Søgning på: Andet. Resultater: 19861 til 19880 af 91205
-
Tysk sætninger:)
ForumindlægEn der lige vil se om jeg har gjort det nogenlunde rigtigt, eller om jeg totalt har misforstået opagven:) - Indsæt det bestemte kendeord 1. Heute morgen haben wir auf den Balkon (m) gefrühstückt. 2. Diesen Kalender kann man in die Buchhandlung (f) neben dem Bahnhof (m) kaufen. 3. Der Nac... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægSer det her fornuftigt? Jeg vil glad hvis er nogle som vil hjælpe mig med at finde nogle fejl i denne. Har gjort mit bedste, mener ikke selv at jeg kan se flere fejl. Mange tak. Martin Et hundeliv “At være hund i England er altid et hundeliv”, hævder Lord Wells-Pestell, som er Labour-medlem i det... -
BPP og NPP
ForumindlægHejsa!Jeg har lidt problemer med opgave fire i dette sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-6-1.pdfJeg har selv prøvet at give et bud hvad svaret til A: Ved bruttoprimærproduktion forstås den totale mængde af glukose som produceres under planternes fotosyntese. En faktor s... -
ligevægt
ForumindlægEr der en som har tid til at hjælpe mig med lidt kemi?? ville blive rigtig glad.. har givet mit bud på hvad der skal gøres.. men tror ikke at det hænger helt sammen :(Denne reaktion forløber:3 H2 + N2 (ligevægtspil) 2 NH3i en beholder (vis volumen er 1,0 L) er der:0,75 mol H20,14 mol N2(i ligevæg... -
kraft og bevægelse
ForumindlægJeg har to spørgsmål, jeg sidder med her og er ret itvivl: hvis man hopper lodret op i et tog, som kører med konstant fart, vil man så falde ned sammen sted i kupeen, eller vil toget køre lidt væk under en, mens man er i luften? mit svar: "den vil køre lidt væk under en, da togets kons... -
Stereokemi
ForumindlægJeg sidder midt i min SRP og har problemer med nogle spektrer jeg ikke kan få til at passe med mine molekyler. Jeg har lavet HNMR og CNMR på molekylerne cis-cyclohexan-1,2-diol og trans-cyclohexan-1,2-diol. Mht. HNMR Det eneste jeg kan få til at passe ved er at der er et signal ved 7,25 ppm... -
Små Geo opgaver, brug for lidt hjælp..
ForumindlægHey.. Har af min lærer fået et ark med et par opgaver, uden rigtig at have en ide om hvor jeg sku finde hjælp henne.. Der står ikk noget om dem i vores bog.Så håber i kloge mennesker herinde kan hjælpe mig! :-)opg5)En vind blæser op over en bjergkæde der er 3000 meter over havet, mens de to dale ... -
4 sætninger
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med rette arbejdet??? På sit spørgsmål, om han ville komme til hendes fest, fik hun det svar, at han desværre måtte sige nej til indbydelsen,- Auf ihre Frage, ob er zu ihrer fest kommen wolle/werde, erhielt sie die Antwort, dass er leider die Einladung ablehnen müsse,... -
store tal vs små tal
ForumindlægOkay min bog siger følgende: Der findes små tal som 1,10 og 100. Der findes store tal som 10^23. Lægger man et lille tal til et stort tal får man bare det store tal igen. Der findes gigantiske tal som 10^(10^23). Ganger man et gigantisk tal får man bare et stort tal igen idet: 10^(10^2... -
Oversættelse
ForumindlægHejsa!Kan nogen mon hjælpe med at rette eller formulere denne sætning anderledes? Det er en oversættelse af en sætning fra dansk til engelsk af dronningens nytårstale.Efter mange ængstelige uger viste det sig, at tabene lykkeligvis ikke blev så alvorlige, som vi først frygtede; men for hver enkel... -
lyder det helt forkert?
Forumindlæghar skrevet lidt til et billede.. tænkte på om jeg kunne skrive det som jeg har eller om det er helt uforståeligt :Sdette har jeg skrvet:der Bild auf Seite 1. Ich denke das der Bild ist sehr spaß, und dann denkst du warum. Der Bild sind nicht der söhnest, und der Bild ist nicht macht mit die wich... -
Lille oversættelse
ForumindlægNogen der vil tjekke min oversættelse. Skal aflevere den i morgen, så ville være rart hvis nogen gad kigge det igennem?Der er aldrig noget, der lykkes for ham There is never anything, he succeededDet lykkedes mig at overtale hamI succeeded in persuading himHan forsøgte at drille sin søster, og d... -
need help..!!!
Forumindlægnutid....The man who (to be) are walking down the street brought me some flowers, which (to be) was very preety. He said he had bought them from one of the people who ( to sell) sells flowers in the market every Saturday. I told him that there (to be) was many people who ( to do) do that, and I a... -
Generelt om metoder.
ForumindlægHej alle andre 3g'ere, som sikkert sidder og bøvler rundt i AT lige som mig:) (ELLER JEG SOM ENDDA ER FÆRDIGE) Den første del af min klasse var oppe til AT eksamen igår. De fik af vide at metoderne var utroligt vigtige og ja næsten alt afgørende. Der var endda en enkelt som dumpede fordi meto... -
vektorelement på en kugle
ForumindlægVil gerne finde et udtryk for et infinitesimalt areal på en kugle, men af en eller anden grund, så får jeg noget der er blandet rundt i forhold til det rigtige. Derfor har jeg brug for et par kyndige øjne, der kan spotte min fejl: Vi har: R = r(cosΦsinΘ,sinΦcosΘ,cos&Th... -
2 sætninger
ForumindlægVil gerne have hjælp til disse to sætninger: 1) Dagens mediehelt kæmper nok mere for sin egen udødelighed end for nationens frelse, og det er tankevækkende, at de sidste oplysninger om Big Brother deltagerne er så vigtige, at offentligheden skal se dem på forsiden af aviserne. - Today’s media h... -
Sprogopgave den nye
ForumindlægHjælp tak Opgave 1. Der er én fejl i sætningen, rettelsen skal være på dansk og skriv den nye sætning. 1. There is no doubt about that the winner of the competition has earned the title. Opgave 2 I hver af følgende sætninger er der en eller flere sammenrækninger. Skriv sætningerne uden sam... -
Bevis!!!? Hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har alvorligt brug for lidt forklaring af beviset for toppunktsformlen!!! Jeg vil være jer evigt taknemmelig, hvis I bare ville forklare mig HVORFOR man skriver som man gør i løbet af beviset (jeg fremhæver de steder med fed som jeg ikke forstår hvor kommer fra og som jeg inderligt ønske... -
Desperat brug for hjælp! perspektiviering til Søren ulrik thomsens digte!!
Forumindlæghej allesammen ;) jeg har virkelig brug for hjælp her. jeg er god til dansk men lyrik er min eneste svaghed og jeg har uheldigvis trukket Søren Ulrik thomsen som udgangspunkst emne. (FSA prøveform B) hans opgivet digte er: *Tilegnet alt der har stået for længe i regnen *Træerne vokser ... -
Invers funktion og differentiallignings udtryk
ForumindlægJeg har siddet og bakset lidt med en ellers forholdsvis simpel ligning som ønsker at finde inverse funktion af men kan ikke få det til at lykkes. kan nogen hjælpe y=x^3-3x^2 Derudover har jeg også et andet spørgsmål. Jeg har en opgave hvor der står følgende. En høj cylinderformet beholder har...
