Søgning på: psykologi c noter hf. Resultater: 19961 til 19980 af 78113
  • vektor regning!!!

    Forumindlæg
    Hejsa..der er ikke lige nogle der kan forklare hvad man skal gøre i følgende opgave: Bestem tallene s og t, således, at c=sa+tb, når a=(1,-2) , b=(2,4) , c=(-5,-22) Hvad skal man starte med at gøre???
  • Konstanter ud fra funktion

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg har to funktioner: V=K(e^c)^e^-rt og V=(b/a)/(1+c*e^-bt) Jeg skal her finde værdierne for konstanterne. Hvad gør jeg? Jeg har en masse x- og y-værdier skal bruges
  • bestem differentialkvotienten

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe med de her 2 opgaver: b) g(x)=8x^3 -3 c) h(x)=6*kvadratrod af x + 2 har prøvet at lave dem: b) 8*x3 c=1/6*kvadratroden af x
  • Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hjælp! Hvordan løser jeg denne opgave: Parablen med ligningen y=ax^2 + bx +c tangerer linien y =x i (0,0). desuden er y = 2x-3 tangent til parablen. Beregn konstanterne a, b og c.
  • andengradsligning

    Forumindlæg
    hej ... har siddet lang tid med en opgave .. nogle der ved hvordan man skal gribe den an? : Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax^2 + 2x + c = 0 har netop én løsning. tusind tak!!
  • Formel til a - hjælp!

    Forumindlæg
    Hej, er netop gået i gang med andengradsligninger, og er temmelig ny i det, her er opgaven: Grafen for f(x) = ax^2+4x+c har toppunkt (-1,2) Bestem a og c? Som jeg sagde, er temmelig ny, så skær gerne ud i pap :)
  • Hjælp!!

    Forumindlæg
    Jeg skal løse en andengradsligning 2x^2-8=0 hvor a=2 b=8 c= ?? Er c så = 0? Derudover har jeg også en anden opgave som hedder: isolér y i ligningen -15x+5y-45=0 Hvordan skal den løses?
  • Nulhypotese

    Forumindlæg
    hej sp Jeg har lavet opgave a, b og c. Jeg er sikker på, at jeg har lavet opg a korrekt, men de andre to opgaver er jeg lidt usikker omrkring. Jeg har fået et mærkeligt resultat i c'eren. Tak på forhånd.
  • Termodynamik

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle som vil hjælpe mig med opgave b og c. I b'eren får jeg ?H = -66,48 kj/mol. Men ved ikke helt, hvordan jeg skal argumentere for, at reaktionen kan benttes til opvarmning.
  • Makroøkonomi

    Forumindlæg
    Hej jeg er blevet bedt og at give en fortolkning af nationalregnskabsligningen y=1/1-(c-t-m) *(C0*I*G*X) Hvis der er nogle af jer der har en tilstrækkelig viden inde for dette emne, kan i så give mig et prej i den rigtige retning?
  • bio eksamen

    Forumindlæg
    Hei.. Ja jeg ska så til bio-eksamen/årsprøve på c-niveau.. Men vores lære vil ikke give os et eksempel på, hvordan et eksamensspørgsmål kunne lyde.. Så tænkte på, om DU ikke havde et.. tusinde tak. Det vil lette mit <3 lidt
  • Beviss areal af trekant.formel?!

    Forumindlæg
    Jeg skal bevise, at T= 1/2 * a * b * sin(C)... Lige nu er jeg fuldstændig lost.. Forhåbentlig er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man beviser, at denne formel gør gældende.
  • HJÆLP!!! Dopplereffekten, astrofysik, hupple

    Forumindlæg
    Hey!!!!Har brug for noget hjælp.. en der har 2 sek til a hjælpe??ok...vi skal beregne hastigheden af en galakse med D = 800 Mpc og H = 0,0114 og c = 300000, men vi kender ikke lampda...HELP :S
  • Stofmængdekoncentration?

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en opgave som jeg endnu ikke har forstået hvordan jeg løser: "17,8g calciumsulfat tilsættes vand til 1,0 L. Hvor mange mol calciumsulfat er der i opløsningen? (og) Hvad er stofmængdekoncentrationen c af calciumsulfat?"
  • Erhvervsøkonomi på gym

    Forumindlæg
    Hey. Jeg skal på gym efter sommer og blandt min studieretning er der også erhvervsøkonomi på c-niveau. Kunne bare godt tænke mig at vide om det er svært, nemt eller fuldtændig røv sygt. Hehe bare fortæl lidt om det, hvis I lyster :P
  • angiv parameterfremstilling

    Forumindlæg
    der er givet et koordinatsystem i rummet A(1,0,2) B(2,1,0) C(4,0,0) D(3,-1,2) skæringspunktet mellem parallelogrammets diagonaler betegnes P angiv en parameterfremstilling for den linje gennem P der er normal til den plan der indeholder parallelogrammet
  • find ligning....

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe mig? opgaven lyder: c) Bestem en ligning for den cirkel, der har centrum i punkt A og går gennem punkt B. A=(5,-1) B=(1.29,1.22)
  • Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig med disse opgaver samt udregningerne for dem. jeg har virkleig et problem her. please hjælp mig!!!

    Forumindlæg
    Opgave 6.1 Opskriv strukturformler for følgende organiske stoffer : a. 3-methylpentan b. 2,3,4-trimethylhexan c. 5-methyl-2-octan d. 2-methyl-3-ethyl-1-heptan e. 2,2-dimethyl-4-nonyn Opgave 6.4 Færdiggør følgende reaktionsskemaer, idet du vælger sandsynlige reaktioner. Navngiv alle orga...
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    I beviset for grafen for et andengradspolynomium, foretages der er et spring i min matbog, som jeg ikke forstår: k= c - a * (b^2/4a^2) k= (4ac-b^2)/4a som forklaring står der fællesnævner 4a, men det gør mig ikke meget klogere...
  • bevis for faktorisering af 2. grads

    Forumindlæg
    Hej jeg forstår ikke beviset for faktorisering af et andengradspolynomie. Er der en der gider forklare mig det? jeg med på at man indsætter røderne i a(x-r)(x-s=) men hvad man gør for at finde ud af at det er det samme som ax^2+bx+c ved jeg ikke.