Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 2561 til 2580 af 160038
-
Matematik eksam.!!
ForumindlægNogle der har været, til matematik eksam, og har opgave sættet 2009...? -
Haster!!!! brug for Lidt matematik hjælp!!!!!!! (STX 1.g - Mat niveau A)
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer i matematik, kan slet ikke finde ud af de her opgaver, håber nogen har lidt tid til at hjælpe mig. Dey handler om Trigonometri. Opgave 1) Trekant 'ABC' er retvinklet med C = 90 grader. Beregn de manglende sider og vinkler, når: A = 43 grader og c = 34,9841 B = ... -
STX Matematik A December 2008 - opgave 10
ForumindlægHej Alle Jeg sidder med et problem :-( Jeg skal svare på spørgsmålet: Bestem gradtallet for den spidse vinkel mellem planerne α og β α: 2x - 3y + 6z = 10 β: 5x + y - 3z = 9 Normalvektoren har jeg fundet frem til at være nα = 2 , -3 , 6 nβ = 5 , 1 , -3 mit sp... -
HHX Eksamensopgave maj 2010 Matematik A
ForumindlægHej jeg søger en der kan hjælpe mig med denne opgave, jeg har løst 1-4 men er kørt fast ved opgave 5. Håber der er en der kan hjælpe, opgave sættet kan findes på: http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20hhx%20og%20htx/100603_mat_A_hhx... -
Hjælp til matematik - indekstal
ForumindlægHej Jeg skal ved hjælp af data fra statistikbanken (www.dst.dk) finde ud af hvor mange mænd under 18 år der flyttede hjemmefra i 2010. Langt om længe har jeg fundet frem til at det er 79877 mænd under 18 år der er flyttet hjemmefra i 2010. Nu skal jeg så beregne indekstalet fra 2009, 2010 og 2... -
Mundtlig matematik eksamen
ForumindlægHej. Er der nogle der sidder inde med nogle tips og tricks til den mundtlige eksamen i mat A. på HTX? På forhånd tak! -
Matematik - lineær funktion
ForumindlægAntallet af spilleautomater i Danmark er i perioden 2003-2006 steget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives ved en lineær funktion y= a x + b, hvor x er antal år efter 2003, og y er antal spilleautomater. Det oplyses, at grafen for denne lineære funktion går gennem p... -
Forberedelse til skr. eksamen maj 2010 Matematik A
ForumindlægHej SP-ere!! Dem der skal op til matematikeksamen A maj 2010 - hvordan forbereder I jer? Jeg skal op ligesom jer 25-05 2010 9:00, men jeg er lidt "clueless" på hvordan jeg skal forberede mig. Skal jeg bare læse op på alle 3 år eller er der nogen som har en formodning om hvad vi kan ... -
opgave 2 - august 1997
ForumindlægHej..Er gået helt død i denne her opgave, så håber nogle vil hjælpe:2MnO4-(aq) + 10Br-(aq) + 16H+(aq) --->2Mn2+(aq) + 5Br2(aq) + 8H2O(l)opløsningen rystes herefter med lidt heptan. Der fremkommer et tydeligt tegn på, at der er dannet Br2.Forklar, hvorfor man benytter heptan til at påvise det d... -
Eksamenssæt fra august-september 2003-8-5
ForumindlægHey Jeg sidder og kigger på delprøven uden hjælpemidler fra 2003, og synes at opgave f) virker lidt kryptisk. Jeg kan desværre ikke skrive opgaven ind her, da der indgår et skema, men jeg håber der er nogen som kan forklare mig hvordna den skal løses. Kræver åbenbart lidt mere matematisk snilde e... -
S(t)=b*a^t
ForumindlægHej. Jeg sidder her og laver den sidste matematik aflevering i 1G, men kan ikke rigtig komme videre fra denne opgave, så hvis i kunne hjælpe mig ville jeg blive glad :) Opgave 2 Tabellen nedenfor viser udviklingen i Tysklands solcellekapacitet (målt i MW) i perioden 2005-2010. Årstal 2... -
Fysik A eller kemi A?
ForumindlægHej alle sammen, Det er således, at jeg til næste år skal være klar over, om jeg vil have fysik, kemi eller biologi på A-niveau. Jeg har valgt at udelukke biologi og står nu imellem kemi og fysik. Jeg har altid troet fysik var det, jeg ville hæve, men nu er jeg simpelthen I TVIVL! Jeg elsker fors... -
Kronik - Dansk studentereksamen 2009
ForumindlægHej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig dansk eksamen i torsdags. Her valgte jeg at skrive kronikken, som omhandler grænseoverskridende underholdning. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igen... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ... -
Stx eller Htx
ForumindlægJeg står lige nu mellem valget af gymnasiel uddannelse. Jeg har nu gået et halvt år på htx. Det er rigtig, rigtig fedt bortset fra at det sociale miljø er dårligt. Der sker ikke så meget generelt og der er næsten ingen piger. Så kunne jeg jo bare skifte? Nej! Fordi jeg har hørt at måden de grib... -
Matematik STX A d. 22 maj
ForumindlægHej, Er der nogle der vil tjekke om mine resultater er rigtige for opgavesættet (har ikke skrevet facit for alle opgaver) fra i torsdags (MA STX d. 22 maj). 1) x=1 og x=-3 2) siden DE er = 5 3) x=2,5 4) C(6,-2) r=6 5) a=-11 6) ln(x2+7)+k 7) vinkel B = 64,521 grader og vinkel C = 35,479 grader ... -
NMR for DEET fra 2009 sættet
ForumindlægOpgaven har jeg vedhæftet som et billede. Jeg har forsøgt at løse opgaven, men er rigtig meget usikker min struktur Er nogle som kan løse opgaven og komme med deres bud på en struktur for DEET? Jeg ligger også et billede af strukturen for DEET med radikalgrupperne. -
Studenter i år 2009
ForumindlægEr det sådan at studenter fra 2009 er de eneste der må gange deres snit op med 0,8? Hvad med dem der er blevet studenter tidligere? Må de også indtil der er gået to år altså til år 2011? Det må jo være ens for alle indtil reglen træder i kraft? -
Matematik A, Kemi B, Fysik B
ForumindlægHej, jeg overvejer at tage studieretningen Matematik A, Kemi B, Fysik B.Men jeg er ikke super god til fagene, faktisk fik jeg kun 7 alle tre fag. Selvom jeg ved det vil blive tre hårde år, er jeg indstillet på at gøre mit bedste og jeg har selvtillid nok til det - jeg ved jeg kan klare det.Men de... -
HTX vs. STX
ForumindlægHvor meget projektarbejde er der på STX i forhold til HTX?
