Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19801 til 19820 af 32803
-
SIR-model
ForumindlægHej. I mit studieretningsprojekt skriver jeg om influenza A(H1N1) og epidemimodeller. Inden for matematikken skal jeg bl.a. opstille de relevante differentialligninger og løse dem numerisk. Da man med sådanne differentialligninger ikke kan løse dem analytisk, kan man vha. et computerprogram fx. m... -
Ideer til studieretningsopgave inden for "velfærd"
ForumindlægHar valgt at skrive min studieretningsopgave i Dansk og samfundsfag, hvor jeg har fastlagt mit område som "velfærdsbegrebets udvikling siden 80erne." Dansk delen har jeg styr på (sådan da:) jf. Michael strunge, samfundsdebat osv. Jeg halter derimod i samfundsfagdelen, hvor jeg grunde... -
Tamilflu
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive studieretnignsprojekt og har et spørgsmål angående Tamilflu's fremstilling Jeg har ikke særlig meget materiale om det, så jeg ville høre om der var nogen som evt. kunne hjælpe mig På forhånd tak -
Læse min synopsis?
ForumindlægHej, jeg har forsøgt at lave min synopsis færdig. Den skal også afleveres på mandag. Den handler om velfærdssamfundets fremtid. Ville være rigtig godt hvis nogle gad at læse den igennem inden i morgen? Svar hurtig på dette... Please.. -
en bedømmelse eller kommentar
Forumindlæghej Jeg skal op til matematik c niveau på mandag.. Hvis vi nu siger jeg trak 5. spørgsmål og det blev funktioner Beskriv, hvad der kendetegner linære funktioner også til eksamen jeg siger: Først vil jeg forklare om hvad der kedetegner linære funktion og derefter vil jeg vise et eksempel. Som ... -
hjælp
Forumindlægjeg skal til mundtlig matematik. og jeg vide, at vi selv skal lave sprøsmål til vores opgaver. kan i eller du hjælpe mig, med at finde ud af hvilken vigtig sprøsmål det skal være. det er min førte gang jeg skal til mundtlig mate... *********************************************** gider i hjælp... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
Htx hvor mange fag må man rykke op?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har et spørgsmål, som meget gerne må besvares hurtigst muligt! Jeg skal snart have sendt min uddannelsesplan ud, hvilket vi gør ved hjælp af vores UU-Vejleder (går i 9.klasse) Men jeg har lige nogle spørgsmål: Hvor mange fag må man rykke op, vi snakkede med nogle til ... -
Giv jeres bedste råd!
ForumindlægHej jeg har brug for jeres bedste råd til hvordan jeg bliver bedre til problemløsing, jeg har virkelig svært at forstå matematik, jeg ved ikke hvordan min karakter skal rykke op på den måde når jeg ikke forstår min læ... -
Reduktion af brøker
Forumindlæg(3x - 3y)/(x2 - 2xy + y2 ) - Hvordan gør jeg dette? -
SRP.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og min studieretning er matematik og fysik A med kemi B. Jeg har undret mig over studieretningsprojektet. Hvad er det helt præcist det går ud på, og hvorfor skal man vælge fag fra sin studieretning? Ved godt, det hedder studieretningsprojekt, men det er da ærgerligt, når man ri... -
hvor er min fejl i ligningen?
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med at fortælle mig, hvor jeg har kvajet mig:( Jeg skal finde ud af hvor mange måneder (n)det tager for at lånet er afviklet. Jeg bruger den såkaldte GRYN formel: G=y*(1-(1+r)^-n/r) Min udregninger følgende: 40000=1000*(1-(1+0,02)^-n/0,02) 0,02*40.000=(1-(1,02)^-n)/0,02 8... -
notat
ForumindlægHvad er et "notat"? Hvordan skriver man sådan en i samfundsfag, og hvad er forskellen på notat og en almindelig "opgave".. Jeg skal skrive et notat til min arbejdsgiver om hvordan han/hun skal håndtere de politiske udfordringer... -
SAMF STX A - skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej people, hvad tror i umiddelbart emnerne vil være i år? nogle ideer? -
C- og B-niveau på samme tid
ForumindlægKan det anbefales at tage C- og B-niveau i fysik på samme tid. Min studievejleder mente ikke det vil være noget problem, men vil lige høre nogle med erfaringer. Kender jo ikke selv til faget og ved ikke hvor svært det er etc. Venligst -
råd?
ForumindlægHej med jer! Jeg er en pige, som skal op i 2.g her efter sommerferien. Jeg vil smaddergerne have et højt gennemsnit (vil læse tandlæge/medicin, når jeg er færdig med STX). Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal have i karakter, for at nå op på ca. 10,5 i snit? (Jeg er en flittig + pligtopfyldend... -
funktioner af to variable
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe mig med den opgave jeg har vedhæftet ? -
Kontinuert funktion?
ForumindlægHvad vil det sige at en funktion er kontinuert? -
Hurtigt hjælp ønskes
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med en opgave ? Jeg skal finde kvartilsættet og tegne en blokslpot klassetrin: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Antal: 2 3 4 4 7 6 0 2 1 2 Hvordan finder man kvatilsættet ? -
Bestem forskriften for den rette linje
ForumindlægHej! Min opgave lyder: En ret linie går gennem punkterne (-2, 6) og (4,3). Bestem forskriften for denne rette linie. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan man skal kunne det. Hvilke funktion er der overhovedet tale om? Nogen der kan hjælpe?
