Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 19921 til 19940 af 198015
-
Rentesregning
ForumindlægHej, Jeg har til min matematikeksamen fået et spørgsmål, der lyder: "Gør rede for den eksponentielle vækstmodel og dens anvendelse i rentesregning. Du skal bl.a. komme ind på rentefod og vækstrate." Det er det med rentesregning og den eksponentielle vækstmodels anvendelse i rentesregni... -
das/es
ForumindlægHvornår bruger man ES på engelsk, og hvordan das. Fx. Det er rigtigt = Das ist rictig Det betyder da det samme ikke? -
HURTIG RETTER TIL EN OVERSÆTTELSE FRA DANSK TIL TYSK =)
Forumindlæger der en der li vil rette denne oversættelse igennem. En der har nemt ved det, og ikke skal bruge langtid på det =) Maaaaaange tak.. Nazisternes magt byggede på overvågning og stikkeri. Ingen kunne vide sig sikker. Overalt var der stikkere. Heller ikke i nærværelse af naboer og sine egne børn ... -
Hvordan kan man nogensinde...
ForumindlægHejsa folkens :) Jeg tænkte på: kan man nogensinde lave en kvalitativ tekstanalyse som har udgangspunkt i samfundsvidenskab? :) -
titrering af rødkål
Forumindlægprøver lige at spørge igen: eg har lavet et rødkålsudtræk, der i en vandig opløsning har pH 6,4. pKs værdierne er 3 og 7. Hvorfor kan jeg ikke finde ækvivalenspunktet ved titrering? og hvorfor kan jeg ikke finde pks ved potentiometrisk titrering? det er som jeg starter midt i ækvivalenspunktet... -
(ax+b)*e^-x)'
Forumindlæg((ax+b)*e^-x)'=(ax+b)'*e^-x+(ax+b)*(e^-x)' = a*e^-x+(ax+b)*(-e^-x)=-a*x*e^-x+(a-b)e^-x Jeg forstår ikke den sidste omskrivning. Har det noget at gøre med at e^-x er til stede i begge udtryk? -
Download: Matematik A STX 24. maj 2016 eksamenssæt pdf
ForumindlægHej alle. Mange af mine matematiske venner og kollegaer har spurgt om en pdf version af matematik A eksamenssættet fra i går [STX 24. maj 2016]. Jeg har dedikeret min tid på at skrive det ind på computer og gjort, således at det ligner en rigtig eksamenssæt. I kan alle hente det her: Til dem a... -
Balloner!
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave der har ordlyden: En 30 L trykflaske indeholder helium ved et try på 80 atm. Hvor mange balloner med diameter 40 cm kan man fylde med denne trykflaske? Jeg ved ikke hvordan man skal gribe opgaven an, skal man evt. starte med at beregne volumen af ballonen? Alt hjælp e... -
Dommere - Hvorfor neutrale?
ForumindlægHej! Jeg har læst flere steder, at dommere skal være religionsneutrale. Men jeg forstår ikke helt hvorfor? Er det, så det ikke påvirker en rettsag? Eller skal dommen over en skyldig fremstå retfærdig på en eller anden måde? Kan ikke helt se sammenhængen i det.. Håber, nogen kan hjælpe mig, for ne... -
Bestemte integrale
ForumindlægJeg skal i et eksamensspørgsmål bl.a. redegøre for det bestemte integrale. Er det rigtigt forstået, at når man indtegner en graf i et koordinatsystem, så det der er forskellige fra ubestemt integrale er at vi har at gøre med et udsnit af grafen, hvor det bestemte integrale af funktionen med de ... -
Straf
ForumindlægJa folkens (: Nu om dage, så får vi fængselsstraffe i Dk hvis vi har gjort noget forkert/ulovligt, eller bøder for noget mindre kriminelt og dog ? Mange unge bliver mere kriminelle eftersom de har været i fængsel? Hvad mener i mht. det? Med disse former for straffe, som på ingen måder nedsænker ... -
Skjoldhøjkollegiet?
ForumindlægNogen der kender noget til det - er det ok eller er det helt ring? -
omregn opskrift
ForumindlægEn opskrift skal omregnes fra 4 til 26 personer. Man finder først for en person og derefter ganger man ønsker at finde. f.eks. 1/2 vand til 4 personer til 26 personer 1/2*4=1/8*26= 3,25 liter? billed vedhæftet Majsstivelse: 1/4*26= 6,5 piskefløde : 2/4*26= 13 dl 1,3 liter er jeg på rette... -
Dumpede alle fagene på først år uni
ForumindlægHej! Hvad sker der hvis man har dumpet alle fagene på første år af universitet? -
Hjælp
ForumindlægHej jeg har været op i engelsk skriftlig , og tror ikke lige det gik så godt tænkte på om i kan kigge den igennem og om i bare kan sige hvad jeg sådan cirka ville få ,, Good morning everybody, I am Jane Buckingham. Thank you for invited me, and it is a pleasure to talk about Echo Boomers.... -
EKSAMEN!
ForumindlægHej.. Kan i hjælpe mig med dette spørgsmål? hvornår kan et samleje i cyklus resultere i graviditet og hvornår kan man være sikker på at det ikke resulterer i graviditet? -
Matematikkursus
ForumindlægJeg er i den situation, at jeg lige er dumpet i min årsprøve i matematik A. Jeg startede i en klasse med matematik B, men er skiftede til en med matematik A. Det skal lige siges, at matematik A var uundgåeligt og hvis jeg kunne vælge det fra havde jeg gjort det. Men da jeg selvfølgelig gerne vil ... -
Euler
ForumindlægJeg har lige læst om Eulers tilnærmelsesmetode til differentialligninger, men jeg forstår den ikke helt. Er der nogen, som kan give et simpelt eksempel på hvordan den bruges? -
forskel mellem stx og HF
Forumindlæghej, jeg skal til at beslutte mig, hvad for et videregående uddannelse jeg skal tage efter skolen. derfor vil jeg gerne spørge jer om, hvad forskellen er mellem stx og HF med venlig hilsen Jg0005 -
Afledede funktioner
ForumindlægHvilken metode skal jeg benytte for at differentiere funktionen f(x)=(((2x+3)^7)+5)/14)? Jeg har forsøgt mig med (f/g)´(x) samt (f(x)*g(x))´, men jeg kan ikke rigtigt få det korrekte facit.
