Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2161 til 2180 af 127115
-
DEN POLITISKE KANDESTØBER
ForumindlægNogen der kan hjælpe her?? HAST 1) Redegør kort for et dramas typiske opbygning (med dine egne ord). 2) Sammenlign med de 3 første akter af Den politiske kandestøber- Hvilken udvikling finder sted i hver akt? 3) Kom med et bud på, hvad du forventer at der skal ske i 4 -
Lejlighed i Holstebro søges!
ForumindlægHej allesammen! Ved faktisk ikke om det er i orden, at jeg opretter sådan et indlæg herinde, men prøver lige alligevel Jeg står i den situration at jeg efter sommerferien skal til at læse til laborant i Holstebro, og derfor skal flytte til byen. jeg ved godt at jeg er meget sent ude med at sø... -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!! DANSK!!!
ForumindlægJeg skal finde en novelle som er tidstypisk fra tidsperioden 70-90'erne.. Jeg har bare mega svært ved at finde en novelle. . Så jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig med at finde en novelle, da det haster lidt :) Min lærer har opgivet disse noveller som vi skal relatere til : Dan Turéll: Sto... -
Spørgsmål omkring snit i 1.g
ForumindlægHej:) Jeg har haft en længe drøm om at komme ind på medicinstudiet efter 3.g, jeg er bare nervøs for snittet. Mine karakterer for 1.g er 7 og 10'taller (heldigvis ingen under 7) og mine årskarakterer var 10,7,7 plus 7 i billedkunst som jeg kom op i eksamen, men fik 10 i årskarakter. Mit snit ... -
martingaler
ForumindlægX1, X2,... er uafhængige stokastiske variable hvor P{Xi = 1} = P{Xi = -1} = 1/2 en spiller kan have følgende strategi: han vædder 1 krone til start. hvis han vinder stopper spillet. hvis han taber vædder han 2 kr; hvis han vinder stopper spillet - hvis han taber fordobles indsatsen dvs han satser... -
Esterbinding?
ForumindlægHalløj derude, nu har jeg kigget min kemi bog grundigt i gennem, og kan ikke finde noget om esterbindinger, ikke en gang under triglycerider. Jeg mener selv at når et en OH gruppe fra glyceridet, reagere med fedtsyre, så dannes der en såkaldt esterbinding, Problemet ligger i at jeg ikke kan huske... -
matematik eksamen..
Forumindlæghej..Jeg skal egentlig snart op i skriftlig matematik... jeg er ret bange og nervøs.. de sidste pr. gange har jeg dumpet, fik 5. Hvad skal jeg gøre?? jeg går nu o 2.g, og skal ikke have det næste år... Hvad skal jeg gøre for at blive dygtig.. jeg læser og læser men glemmer det senere.. jeg føler... -
Statistik spøgsmål (udvælgelse)
ForumindlægHej. Hvis man eks skal lave en undersøgelse i en by med eks 300 mennesker. Hvor man skal finde ud af hvad gennemsnit alderen er. Man prøver så herefter at ringe til alle personerne i byen én gang, men nogle kan man ikke finde numre til, og andre tager ikke telefonen. Og så får vi eks 130 besva... -
Anvendt Filosofi
ForumindlægHey Hey. Ville lige høre om der var andre herinde som også skal starte på Anvendt Filosofi. Der er vist "kun" startet omkring 70, så jeg ved ikke hvor stor sandsynligheden er, men man kan jo altid prøve at høre ad :) -
Adgangakvotient 2009
ForumindlægJeg har søgt ind på psykologi på Århus universitet, men tror i det er realistisk at komme ind, når mit gennemsnit kun er 10.6 efter at have ganget det med 1.08? Jeg har hørt at der på grund af den finansielle krise er en markant stigning i antal ansøgere, og samtidig er snittet jo generelt højere... -
Hjælp til Dansk/historie opgave
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til at skrive dansk / historie opgave men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive! Nogle gode ideer?? :) På forhånd tak -
Gymnasie hjælp
ForumindlægHej folks, jeg undrede mig lige over nogen spørgsmål angående gymnasiet. Jeg ville spørge, om man skal til 3 eksaminer gennem sin tid i gymnasiet eller er det 2 terminsprøver og 1 eksamen? Mange tak :) -
Ligning hjælp
ForumindlægStine og simone går i byen sammen. Stine har tre gang så mange penge som Simone. I byen køber de begge en T-shirt hver til 65 kroner. Efter de er kommet hjem har Stine 16 gange så mange penge som Simone. Hvor mange penge har de hver før de går i byen? Hvordan opstiller man ligninger over det her? -
Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej, skal op i Fysik/Kemi eksamen på Fredag kl. 800. Så er i fuld gang med at forberede, altså læse alle de kopi sider jeg har fået. Og lavet en disposition - for hvert emne. - Emner man kan komme ind på - Forskellige ting, jeg kan fortælle om og komme ind på - til eksamen Den sidste er hvad d... -
Tømmermænd! Nej tak!
Forumindlægnu er det jo sådan at man er proppet md studenterfester i disse uger og det hele jo næsten bare handler om druk, og jeg har altid ekstrem mange tømmermænd, så hvad skal man drikke for ikke at få tømmmermænd eller hvad gver mindt tømmermænd? -
Kuglens centrum til xy-planen
ForumindlægHejsa.. Jeg er i gang med at lave aflevering til imorgen. Jeg er gået i står ved en opgave, som vil være være fedt hvis der var en som kunne hjælpe: Bestem afstanden fra kuglens centrum til XY-planen? Jeg har kuglens centrum: (6.8.3) og r= 5 Er der nogen som give mig en hint til hvordan jeg s... -
cirkler, kvadrater og arealer.
ForumindlægHejsa, det er lige et af underspørgsmålene jeg skal have tjekket, men skriver lige hele opgaven op. En snor, der er 100 cm lang, klippes i 2 stykker. Af det ene stykke dannes en cirkel, og af det andet stykke dannes et kvadrat. Længden (målt i cm) af stykket, der skal danne cirklen, betegnes x. B... -
tager to sek. at kigge, tysk til dansk
Forumindlægnogle der lige vil kigge på denne oversætelse og evt. komme med forbedrelser :) Berlin Einmal im Jahr, zur Berlinale, richtet die Filmwelt ihren Fokus auf Berlin. Aber globales Interesse sind die Berliner gewohnt. Schliesslich sind sie, seit die Hohenzollern (=Hohenzollerne) 1458 ihre Resid... -
ret kun 1 side tak!
Forumindlæghjælp.... en nødsituation!!!!!! ret den før kl 22:00 tak -
Syre-base reaktion, calciumhydroxid
ForumindlægHej, der er lige et par over jeg ikke helt kan finde ud af, opgaven lyder: Ved forbrændingen af fossile brændsler dannes der CO2. CO2 er en drivhusgas, og der kan derfor være god grund til at rense f.x. skorstensrøg, før den udledes til atmosfæren. Dette kan ske ved en reaktion med calciumhydr...
