Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19781 til 19800 af 23489
-
Universelle gravitationskrafter
ForumindlægHej Jeg supplerer fysik og tænkte, om den universelle gravitationskraft (betegnes Fg) er den samme som tyngdekraften (Ft)? eller er tyngdekraften en universel gravitationskraft? Venlig hilsen Mie -
hydrofil /hydrofob
ForumindlægHej! Kan en venlig sjæl forklare mig dette: Jeg ved, at det fremmer opløseligheden i vand, hvis et molekyle indeholder en hydrofil gruppe, og modvirker den, hvis det indeholder en hydrofob gruppe. Men hvordan kan jeg kende en hydrofil gruppe eller en hydrofob gruppe i et molekyle? Desuden: jeg h... -
Emissionsspektre
ForumindlægHej, er der nogle, som kan fortæller mig, hvad et emissionspektre viser? Jeg har fundet bølgelængnde fra lys der er blevet udsendt af en hydrogenatom efter en elektron har sprunget fra sin bane. Jeg fik hhv. 410.2 nm , 434.1 nm , 486.1 nm og 656.2 nm. Hvad viser disse tal? -
Matematik b Cosinus og Sinus
Forumindlæg1. Definer sinus og cosinus ved hjælp af enhedscirklen. 2. Angiv de forskellige formler du anvender til beregningen af trekanters ubekendte sider og Vinkler og forklar hvornår man anvender dem. 3. Angiv de forskellige formler for en trekants areal. 4. I Δ ABC er |AB| = 9, |AC| = 12 og vi... -
Panteisme, monisme, organismetanken
ForumindlægHej derude - jeg sidder og læser op til mundtlig dansk, som I måske kan fornemme ud fra overskriften. Jeg kan forstå, at den danske universalromantik er domineret af tanken om, at alt er et. Men kan I forklare mig forskellen på de tre begreber, jeg har skrevet i overskriften? -
Chi-test
ForumindlægEr igang med 2 opgaver, som jeg simpelthen ikke forstår. I undervisningen forstår jeg faktisk det hele, men når vi får afleveringer, så er det altid nogle ting som vi aldrig har haft i undervisningen. Har lige taget et billede af opgaverne: Ved opgave 829, mangler jeg kun c) og d) . Kender ik... -
hjælp til KRONIK?
Forumindlæghvordan skriver man en kronik udfra en artikel? hvordan skal den bygges op mm.? -
Hjælp til matematikopgave!!
ForumindlægFra et punkt P på en 200 m høj klippe observeres to skibe på havet. Skibene befinder sig henholdsvis i positionerne A og B. Vinklen mellem vandret og sigtelinjen fra P til A og mellem vandret og sigtelinjen fra A til B måles henholdsvis w = 32 grader og v = 24 grader. a) Bestem afstanden fra A t... -
Hvad kan jeg bruge samfundsfag til?
ForumindlægHej, jeg skal om et halvt år træffe et valg om hvilken videregående uddannelse jeg vil på. Jeg elsker og brænder for samfundsfag, men er i tvivl om hvilken vidergående uddannelse man kan tage, hvor samfundsfag er et gennemgående fag + hvor jobmuligheden i fremtiden giver en god løn. er der nog... -
Eksamen i morgen - trak solsystemet.
ForumindlægHej Alle Jeg har trukket spørgsmålet: solsystemet - med særligt henblik på planeter og deres rolle for udviklingen af det moderne astronomiske verdensbillede. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg bør fortælle om? og er der nogle der kan forklare keplers 3. lov.? på forhånd... -
vi er igang med en undersøgelse og skal have ca 10 udlændinge og 10 danskere til at svare på dette spørgeskema:
ForumindlægSpørgeskema Er du en pige ___ dreng___ født i Danmark? _____ hvis nej, hvor så? _______________________________ Hvilken religion har du? :__________________________________________________ Hvilket flag synes du der repræsenterer dig? Det danske flag ____ eller fra det land du kommer fra _____? Gå... -
Opg. hjælp.
ForumindlægJeg har denne opg som jeg ikke kan finde ud af. Nogen der kan hjælpe? http://i26.photobucket.com/albums/c129/voodoo-doll/Unavngivet-1.jpg Tak på forhånd. -
Euklids algoritme
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet opgaven som jeg har problemer med. Det drejer sig om (ii) og (iii). Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg skal lave 2'eren da jeg normalt kan gøre det med x og y men ikke x0 og y0. I 3'eren forvirrer det mig at jeg skal vise at r tilhører M. For ellers ville jeg... -
Hvilken universitetsuddannelse, ha, ha(jur), jura, økonomi?
ForumindlægHej Studieportalen Vi er godt i gang med 3.g, hvoraf tiden efter gymnasiet rykker tættere på. Det efterlader mig med et spørgsmål, jeg håber i vil være behjælpelige med. Jeg har stor interesse for samfundet- og specielt økonomi, der altid har været mit favoritemne i gymnasiet. Derudover kan jeg... -
2 ligninger med 2 ubekende
ForumindlægHej :) Jeg skal løse denne ligning med "erstatningsmetoden", jeg har prøvet jeg ved ikke hvor mange gang og kan bare ikke få den til at gå op. Håber der sidder en derude der kan hjælpe mig? På forhånd tak.. 13x + 11y = 36 11x + 13y = 12 -
Udtale
ForumindlægHejsa, mit første indlæg her....sååå Jeg er begyndt på selvstudie via nettet da jeg er "gammel". Jeg er fint med gramatisk, men hvad med udtale. Hvad gør i andre her. Jeg har godt nok nogle Cd´er men oplæsning af En vivo, men syntes det er meget svær at bedømme mig selv på den måde via ... -
Hjælp til økonomi afl.
ForumindlægJeg er sku rent ind i lidt af et problem ift. min økonomi aflevering.. det lyder sådan: Giv en undersøgelse af, hvordan nedenstående indgreb påvirker produktion, beskæftigelse og betalingsbalance i samfundet. Inddrag i den forbindelse det økonomiske kredsløb. b. Gymnasierne får større tilskud ti... -
HHX dansk eksamen - gik det?
ForumindlægHvad så Studieportalen? Sidder der andre der var dumme nok til at vælge "Brevet" af Marina Cecilie Roné til jeres dansk skriftlig eksamen? :) Puha jeg havde skrevet 3 sider, men fortrød så inderligt da jeg havde nået dette punkt. Alligevel fortsatte jeg, og endte ud med 5½ side, hvilke... -
Dansk eksame i dag på HHX
ForumindlægVille høre hvad andre hhxer valgte for en opgave og hvor meget de fik skrevet ? Hvad sys i om indholdet af opgavehæftet ? Jeg Valgte selv den med Suzanne Brøgger ! Og skrev knap 7 sider ! Havde håbet på et Essay, men dette var også okay da det næsten var det samme. havde også overvejet den med ko... -
lærervikar?
ForumindlægHvad skal der til for at blive lærervikar? Hvis jeg har mulighed for at blive det, er det så muligt at arbejde som lærervikar nogle timer om ugen samtidigt med at jeg studerer på deltid?
