidder her med en kemiopgave som jeg simpelthen er gået kold i. Har tidligere fået hjælp til opgave a med b'eren driller desværre også Et pulver vides at være enten FeCl2*2H2O eller FeCl2*4H2O. Pulveret vejes, hvorefter krystalvandet forsigtigt uddrives. Efter at krystalvandet er fjernet... -
2.g opgave
Forumindlæg2.g opgaven skal skrives i enten dansk eller historie, men hvordan tæller denne opgave i det store hele? Vil den fremstå som en inviduel karakter som den tidligere 3.g opgave, eller vil den "bare" have en effekt på årskarakteren i det pågældende fag? 2. spørgsmål: Skal man bare skrive... -
Offentliggørelse af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle. Hvorfor er det at man i nogle fag får eksamensspørgsmålene at vide ca. en uge før eksamen? (Vuc, hf, enkeltfag) Kunne man så ikke i teorien lade være med at gå til undervisning og blot læse op på det hele den uge man har? Ja ja, ved godt at det ikke er praktisk og man sikkert he... -
Trigonometri - Hjælp velkommen
ForumindlægJeg har en opgave der lyder som følgende: Beregn Skalafaktoren og siderne af a1,b og b1 jeg har regnet a1 ud, da jeg allerede kendte a, men jeg kender hverken b, eller b1. De kendte mål I trekanten er: a=2 c=5 vinkel A = 200 Vinkel B1 = 700 skalafaktoren er 2.2 Så mit spørgsmål er, hvordan re... -
Haster -hjælp til samfundsfag ..
ForumindlægHejj alle på studi.. - jeg skal op i en "prøve" næste uge i samfundsfag, og ville hører om nogle kort kunne fortælle mig hvad ideoligere er, har læst meget i min bog, men det er meget svært at forstå.. - og hvad er den der dronnings"runde" man siger? - og hvad er en VK og VRK... -
Ekstremum - randundersøgelse?
ForumindlægHej Jeg skal forsøge at løse denne opgave, men kan ikke huske hvordan jeg gør! Der er givet en funktion: f(x, y) = x*y2 + x2*y2 og et område R = {(x, y) | − 2 ≤ x ≤ 2, x ≤ y ≤ 2} (a) Bestem den absolutte maksimumsværdi og den absolutte minimumsværdi af funktionen f(x, y) på områ... -
Eksamensprojekt. (FSA)
ForumindlægHello everybody Har brug for alles hjælp :P. Jeg sidder i den uheldige situation, hvor det ser ud til, at jeg skal være alene til mit eksamensprojekt. Så jeg har to spørgsmål. Er der nogle af Jer, der har opnået et 11-tal alene, altså til et eksamensprojekt? Hvis ja, hvordan og hvorledes? Mit a... -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
Hjælp til små sætninger
ForumindlægHej er der en der gider se min lille afl. igennem :) her er først den danske og bagefter den tysk oversatte :) Dansk: Marianne befinder sig nu i et nyt fængsel, hvor sikkerhedsforanstaltningerne er meget strenge. F.eks. kan søstrene nu kun tale gennem en glasrude; Marianne har affundet sig med...
