Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3481 til 3500 af 3925
-
Tjernobyl katastrofen
ForumindlægHej alle Går i 3.g og er i gang med AT-projektet, som i år lyder på Katastofer. Jeg har valgt Tjernobyl, men mangler nogle udsendelser fra (helst) Dr1. Jeg søger primært efter udsendelser, som blev vist forholdsvis kort tid efter at ulykken fandt sted. Disse skal analyseres med den humani... -
Analyse af Torben og Maria
ForumindlægHej, jeg sidder med min SRP og vil høre om der er nogle der evt. kan hjælpe med følgende spørgsmål: Hvordan og med hvilke virkemidler fremstilles identitetsdannelse og social arv i Naja Marie Aidts novelle, Torben og Maria Hvordan kommer identitetsdannelse til udtryk og hvordan kommer den social... -
Dagens skriftlige eksamen
ForumindlægGik det godt? Hvilket enme valgte i, og hvad kom i ind på?Valgte selv den sidste...Vi snakker selvf gymnasiet ;D -
Logaritmepapir
ForumindlægHvordan definerer man et logaritmepapir, og hvor meget kan man redegøre for logaritmepapirer?Hvor meget ville I fortælle om det?Tak på forhpnd!kevin. -
Historieeksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan fortælle hvordan man går til eksamen i historie? Har læst i bekendtgørelsen, men synes ikke det var den store hjælp. Jeg ved kun, at vi har 24 timers forberedelse. Håber der er nogle, som kan hjælpe. -
Perspektivere
ForumindlægHej folkens!Jeg er ikke sikker på, hvad udtrykket at perspektivere hedder på tysk? Altså sagt i sammenhængen 'Jeg ønsker at perspektivere Goethes tekst der Zauberlehrling med andre af Goethes tekster'. Nå ja - hvis nogle havde lidt lir til følgende tekster, så ville jeg da ikke klage:Goet... -
Styreformer
ForumindlægHejJeg skal op i historie i morgen, og min store svaghed er det her med opbygningen af de forskellige styreformer, er der nogen der har gode, korte overskuelige noter, der beskriver der forskellige styreformer og deres magtdeling?Kommunisme, Fascisme, Styret i USA, NazismeHåber på hjælpLouise -
AT eksamen, oversigt over gennemgang?
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig om man kan få en oversigt over en AT eksamen? Hvad skal man starte med at sige? Og er der en speciel måde der er bedst? Jeg snakkede med en klassekammerat der sagde at man kunne finde det på EMU. Men jeg kan ikke rigtig finde det. Så det ville være en stor hjælp ... -
bekendtgørelsen
Forumindlægunder pkt.4,3,1 står der at man skal have evnen til at anvende fagets(dansk) grundlæggende metoder..hvad menes der med det?? -
Induktiv Metode + Præsidenten i USA
ForumindlægHello ;) Sagen er den, at jeg skal op i AT (3g) som så mange andre. Jeg ved godt grundlæggende hvad både induktiv og deduktiv er, men mit spørgsmål er alligevel, men mit følgende eksempel er en induktiv metode: Jeg konkluderer ud fra noget materiale (empiri), at forholdet mellem USA og Europa er... -
en synopse
Forumindlæghej alle sammen... Er der nogen,der kan rette min synopse - alt stavefejl, kommeaer og sproget. og prøv at se om det er formuleret rigtigt. Det er meget vigtigt. tak på forhånd... :) -
Eksamen i engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har nu læst hele mit pensum igennem, og skal derfor begynde og tænke over hvad det er præcis jeg skal sige til min mundtlige eksamen i engelsk på mandag. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne fortælle mig præcis hvad jeg skal sige udfra teksten og hvordan man perspektiv... -
Eksamen 2012- Tyngde ?
ForumindlægHej Hvem skrev en litterær artikel om novellen Tyngde ? 1. Har I skrevet at slutningen er åben eller lukket? 2. Er fortællen alvidende eller personsbundne? 3. Hvad har I skrevet om realismebrud i novellen? -
-3 var jeg er fuldstændig frustreret
Forumindlæghej Jeg forstår ikke hvordan jeg kan få -3 bare sådan direkte.jeg gik efter min plan og gjorde som jeg skulle og øvede min bror og kunne du, jeg sagde det også til eksamen lige præcis på samme måde.... Det gik ikke godt.. du opfylder ingen af kravene og dit sprog var ikke godt, du havde ikke fors... -
årsprøve i mundtlig historie :(
Forumindlæghej... jeg skal op i mundtlig historie på fredag. hvordan forgår prøven??? er det sværet hvad kan i give mig som et godt råd?? håber nogen kan hjælpe hehe:) -
HJÆLP, DET HASTER!! ang. fysik
ForumindlægHej :) Jeg skal op i fysik på onsdag. Jeg ved intet hvordan det foregår. Er der nogen der kan sige hvad man skal ? -
Eksamen forberedelse!
ForumindlægHej som emnet også indikeree drejer det sig her om forberedelse til eksamen. Jeg går i 9. klasse og skal snrat til terminsprøve efterfulgt af de skriflige og derefter mundtlige eksamener. Har i nogle gode tips, råd? Jeg kan bruge alt hvad i har at byde på! Er så fandends nervøs! :( Jeg vil især... -
Synopse - Reality
ForumindlægHej kan en eller anden hjælpe mig med en synopse - Den skal afleveres i morgen!!! Jeg har trukket Reality - Og valgt Paradise Reunion afsnit 9 - Jeg vil også gerne have hjælp til analyse, og genretræk for reality. Samt komposition :-D -
Hvem havde troet?
ForumindlægHvem havde troet jeg skulle oprette en blog her på studieportalen. Stedet hvor det nærmest er umuligt være anonym. Jeg blogger også på en anden portal men jeg har efterhånden erkendt at mit liv i gåseøjne er for kedeligt til at blogge om på min anden blog. Egentlig har jeg forsøgt mig med Urban B... -
Tysk eksamen B
ForumindlægHej! Jeg håber i vil hjælpe mig, da jeg står og skal til tysk eksamen på torsdag, hvor jeg trækker et spørgsmål og har 24 timersforberedelse. Man må til eksamen medbringe en disposition, hvordan kan sådan en se ud? Og kan det lade sig gøre, at øve sig en hel dag og kunne 10 minutters tysk ude...
