Søgning på: Andet. Resultater: 19921 til 19940 af 91205
-
gramatiske fejlsætninger
Forumindlægkan virkerlig ikke finde ud af at rette disse sætninger, nogle der kan hjælpe? 1. I chose the red but can change my mind to the black, if I want? I have chosen the red but I can change my mind to the black, if I want? 2. Sarah Palin is a very controversially figure with both conservativ... -
Engelsk stil. Er der en der er sød at hjælpe?
ForumindlægHej Jeg er tvivl om nogle sætninger på engelsk, jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal skrive dem, så jeg håber at nogen af jer kan hjælpe :) Her er de: 1. Hun hopper hen på vejen og tager en dyb indånding med udstrakte arme: She (jumps? Jeg ved ikke hvilket ord jeg skal bruge her.) to th... -
For mange ord i skr. spansk eks?
ForumindlægHej Jeg har lige været til skriftlig spansk eksamen i dag, og er helt nede over, at jeg er kommet til at skrive 330 ord! (Man skulle skrive ca. 250). Jeg lagde ikke mærke til det, da jeg afleverede, fordi det af en eller anden grund ikke fylder mere, end det plejer, tror det er fordi jeg har brug... -
HASTER!!!!!
ForumindlægHej alle Har en aflevering til mandag og jeg aner ikke hvordan jeg skal lave den, udover at det skal være i Nspire, så jeg håber i kan hjælpe: En dykker har målt trykket i forskellige dybder under havoverfladen og har ved fundet følgende resultater: Vanddybde h/m 5 10 15 20 ... -
Binomial test
ForumindlægKan nogle hjælpe med denne opgave. Opgaven: I en af sine forsøgsrækker med ærteplanter undersøgte Mendel om ærterne var runde eller kantede. Først dyrkede han 253 selvbestøvede heterozygote planter, og det viste sig at de ærter der kom, fordelte sig med 5474 runde og 1850 kantede. Derpå dyrkede... -
Valg af fag?!
ForumindlægHej Jeg startede på 3.g HTX her for et par uger siden og i morgen skal vi fremlægge vores endelige valg af fag til SRP. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Fibonacci, det gyldne snit eller måske noget om naturens påvirkning på bygninger. Men jeg har kun følgende fag at vælge i mellem. Mi... -
Et praktisk studie, hvor man bruger computeren meget
ForumindlægHej alle, Jeg er kommet ind på en matematisk uddannelse her i år, og har jo ikke været længere igang end 2 dage nu. Jeg er dog allerede begyndt at tvivle lidt på, om det i længden er det her jeg vil. Jeg føler ikke helt det er mig, at sidde og læse flere kapitler om dagen, og at det bliver så... -
Oversættelse
ForumindlægHej, jeg er igang med at oversætte en tekst der hedder "letzte pizza", jeg ville bare lige hører om der var en der kunne kigge på den, og se om jeg har gjort det rigtig grammatisk osv :) På forhånd tak :) „Letzte Pizza“ ist eine Novelle von Milena Moser. Es geht um eine... -
Hjælp tysk stil (7 linjer) Rette? :D 9. klasse
ForumindlægHej, nogle der kan rette min tyske stil? - Gerne nogle der er gode til tysk xD Det er ikke en stil, men mere en genfortælling af en tekst, skal bare læse det højt :) Die Nationalsozialistische Bewegung führte eine starke Propaganda in die zwanziger Jahre. Für die Mädchen und Junge gab es das... -
Fremtid
ForumindlægJeg begynder at overveje min fremtid og hvad jeg egentlig vil, for som tiden går begynder jeg at blive mere og mere umotiveret i den biologiske verden. Det gør mig endnu mere forvirret end jeg allerede er. Problemet er således at jeg altid har været glad for det naturvidenskabelige "Sådan-e... -
Mobilmasten
ForumindlægKommunen skal finde den optimale placering til en ny mobilmast. Mobilmasten skal placeres langs vejen mellem A og B, men spørgsmålet er, hvor på strækningen? For at få mest glæde af masten skal den placeres således, at gennemsnittet af kvadraterne på borgernes afstand til masten bliver mindst mu... -
Droppe ud gymnsaium
ForumindlægHej jeg går på 2.g og jeg skulle bliv bortvist fra skolen fordi da va nogle piger fra min klasse havde gossiped til lederen at jeg genere en dreng som går i vores klasse. Men i virkeligheden mig og drengen havde et slags forhold med hinanden. Og han skulle have et pause og jeg stoppede at snakke ... -
Hjælp med tysk 8. Klasse
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at rette den her tysk stil, hvor jeg skal skrive om min fritid: In meiner Freizeit spiele ich Fußball. Ich spiele 1 Stunde pro Woche Fußball. Ich spiele Fußball mit meinen Freunden. Es macht wirklich Spaß. Ich habe einmal Squash gespielt. Dort habe ich 2 Stunden p... -
Mat - eksamensopgave
ForumindlægHej "venner".. der er en lille opgave der driller mig lidt.. her er den:Givet punkterne A(6,13), B(15,40) C(-3,4)Bestem en ligning for den linien l, der går gennem A og BBestem en ligning for den linie m, der går gennem C og er parrallel med linien l.Bestem en ligning for den liniem, de... -
Beregne skæringspunkt mellem to linjer ud fra parameterfremstillinger
ForumindlægHej Jeg står med et problem. Jeg skal beregne skæringspunktet mellem to linjer ud fra to parameterfremstillinger: m:(-2+5t,2+3t,1+2t) n:(-s,-0,5-2s,4+s) Jeg har gjort det, at jeg har prøvet at bestemme henholdsvis s og t ved at opsætte to ligninger ud fra x og y med netop s ... -
Sprogrejse 2010
ForumindlægHej gutter, Så nærmer sidste eksame sig (på onsdag) og dermed også en afslutning på gymnasiet. Det er med blandet følelser!! Mine forældre har givet mig en tur til malta med STS her i juli måned som en studenter gave, ret fedt. Vi er 3 fra klassen som skal afsted, så det bliver også en form for a... -
At klage eller at klage ikke?
ForumindlægHej alle!Det er nu sådan at vi lige har fået udleveret vores skriftlige karakterer og jeg er en smule misfornøjet. Jeg har fået mig et 7 tal i skriftlig dansk og har nu et forskel på 3 karakterer imellem års- og eksamenskarakteren. Jeg er ikke så glad for at brokke mig, men kan ikke rigtigt tro a... -
Højere ordens partiel afledte
ForumindlægHej allesammen Jeg har problemer med en opgave som jeg gerne vil bede om hjælp til. Det drejer sig om en opgave hvor man skal finde alle 1. ordens partielle afledte af g: g(x,y,t) = f(y*f(x,t), f(y,t)) f: R2 ---> R og g: R3 ---> R Je... -
Rumfang af omdrejningslegeme
ForumindlægHej. Jeg skal beregne i alt 10 opgaver af rumfanget af omdrejningslegemer og vil blive rigtig glad nogen af jer har lyst til at beregne de her 2 så jeg kan se, hvordan man skal gøre i de resterende 8. Jeg ved udmærket godt at der er en formel for det, men kan ikke se sammenhængen i hvordan je... -
Find radius på kegle
ForumindlægHej, har virkelig brug for hjælp til den her, jeg skal fremlægge opgaven foran hele klassen imorgen. :( Opgaven lyder: Et stearinlys har form som en kegle med en diameter på 4 cm og en højde på 38 cm. Et andet kegleformet lys er 50% højere, men inderholder 3 gange så meget stearin. Hvor stor er ...
