Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 19981 til 20000 af 33826
-
Er der fejl i min oversættelse?
ForumindlægOriginal tekst: Tom Grant The main proponent of the existence of a conspiracy surrounding Cobain's death is Tom Grant, a private investigator employed by Courtney Love after Cobain's disappearance from rehab. Grant was still under Love's employment when Cobain's body ... -
Eksamen i dag
ForumindlægHej, det står sådan, at jeg skal op i eksamen d. 27 i mat. Min lærer udleverede sættet fra i dag, så vi kunne øve lidt mere. Men jeg har problemer med to af disse opgaver: -
Valg af køreskole
ForumindlægJeg har lidt spørgsmål som jeg synes kunne være interessante at få lidt forskellige svar på. Hvis du stod i denne situation: 1. Du bor i en mindre by, kørekortet koster dig 12.500,-. Efter sommeren næste år, skal du flytte til en større by, hvor du skal uddanne dig. Dér koster et kørekort ca. 9... -
Rubik's cube
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=441617 -
wikipedia.org /dk
ForumindlægEr wikipedia en troværdig kilde? Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har set mange herinde, anbefale, at man skulle tjekke derinde om det, de nu spurgte om. Men samtidig så har jeg lagt mærke til, at alle og enhver kan skrive derinde, selv jeg og en eller anden på 8 år :S -
y''=4y ?
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, som vi ikke har gennemgået løsningsmodeller for i klassen, og har derfor prøvet at gætte mig frem. Men dog uden megen held. Bestem løsningen til y''=4y Der opfylder at y(0)=1 og y'(o)=0 Her tænkte jeg, at man først kunne finde en løsning til y''... -
Hjælp til Mat A eksamen
ForumindlægHej :-) Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave 14 i den vedhæftede fil? Jeg har vanskligheder både med opgave a og b. -
tage gymnasiet om igen
Forumindlægikke fordi jeg har besluttet mig for at gøre det, men hvis jeg ser at mit gennemsnit er ikke nok til at komme i mit drømmestudie fordi jeg ikke har gidet gøre noget vel gymnasiet sådan rigtigt, kan jeg så tage gym forfra? -
Integralregning.
ForumindlægHej SP. Håber nogen kan hjælpe mig videre med denne opgave: Figuren viser graferne for funktionerne f og g der er givet ved f(x)=√(10-2x) og g(x)=-x Grafen for de to funktioner, førsteaksen samt linjen med ligningen x=-3 afgrænser en punktmængde M der har et areal. a) Bestem arealet af ... -
Mat a, fysik b, kemi b
ForumindlægHej alle sammen Sidder og skal til at vælge min endelige studieretning jer om ikke særlig lang tid, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg overvejer stærkt linjen mé matematik A, fysik B, og kemi B. Men har hørt fra folk at dette v... -
Ha (jur)
ForumindlægJeg overvejer at søge ind her til sommer. Håber der er en der kan hjælpe mig med et spørgsmål, omkring ha (jur). 1. Hvad ligger ens start løn ca på efter ent uddannelse. Er vi over de 30.000 kr ? -
Kan nogen bøje i neon?
ForumindlægFor mig, hvad det præcis er jeg gør når jeg differentierer en funktion? Det lyder måske mærkværdigt.. Men nu har jeg været gennem differentialregning to gange i min levetid - og min hjerne kan simpelthen ikke forstå, hvad det er der foregår! Så jeg ville høre om nogen kan skære det ud i pap.. Med... -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Forskel på epsilon-delta definition og en fra DTU e-noter
ForumindlægHej derude Sidder og læser lidt op på noget matematik inden jeg starter på DTU og har prøvet at lede efter en forklaring på engelsk af den definition de giver af kontinuitet i DTUs e-noter, men kan ikke finde nogen på google. http://01005.mat.dtu.dk/materialer/enoter/afsnit/NUID27-tn14/ På den... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
ang lineære vækst, eksponentiel vækst etc.
ForumindlægJeg er ved at forberede de mundtlige spørgsmål til matematik eksamen og er blevet i tvivl om formuleringen af nogle af spørgsmålene. Vil helst ikke misforstå dem. Spørgsmålene som forvirrer mig er disse her "Gør rede for lineære vækst", "gør rede for eksponentiel vækst" og &... -
Skal til afgangsprøve.. Hjælp!
ForumindlægHej Studieportal. Jeg står og skal til afgangsprøve på torsdag, da jeg skal ind på tekniske skole, og jeg har ALTID været dårlig til matematik, bestod ikke til eksamen i folkeskolen, og jeg vil helt vildt gerne bestå denne gang! Jeg skriver blot her, fordi jeg håber i vil kunne fortælle mig ... -
Kontor uddannelse
ForumindlægHej StudiePortalen! Jeg er en dreng som lige nu går i 10 klasse. Jeg vil mægtig gerne have mig en kontor uddannelse, som fokusere på både skriftligt og mundtligt arbejde via IT. Jeg har overvejet at tage HF, siden jeg har en 10 klasse i baglommen, kræver det mere? Det er vel bare hvilke... -
Letteste metode til at dividere
ForumindlægHvilken metode, synes I, er den letteste at bruge, når man skal dividere? Jeg tænker ikke på lette regnestykker som 20/5, men regnestykker som 3421/7 eller 2981/9 (bare nogle tilfælde eksempler). Jeg har nemlig altid divideret store tal i hovedet, men aldrig lært, hvordan det reelt set gøres på ... -
Færdighedregning
ForumindlægHver gang jeg er oppe til færdigheds regning får jeg 7, selvom jeg synes det er en nem omgang matematik, og jeg er sikker på jeg sagtens kunne få 10-12 hver gang, hvis ikke hele min krop begynder og ryste og jeg bliver nervøs under prøverne. Har i nogle tips til hvordan jeg kan få styre på m...
