Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19961 til 19980 af 31486
-
ligninger
Forumindlæghej jeg har en ligning som jeg gerne vil have beregnet ud håber i kan hjælpe den lyder følgene 3xy=54 2x=4+y håber i kan hjælpe med den og hvis i kan finde ud af så vil jeg være taknemmelig. Hvis i laver den så vil jeg være taknemmelig hvis i kan lave mellemregninger med brug enten ers... -
differentialkvotienten mundtlig
ForumindlægJeg har fået et eksamensspørgsmål der hedder : Gør rede for differentialkvotienten jeg ved ikke hvordan jeg skal tackle det, nogle der gider hjælpe mig lidt ?? -
HURTIG SPØRGSMÅL ! HJÆLP
ForumindlægHvordan finder man omkredsen af en trapez og af en rhombe? på forhånd, tusinde tak -
komplekse tal - eksponential
ForumindlægJeg har kigget mine noter igennem og kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal løse denne opgave, er der nogen der kan hjælpe? -
Ligninger
ForumindlægHvordan løser man følgende?: 2x2 + 2 = 5x 3x2 + 8x = 3 Jeg bliver glad for alle svar :) tak -
Differentiation af sammensat funktion
ForumindlægNår man finder den afledede funktion af h1(x) = sin(kx) bliver resultatet h1'(x) = k · sin(kx), mens jeg nok mener at det skulle være k · cos(kx), hvilket den også skriver er det samme, men hvorfor er det det? -
Leontief matrix?
ForumindlægJeg står med en leontief matrix, som jeg er gået helt i stå i: A= 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 Kan det passe at (I-A)^-1 er:? 1.5 0.5 0.5 0.5 1.5 0.5 0.5 0.5 1.5 B) er her hvor jeg ikke helt kan følge med: Den ydre efterspørgsel efter output fra de 3 sektor... -
Kontinuitet og integralregning
ForumindlægHar et spørgsmål angående sammenhængen mellem kontinuerte funktioner og diverse beviser i integralregning. I de fleste sætninger angående sammenhæng mellem integrale og stamfunktion, f.eks. sætningerne om areal under graf eller om substitutionsmetoden, står der altid som forudsætning at: "Fu... -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de... -
Økonomibegreb
ForumindlægHej, kan nogle forklare mig begrebet 'produktivitetsudvikling'? og ja jeg har brugt google, wiki, og den store danske. Har intet held haft. -
Er Datalogi kedeligt??
ForumindlægDer er en meget stor nedgang i antallet af ansøgere til Datalogi. Som studerende på datalogi undre det mig hvorfor der er denne nedgang. Datalogi har fået mange "hug" fra nuværende studerende og studerende der er droppet ud, men vi har ikke hørt fra jer der fravælger Datalogi.Mit Spørgs... -
KU, fysik bogliste?
ForumindlægVed ikke lige om det er det rigtige forum jeg ligger dette i. Men eftersom jeg bare ikke kan vente på at starte på uni, ville jeg hører hvornår man kan forvente at boglister og andre informationer ankommer til en? -
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
lektiehjælp
Forumindlæghej allesammen...jeg søger lektiehjælp til matematik.er 3.g elev og har mat på et-årig højniveau.leder efter lektiehjælp og vil gerne betale lidt også. hvis nogen af jer her er god til at forklare matekmatik så plz svar tilbage.... jeg vil gerne have et svar hurtigst muligt mange tak på forhånd.z... -
Koordinaterne til diagonalenes skæringpunkt i en rektangel
ForumindlægHej...Har en rektangel ABCD der er bestemt ved:A(-1,2)B(4,2)C(4,5)D(-1,5)Jeg skal så finde koordinaterne til diagonalernes skæringspunkt? men hvordan? -
Omregning
ForumindlægHejsaHvad er 12,7 mm3 i m3 ??Hvordan gør man?Hilsen Xpeak -
OPHÆVELSE AF PARENTESERNE HÆJLP!!!
ForumindlægJeg har lavet min bevis, dog er jeg ikke sikker på at jeg har ophævet parenteserne rigtigt. Jeg godt at, der skal ganges i leddene. Jeg har vedhæftet beviset :-) -
ligning
Forumindlæg1Hvad er sandsynligheden for at der i en klasse med 25 er højst 10 med blodtype 0?2hvad er sandsynligheden for at der blandt 35 mænd er mindst 4 farveblinde?jeg håber er der er nogle der kan forklare mig hvordan man løser de her opgaver? -
Kemisk struktur
ForumindlægHejsa Hvordan vil i redegøre for acetylsalicylsyres kemiske struktur? Jeg tænker selv på at nævne benzoesyre og acetylgruppen som den består af. Men dette kan jo skrives på to linjer. Moelkylet er jo relativt simpelt. Hvad tænker i, når det er ment som et helt punkt i SRP? Lærerne har sikkert ... -
hvem vil hjælpe mig med geometri
Forumindlæghvem vil hjælpe mig med geometri
