Søgning på: dansk skriftlig fremstilling 2018. Resultater: 19941 til 19960 af 50243
-
Medieanalyse
ForumindlægSkal analysere et afsnit af Paradise Hotel og har derfor brug for en analysemodel Nogle der ligger inde med en model for hvordan man analysere medier? på forhånd tak -
Hvad startede Den Kolde Krig.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver en opgave om Den Kolde Krig, men jeg har nogle problemer med at finde noget ordentligt stof. Sådan som jeg har forstået det, så blev tyskland delt op efter 2. verdenskrig, hvor der opstod uenigheder om ideologier og samfundsformer, dvs. kapitalisme vs. kommunisme. ... -
Vektorer
ForumindlægNogle der kan hjælpe her? På forhånd tak -
Historie B Eksamen - trækker 21.06.11
ForumindlægHej, Er der nogen der har tid til at hjælpe mig med min eksamen ca. kl. 12 d. 21.06.11? Arbejder self. på det selv først også er hjælp velkommen fra alle :) Tak på forhånd. -
Matematik hjæp
ForumindlægHJÆLP Vis hvordan man vha. grænseværdien for differenskvotienten kan finde differentialkvotienten for f(x) = 3x^2 + 7 Du skal demonstrere vha. deltametoden = 3 trins reglen, som vi har gennemgået på klassen. -
Studenterkørsel
ForumindlægHey Jeg drikker ikke og er ikke meget for sociale arrangementer. Sidst jeg drak var mange år siden og jeg bryder mig ikke om det. Jeg føler mig i forvejen marginaliseret i min klasse, men min klasse er også splittet. Så spørgsmålet er: Kan man undværer at deltage til studenterkørsel rent faktisk... -
Tangentielt kurveintegral langs flowkurve
ForumindlægHej Et førstegradsvektorfelt i rummet er givet ved V(x, y, z) = (2x + 2z , y ,-2x + 2z) . Lad r(t) betegne den flow-kurve for V der til tiden t = 0 går gennem punktet (1, 1, 1) , og lad K være den rumkurve der har parameterfremstillingen (x, y, z) = r(t) , t 2 [ 0 , ln(2) ] . Bestem det tan... -
Miljøændringer (debat)
ForumindlægHej. Jeg er meget skepisk over for folk, der påstår at CO2 udledningen har noget at gøre med klimaændringerne! Hvad mener i? -
vektor/linje
Forumindlæghej :-) håber ik kan give mig nogle hints tildette spørgsmål : en linie l går gennem punktet A(6,5) og har normalvektoren n=(-2,5) Vis at linien går gennem punktet B(1,3) -
Parameterfremstilling cirkel!
ForumindlægHvordan løser jeg A? Altså jeg tænkte på at bestemme en parameterfremstilling for to punkter, men i dette fald er det en cirkel dvs jeg kan ikke skrive det på den alm parameterfremstilling men skal tage hensyn til CIRKElns parameterfremstilling.. -
Nærringstofets vigtighed
ForumindlægHvorfor er det vigtigt at vide hvor stor en andel af energien der stammer fra henholdsvis protein, fedt og kulhydrat. -
Nedenstående tabel viser fordelingen af størrelsen (i m2) af boliger i Danmark i 2011
Forumindlæga) Bestem de krumulerede frekvenser, og tegn sumkurve for fordelingen. b) hvilken størrelse har de 25% største af boligerne? håber virkellig i kan hjælpe mig :) -
Danmark 1900-1920
ForumindlægHejJeg mangler en form for kronologisk oversigt, som omhandler den politiske situation i Danmark fra 1900-1920. Er der nogen som har skrevet en opgave om dette, eller ved hvor jeg kan finde det ?På forhånd tak... -
Bestem massen af bioethanol
ForumindlægHej, Jeg håber virkelig på hjælp fra fantastiske akademikere. Jeg skal bestemme massen af bioethanol samt volume%. Vi har blot fået følgende bilag udleveret, og skal løse det teoretisk. Mængden af Ammoniumsulfat er 7ml. Please hjælp! -
KEMI - kort spørgesmål
ForumindlægJeg skal eftervise hvordan KIO3 opløsning er fremstilletSelve opløsningen er 5 literJeg får kaliumpulveret til 21,4g fra opløsningenEr det mængde pulver (21,4g) blandet op i vand indtil man har 5 liter opløsning??på forhånd tak -
Adams fest.
ForumindlægHej er der nogen der har læst bogen Adams Fest af Martin Petersen. Hvis ja så må du meget gerne skrive. Vil gerne høre dine meninger og hvilke opgaver i eventuelt har lavet til den.\n\n -
Karakteristisk ved HUMANIORA?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal snakke om taksonomi til AT-eksamen, jeg ved godt hvordan taksonomien i humaniora ser ud, men har problemer med at forstå den, dvs. hvad skal jeg kunne sige ved det 1. taksonomiske niveau , det 2. og det 3.? Håber i vil hjælpe! Tak. -
Eksamen
ForumindlægHey.. er der nogen her fra der ved hvordan en kemi eksam forgår.. jeg har ingen anelse på hvordan det er!! -
nirvana + livshjulet
ForumindlægHej... jeg skal op til rel her snart og føler mig total forvirret, når det kommer til buddhismen... Jeg har ikke forstået det med livshjulet og nirvanã 100%.. Er der nogle der kan forklare mig dette? Livshjulet er livets cyklus. Man bliver hele tiden genfødt.. og nirvaña er paradi... -
Talteori
ForumindlægEn mand køber rødvin til 12 kr pr. flaske og hvidvin til 13 kr pr flaske. Han betaler i alt 248 kr for vinen. Hvor mange flasker af hver slags køber han? Jeg kender godt resultatet-jeg er mere interesseret i hvilken ligning man opstiller.
