Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19901 til 19920 af 32803
-
Forslag til svært emner i matematik
ForumindlægHej. Jeg går i 3g på matfys og så nu pga corona har jeg valgt at skrive en bog om matematik. Derfor vil jeg gerne ved, hvilket emne/r havde du det svært med at forstå? fx som var forklaret med tungt matematik, eller som var generelt svært til at forstå i de bøger på systime som vi bruger i daglig... -
hjælp til inspiration Bourdieau opgave
ForumindlægJeg skal skrive ca. 1½ side om denne - hvordan kan man forklare (eller forstå) de barrierer, der er, i forbindelse med forsøg på ændringer af forskellige befolkningsgruppers kostvaner. jeg vil gerne inddrage Bourdieau, men mangler lidt inspiration omkring hvordan jeg evt kan bygge opgaven ... -
Ligninger
ForumindlægLøs ligningssystemet x+y=2 3x+y=14 -
Løs ligning
Forumindlægx^2=((1+x)/(1+x)) har netop 2 løsninger. Bestem de to løsninger ved beregning. Jeg har prøvet at sige kvadratroden af (1+x)/(1+x) og resultatet bliver 1 på min TI-89. Det rigtige resultat er x = 1 eller x = -0,570 Hvordan kan man komme frem til det rigtige resultat? På forhånd tak -
Kræfter
ForumindlægSpørgsmål omkring Newtons love ifht. virkeligheden. Når f.eks. en hest trækker en vogn fremad med konstant acceleration, hvordan kan det så lade sig gøre. Så vidt som jeg ser det, så yder hest en kraft tilbage i jorden for selv at gå en kraft fremad. Denne kraft "overfører" den så ti... -
2 opgaver i differentialregning
Forumindlæghej studieportalen jeg søger lidt hjælp til 2 opgaver i differentialregning opgaverne kan ses her: http://i.imgur.com/C508bLl.png http://i.imgur.com/4R83k05.png håber at der er nogle, som kan hjælpe tak på forhånd -
Virksomhedsanalyse ????
ForumindlægHej alle sammen Nogle der ved hvad en virksomhedsanalyse omfatter? Og så er næste spørgsmål stortset det samme - hvad omfatter et virksomhedsportræt? Skal nemlig skrive SRP hvor jeg skal vælge område Torsdag, og jeg har hørt at en virksomhedsanalyse skulle være rigtig omfattende, da j... -
Fuld HF med fjernundervisning på ét år
ForumindlægEr der nogle der har erfaring med at tage en fuld HF ved hjælp af fjernundervisning? Hvor lang tid brugte I? Hvordan er undervisningen i forhold til en normal HF? Al erfaring er mere end velkommen. -
Temperaturstigning
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg får af vide at en resistor med en resistans på 10 Ω nedsænkes i en isoleret beholder med 100 g vand. Der løber en strøm på 1,0 A gennem den i 120 sekunder. Herfra skal jeg så beregn den forventede temperaturstigning i vandet. Jeg gør således: Jeg starter med at... -
1,08 reglen!!
ForumindlægHvor højt kommer gennemsnittet for medicin til at være tror i? hvis altså 1,08 reglen bliver afskafftet heh eller er den afskaffet i forvejen? -
differential regning !! hjælp
Forumindlæghej allesammen, har brug for jeres hjælp, jeg har vedhæftet min opgave som pdf, håber i kan hjælpe mig med nogen af opgaverne! det vil virkelig være sødt af jer! den sidste opgave har jeg lavet :)) -
Sn1 reaktion !! Help lille spørgsmål
Forumindlæg -
Spændingsfald
Forumindlæg"Bestem spændingsfaldet over hver af de enkelte modstande og strømstyrken igennem hver af dem." kan nogen hjælpe med den her opgave? gerne god forklaring tak på forhånd :-) -
Alle løsninger til en differentialligning.
ForumindlægEmnet er differentialligninger og jeg er ikke sikker på jeg forstår opgaven rigtigt, og/eller hvordan man skulle løse den. Opgaven lyder som følgende: For et legeme i frit fald gælder differentialligningen: v'(t)=-g Her betegner v(t) legemets hastighed, regnet positivt opad, og g=9,8 m/s2 ... -
En H-NMR opgave. Hjælp søges.
ForumindlægHey studieportalen! Jeg sidder pt. og forbereder mig til kemi skriftlig, og jeg er stødt på denne 1H-NMR-opgave, som jeg synes driller. Jeg har vedhæftet opgaven, samt min tilordning for spektret her og håber på lidt hjælp. På forhånd tak! :) -
HJÆLP til beregning af OH ved pH
ForumindlægHej hvis man skal beregne [OH-] som mol/l og man har en graf med med ph og mol...hvad er det man skal gøre? -
Andengradsligning
ForumindlægTænkte på hvad beviset er for andengradsligning. Vi er lige gået i gang med det og det står ikke i min bog -
HASTER 5 LINIER
ForumindlægHej jeg har her en kort oversættelse den dankse står øverst. Håber nogenkan sætte kort tid af til den og rette den :/. Håber det bliver snart da det haster utrolig meget :(.. På forhånd tak . DANSK Han havde altid frygtet denne situtation. Han havde ofte haft maridt, hvor han havde set sig selv s... -
Dum ! Eller andre der har oplevet dette ?
ForumindlægHej folkens Jeg begyndte at studere på en videnskabelig linje sidste år og dette er mit andet år, og jeg har et seriøst kæmpe problem. Jeg føler mig dum hele tiden OG jeg bruger længere tid på at beklage mig over at jeg ikke fatter tingene end at lave dem, hvilket er ret så deprimerende. ... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHejsa Er der nogle af jer der har en analyse og fortolkning af "-og ham der slår slår på tromme...".Og en analyse og fortolkning af Klaus Rifbjergs digt "Kanariefuglens begravelse" samt evt. et essay om "livet" og hvad det er...Jeg håber, at I kan hjælpe mig:-)Venlig...
