Søgning på: matematik ab1. Resultater: 19861 til 19880 af 31575
-
SRP klage, opgaveformulering
ForumindlægHej Jeg fik karakter for srp i går og jeg er mildest talt overrasket. Jeg skrev i idehistorie og fysik, fysik som hovedfag, og fik 02. Jeg er utilfreds med opgaveformuleringen. Den lagde meget mere op til idehistorie end fysik, den lagde slet ikke op til nogle beregninger eller noget konkret fysi... -
2 sidste stk-help...
Forumindlæg2 stk:(a^2 = a i anden)1)a^2 + 6x + 9------------ = ???x^2 + 3x2)(x + y ) x + x + y------------------------ = ???x^2(x + 1) - y^2 (x + 1) -
Angående ny kvote 2 2016
ForumindlægHej så vidt jeg har forstået inde på Århus uni hjemmeside skal man have et snit på 6 og fagene som standard for at søge ind på medicin i kvote 2 2016. vil det betyde at jeg kommer ind på den nye procedurer, hvis jeg ansøger nu til kvote 2 inden 15 marts. grunden til at jeg søger ind på kvote 2... -
Krav til at blive læge?
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og har efter tids overvejelse besluttet mig for, at jeg gerne kunne tænke mig at blive læge, eller i hvertfald noget i den retning. Det har altid ligget meget til at læse jura senere, og havde valgt en studieretning: Samf A, Engelsk A og Mat B, men den har jeg så ændret ti... -
Potens og a...
ForumindlægJeg har en opgave lydende:For ethvert tal a er en potensfunktion f givet ved:f(x) = x^a, x>0.1. Bestem a, når det oplyses, at f(2x)=5*f(x)2. Bestem a, når det oplyses, at f(x) øges med 20%, når x øges med 10%.Sigurd -
Differentialregning for dummies
ForumindlægEr der nogen, der kan skære ud i pap for mig, hvordan man differentierer - navnligt i integralregning? Evt. med et par eksempler (let og svært)? -
Kemi...Desperat... Hjælp
ForumindlægJeg har et lille problem, retter sagt et stort et... Jeg skal aflevere kemi-rapport om bestemmelsen af eddikesyreprocenten af husholdningseddike ved indikatoriterering, men der er noget jeg ikke kan finde ud..første spørgsmål lyder sådan...1)Beregn koncentrationen først af den fortyndede eddike, ... -
integer
ForumindlægHvad er integer på dansk? -
Statistik
ForumindlægJeg har problemer med en opgave, der lyder således:En symmetrisk terning er indrette således, at hvert af øjentallene 1, 2 og 3 forekommer på to af terningens seks sider. Et eksperiment består i at kaste to sådanne terninger på én gang og aflæse summen af øjentallene. Den stokastiske variabel X a... -
Kan det passe?
ForumindlægHar en funktion der hedder f(x)= 4*√x -½*x^2 jeg skal bestemme monotoniforholdene for f, og skal derfor ha f '(x), men når jeg skriver det ind i TI, er funktionen stadig den samme? -
Find sigma ved beregning!
ForumindlægMin opgave lyder således:En stokastisk variabel, X, er normalfordelt med en middelværdi på 5 og en standardafvigelse (dvs. X~N(5,sigma)). Endvidere oplyses at P(XFind sigma ved beregning.(Hint Z = X-my/sigma)Er der én, som kan hjælpe mig med denne opgave? På forhånd tak.Med venlig hilsenCasper -
Banede vej for Darwins tænkning?
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg er igang med mit studieretningsprojekt i historie og biologi om Darwins evolutionsteori, og står i lidt af en nødsituation. Jeg står med spørgsmålet: Samfundsmæssig udvikling der banede vej for Darwins tænkning? Og ved mine vejlederer vil have mig til at nævne oplysningstide... -
Engelsk komma
ForumindlægHvor skal der komme i følgende engelske sætning ? Eller skal der fjernes et komma? The author, Simon Singh, an admiringly author and journalist whose work in a great extent contains mathematics. -
Matematikaflevering
ForumindlægHej. Jeg står ret meget i tidsnød, mht. opgaver i skolen. Jeg kan ikke nå at lave denne aflevering, og ved det måske vil give et "dårligt" indtryk af mig - "hvorfor laver han den ikke bare selv"-agtigt. Det haster lidt. Tak på forhånd! -
Rumgeometri
ForumindlægJeg skal vise tre punkter i rummet ligger på en ret linie. Har så fundet en parameterfremstilling for to af punkter og så vist ved at indsætte et passende t at det sidste punkt også ligger på linjen. Er der andre måder at gøre det på?Syntes denne virker lidt hjemmelavet :) -
Dæmpet svingning
ForumindlægHej I min SRP har jeg har b.la. fået til opgave at diskutere anvendelsen af dæmpede svingninger i hverdagen. Dog ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal diskutere dette, og hvilke dæmpede svinginger der "findes" i hverdagen. Nogen der kan hjælpe? -
Nulpunkter
ForumindlægOpgaven lyder på: "Funktionen f er givet ved f(x)= x3 - x2 - 121x + 121. Bestem samtlige funktionens nulpunkter." Nogle der kan hjælpe med metoden der skal bruges til at løse opgaven? -
funktion der driller...
ForumindlægHey Studi...Jeg har en lille, men snedig opgave !En funktion f er givet vedf(x)=x^2(1-x)^9- Beregn størsteværdien for f.Jeg ved simpelthen ikke hvordan man gør det, jeg vil meget gerne hvis nogen kunne hjælpe.Tak, hilsen SigurdPK. -
formelsamling
ForumindlægVed ikke om det her indlæg er helt malplaceret her, så bær over med mig :-) Jeg leder efter en god formelsamling fra 1 - 10 klasse som jeg ville give i julegave til min datter der går i 6 klasse, er der nogen der har et godt bud? -
HF i enkeltfag
Forumindlæghejsajeg har tænkt mig at tage dansk A, engelsk B, mat B, på VUC som jeg mangler for at komme ind på sygeplejeskolen. Men jeg kan se der er noget med noget gebybetaling for fagene. Er der nogen der går på vuc der ved noget om dette for det kan da hurtigt blive dyr fornøjelse at gå på vuc. får man...
