Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19841 til 19860 af 24857
-
Radio
ForumindlægHvad er en radio lavet af præcis? gerne detaljer tak. -
Nede over min karakter
ForumindlægHej Alle. Har lige fået 02 i mundtlig dansk. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal håndtere det. Jeg følte jeg gjorde det ganske udmærket, men min lærer slagtede mig foran censor. Ville lige hører om afganskarakteren her i eksamen af 9 klasse, har noget som helt med noget at gøre?? Jeg er komm... -
hvor dyrt er det? (kWh)
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål vedrørende kwh og omkostninger. Lad os sige, at vi har en blæser, der bruger 80 W, og lad os så sige, at en kWh koster 2,25 kr. Hvor dyrt er det så at have den kørende i 8 timer? Jeg har sagt følgende: (80W/1000)*8 timer*2,25 kr.= 1,44 kr. Er det korrekt? Tak p... -
Opløselighedsprodukt (termodynamik)
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg har brugt lidt tid på at løse uden fremskridt. Ligevægtsloven for reaktionen for calciumsulfats opløsning i vand: / / / Jeg har beregnet og for reaktionen: Nu skal jeg beregne opløselighedsproduktet ved 100 grader. Jeg har fået at vide (fra en... -
Til STX Folk
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Mit spørgsmål er! Har man brug for en bærebar rigtig meget eller kan man godt bare "nøjes" med en iPad? -
Definition af f'
ForumindlægHej, Èn som kan hjælpe mig med at lave en definition af f' ? Det vil være mig en stor hjælp. -
Disposition i naturfag
ForumindlægHej læser, Jeg skal i den her uge lave forberedelse til min naturfagsfremlæggelse. Jeg skal lave en disposition til emnet: Den enkeltes og samfundets udledning af stoffe. Jeg har valgt problem stillingen Hvordan påvirker drivhusgasserne vores samfund og hvordan er vi med til at udlede drivhusga... -
bernouillis princip
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med de to opgaver? -
Specifik varmekapacitet
ForumindlægHej allesammen! Jeg trænger til hjælp til opgave 6B og 7. Opgaveformuleringen er vedhæftet. Jeg har gjort mig nogle overvejelser til opgaverne: 6B: Måling af temperaturens specifikke varmekapacitet: Her har jeg tænkt på, at man kan smide stenen ned i noget vand, med kendt masse, og kendt start... -
Gør rede for, at f'(1)=-2 og f(1)=-1
ForumindlægHej, jeg skal løse flg. ved ikke helt hvor jeg skal starte "Givet linjen l, med ligningen: y = -2x+1, som er tangent til grafen for funktionen f i punktet P(1,f(1)). Gør rede for, at f'(1)=-2 og f(1) = -1" Kan godt ca. formulere en redegørelse for hvorfor f'(1)=-2, men ved sle... -
Den elektromotoriske kraft og et batteri
ForumindlægHej Allesammen Hvordan kan det være, at der på et batteri står, at det har en spænding på 9 volt, men jeg har aflæst hvile spændingen til at være 9,3 volt. Burde de ikke være den samme og hvorfor er det ikke sådan :)? Jeg har lavet en graf, hvor jeg har Upol som funktion af I. Forklaringsgrade... -
Potentialfunktionen V(R) for et to atomrigt molekyle. Grænseværdi.
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde grænseværdien i spg a. (se vedhæftningen.) Jeg går udefra at første del af spg a, bare er at sætte R i funtionen til RE, og derved giver den nul. Men jeg kan ikke få maple til at regne anden del, og jeg kan ikke få det til at stemme i hånden. Jeg ... -
Temperaturstigning med glycerol
ForumindlægHvor stor bliver temperaturstigningen, når man tilfører varmen 8,0 kJ til 65 ml glycerol ved stuetemperatur? Q=8kJ = 8000 J V=65ml c=2430 J/(kg*grader celcius) t1= 21 grader celcius Først regner jeg ud massen af glycerol m=p*v <=> m=1,26*65 <=> m=81,9 kg Så indsætter jeg tallene i... -
Areal under graf
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvad arealet under v(t) grafen er? -
Smeltvarme: Fænomener fra hverdagen
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe, med at forklare disse fænomener fra hverdagen vha teori omkring smelte- og fordampningsvarme? a. Når du føntørrer dit hår, føles det først varm, når håret er tørt b. Du bliver mere forbrændt på hånden hvis den rammes af vanddamp end hvs den rammes af kogene van... -
Ingeniør
ForumindlægKender nogen af jer til ingeniøruddannelsen og dens eksamener? Jeg er mest interesseret i bygningsingeniør på DTU. Jeg ville gerne vide lidt om, hvor hårdt det er, hvor tit der er eksamener (hvor mange om året) og hvordan de foregår osv. Ja, alt viden herom bygningsingeniør er faktisk spændende. ... -
Hvordan dannes skyerne?
Forumindlæg???? -
Søger fysikrapporter...
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg tænkte på nogle af jer sidder inde med følgende fysikrapporter:-Brydningsloven samt totalraflektion-Lydens hastighed i luft-Gitter og spektrumJeg håber, at nogle af jer derude kan hjælpe mig:-)På forhånd tak for hjælpen!VH Sasha -
Bestem en ligning
ForumindlægHey Jeg har problemer med et spørgsmål i en aflevering. Er det nogle der kan hjælpe? I en beholder er der luft, og sammenhørende værdier af luftens temperatur og tryk er i to tilfælde målt: (i tabel) Temperatur i grader Cecius, x: 27 - 71 Tryk i mm Hg, y: ... -
Pc Program
ForumindlægJeg er startet på gymnasiet og antallet af Blækregninger er kraftigt forøget.Jeg mangler et program der kan lette det lidt. Hvor jeg kan skrive brøk stykker osv. ind uden problemer. Og så skal programmet selv sætte opgaven pænt op.Programmet behøver ikke at kunne regne stykkerne, jeg skal jo også...
