Søgning på: matematik b eksamen 2017. Resultater: 19821 til 19840 af 129394
-
Der er givet punkterne a(3,1) og b (7,4)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til både a og b tak på forhånd -
Isolér x og a i : y = b*a^x
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal isolere henv. x og a i ligningen: Først vil jeg isolere x: For at få x'et ned tages log: Så divideres med log a på begge sider: Er dette korrekt ? a skal isoleres Øhh, her er jeg lidt i tvivl om jeg skal sige ln eller log til ... -
Mat B Eksamensopgave Delprøve 2007 Løsning
ForumindlægHej med jer guys ! jeg tænkte på om nogle herinde måske havde Mat B Eksamensopgave Delprøve 2007 Løsninger. Altså løsningen på denne --------> http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF07/Eksamen/Opgaver/070817_delopgaveU_hhx_076U_matB.ashx På forhånd tak ;) -
Facitliste til bogen Basiskemi C og basiskemi B
ForumindlægHej alle sammen Vi skal tit besvare spørgsmålene der findes i disse bøger, og har tit haft brug for at se om mine besvarelser har været korrekte - så er der nogle der har en facitliste til bøgerne Basiskemi C og basiskemi B ? :) -
Vektorer som skal stå vinkelret på plan i a b og c
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er givet punkterne A(2, 1, 3) B(-2, 0, 3) og C(1,-1,-2) Bestem en vektor der ståe vinkel ret på plan a b og c -
Kan man godt tage FP10 Mat eksamen om?
ForumindlægJeg har lige været oppe til Mat mundtlig med min gruppe hvor vi alle fik et flot 4 tal. Jeg mener bare at havde jeg været alene oppe til prøven havde jeg nok fået et 7 tal. Grunden til 4 var at mange af de opgaver der skulle løsses brugte "vi" den forkerte fremgangsmetode og derfor fik ... -
Eksamen i Fysik & Kemi, Hjæælp på torsdag. den 19.06
ForumindlægHeeej skal til eksamen i fysik & kemi(9.klasse- FSA) på torsdag den 19.06 og vil spørge hvad er det bedst, at vise eller sige, hvad man er efter 7 tallet eller højere? Nederstående står det jeg ik vide, hvad jeg skal vise eller sige Salte Atomkraft Stråling Bølger og Svinger Transformation ... -
Spørgsmål om Engelsk Eksamen A-niveau.
ForumindlægEr der en der detaljeret kan beskrive hvordan eksamen forløber? Det er vel først oplæsning af et af læreren udvalgt stykke..derefter forklaring af et par ord (skal dette forklares på engeslk eller dansk) og så en gennemgang af teksten udfra det trukne stykke??I må meget gerne tilføje hvis jeg har... -
Opgave 6: A og B's vægt
ForumindlægFor en person A viser tabellen udviklingen i vægten, efter at A har benyttet et bestemt slankemiddel i 4 uger. Antal uger, slankemiddlet er benyttet: 0 4 A's vægt (kg): 120 108 udviklingen i A's vægt kan med tilnærmelse beskrive... -
hvordan reducerer jeg udtrykket 12b*(a^2+b^2-2ab)/3*(a-b)?
ForumindlægHej Jeg har en opgave, hvor jeg skal reducere udtrykket 12b*(a^2+b^2-2ab)/3*(a-b) hvordan gør jeg det Med venlig hilsen Susanne -
tværvektorer ( 2a(Hat) + 3b(Hat) - b)
ForumindlægHej jeg har en opgave omkring tværvektorer, hvor jeg skal udregne Opgave 1 . 2a(Hat) + 3b(Hat) - b Opgave 2. a(pil) * b(Pil), a(hat) * b(Pil) og a(Pil) * b(Pil Det ville være e stor hjælp, hvis kunne hjælpe med at regne den og hvordan i udregner den. -
SO2 Eksamen HTX
ForumindlægHej, Jeg vil gerne hører om jeg måtte få lov til at se hvordan et PowerPoint til et 12-tal ser ud. :) -
Matematik gør rede for...
Forumindlægjeg sidder fast i en opgave hvor jeg skal gøre rede for, at2/(x-3)(x-2)= 2/x-3 + -2/x-2nogen der kan hjælpe mig? ;D -
Matematik - nulpunkter og fortegnsvariationen
ForumindlægOpgave 1 Funktionen f har forskriften: f (x) = (x + 3) • (x + 2) • (x – 2) • (x – 3) 1. Bestem nulpunkterne for f. 2. Bestem fortegnsvariationen for f. -
Et par matematik spørgsmål
ForumindlægHej Jeg har denne opgave: Undersøg om 2 er løsning ligningen x^3 - 5x^2 + 3x + 6 = Så... 2 skal sættes ind og så skal den løses? Jeg får det til: 2^2-5*x^2+3*2+6 = 0 Er dette korrekt (har brugt lommeregner). -
Uden hjælpemidler (matematik)
Forumindlæghey..Jeg er nu også en af dem, som har svært ved og regne nogle opgaver uden hjælpemidler..Jeg har f.eks et par eksempler her, som jeg gerne vil have jeres hjælp i:1. Bestem monotoniforhol for f: 2x^2+x-1=0Jeg kan kun find ud af og lave denne her opgave med lommeregner..:0(2. Skriv ... -
FSA 2011 matematik
ForumindlægHej. Ville lige spørge om der var nogen som havde fsa 2011. Min lærer har tænkt sig at opgive den til terminsprøven i næste uge og jeg kunne virkelig godt tænke mig at forberede mig på den. Hvis du har den må du meget gerne sende den til [email protected] -
problem med matematik opgave
ForumindlægJeg har en opgave der lyder således:"En funktion f er bestemt ved { -x^2 for -2 f(x)= { { 2x-6 for 1 Tegn grafen for f, og bestem de tal a, for hvilke ligningen f(x) = ahar mindst to løsninger."Jeg er gået lidt i stå ved der hvor man skal finde tallet a for... -
LIGNING/GÅDE - matematik!!!
ForumindlægHej, jeg vil høre om der er nogen, der kan hjælpe mig med at opstille en ligning, og løse den?: Carsten er x år, hans mor Annie er 7 gange så gammel, og Carstens søster Beate er dobbelt så gammel som Carsten. Da Beate blev født var Annie 30 år gammel. Hvor gamle er Carsten, Beate og Annie? Hvor... -
matematik hjælp (rente, SU lån)
ForumindlægHåber der er en der kan hjælpe mig med dette spørgsmål (: Peter påbegyndte et studium 1. september 2004 og optog derfor et SU-lån. Peter fik udbetalt kr. om måneden i perioden 1. september 2004 til og med 1. juni 2010 (i alt 70 gange). Renten på SU-lånet var 0,30% pr. måned i hele perio...
