Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19801 til 19820 af 26896
  • Groendlandspumpen??

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare hvad det går ud på? Har efterhånden laest en del om det men forstår ikke hvor cirkulationen kommer ind i billedet. Vand afkoeles, bliver til is, udskiler salt som goer omkringliggende vand tungere, det omkringliggende vand synker til bunds og hvad så? Hvad sker der m...
  • differentialregning

    Forumindlæg
    hvornår kan man sige at en funktion ikke har en differentialkvotient?
  • Fremskrivningsfaktoren i en eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    Jeg er desværre stødt på et problem: Hvordan bestemmer man fremskrivningsfaktoren i en eksponentiel funktion? Tak på forhånd,
  • mængde lære

    Forumindlæg
    nogle som kan forklare yderligere eller på en anderledes måde hvad det her betyder, med ord, hvad forskellen mellem de to er A⊆A er opfyldt men A⊂A ikke opfyldt hvorfor ?
  • Psykologi C eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal til psykologi C eksamen i morgen, og jeg er kommet i tvivl - hvordan foregår denne her eksamen? Hvor meget forventes der egentlig? Selvfølgelig ved jeg nogenlunde hvad der skal ske, men tvivlen kom lige snigende.. Der er vel konkrete spørgsmål til teksten, eller...? Mit mål er 4 eller 7
  • Numerisk integration..

    Forumindlæg
    Nogen som kunne med hjælpe at forstå beviset her.. Jeg har forstået at n går mod uendelig vil begge arealer blive til 0.. men forstår ikke hvorfor det er arealet f(b)*1/n - f(a)*1/n.. Det vil jo ikke angive hele det areal under grafen men kun den sølje..
  • Vigtig spørgsmål omkring sandsynlighed!!!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg sad og diskuteret med en ven, omkring sandsynlighed, og at det umuligt at f.eks. og finde et lov der tvinger hver brev i dens korrekt kuvert. Men så gav han mig et matematisk bevis og den har vedlagt. Mit spørgsmål er, om det han har skrevet korrekt matematisk og gyldigt? ...
  • Lydbølger - overtryk og undertryk ?

    Forumindlæg
    hvordan kan de være, at lyden udarter sig sådan, at der nogle steder er undertryk, og andre gange overtryk?
  • Undervisning på STX

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne spørger om hvordan undervisningen foregå på jeres stx? meget skrive skrive i hånd (noter), lave opgaver hele tiden og så videre... på forhånd tak
  • Fejl - tandlæge KU!

    Forumindlæg
    Ifølge kot.dk er tandlæges gennemsnit på KU på 9,8. Jeg kender så en der har et gennemsnit på 9,7 og har fået tilbudt en studieplads (kvote 1). Kender I noget til det? Mon ikke det er en tastefejl?
  • Sandsynligheden med en terning.

    Forumindlæg
    Beregn sandsynligheden for med én terning at slå: A) En sekser. B) Mere end to. C) Mindre end en tre. Svarende skal angives både i brøk og procent.
  • TEKNISKE FEJL PÅ SP !

    Forumindlæg
    Lige siden den nyeste udgave af Internet Explorer så dagens lys, har den forårsaget et problem på SP. Problemet viser sig ved at så snart man trykker på tegn-oversigten (Omega) oven over skrivefeltet, så forsvinder den side, man arbejder på ud i Cyberspace, og man kan begynde forfra med at logge ...
  • Reaktioner korrekt afstemt.. hjælp haster..

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg har et problem.. Min opgave lyder således: Hvilke af følgende reaktioner er korrekt afstemt? eksempel lyder a således: Fe3O4 + 2H2 --> 3Fe + 2H2O... b c b osv. nogen der kan hjælpe jeg fatter det ikke :\
  • Tæthedsfunktionen og Taylorpolynomier mat intro

    Forumindlæg
    Hej derude, Vi har løst opg (a) og udregnet forventningsværdien til at være 50 både for f1 og f2 og variansen er f1=2500/3 og f2=1250/3 I opg (b) kan vi se at udtrykket følger definitionen for et Taylorpolynomium og i opg (c) er vi helt blanke Håber nogen kan hjælpe :)
  • Isens smeltevarme

    Forumindlæg
    Hej SP, Jeg sidder med en rapport som skal afleveres idag og jeg kan simpelthen ikke udregne isens smeltevarme, da jeg hele tiden får den til et minus tal. Jeg har udregnet den på følgende måde: 0,018 kg * 4,2*(11,9-0°c)+ 0,1635 kg * 4,2*(11,9°c – 20,7°c)/ 0,018 kg = -28...
  • beskriv kort de enkelte trin i den vidste beregning

    Forumindlæg
    Jeg sidder med den sidste opg i en matematik aflevering, og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe den an - please hjælp!
  • Vektorer: Bestem t og s

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder lige med tre opgaver, som jeg har problemer med.. Første spg.) AB= (5,12) c= (t,5) - Bestem t, så c er vinkelret på AB Andet spg.) b= (3,0) c= (-4,t) - Bestem t, så b og c er parallelle. Tredje spg) a= (-4,-1) Og punkterne: P=(-2,3) Q=(2,4) - Bestem...
  • Problemregning

    Forumindlæg
    Er seriøst en kegle til matematik, så vil meget gerne lige have lidt hjælp til dem jeg ikke forstår ud af maaange. 1) Konstruér en trekant ABC, hvor < A = 90°. AC = 7 cm og < B = 60°. Hvor mange grader er < C? jeg forstår det ikke rigtigt? og så er her et par opgaver mere; 2) Be...
  • A eller AN????

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige et hurtigt spørgsmål jeg håber at i kan hjælpe mig med :) Når det er engelsk vi snakker om, hvornår bruger man så 'a' og 'an' i en sætning???
  • brøkregning

    Forumindlæg
    hej, hvordan kommer man fra 4- 12/9 til 8/3? tak på forhånd:-)