Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3641 til 3660 af 3925
-
Analyse af årets pressefoto 2016
ForumindlægJeg brug for lidt hjælp til en analyse af årets pressefoto 2016 “den glemte krig i Ukraine” af Asger Lagerfoged. Jeg skal perspektivere op mod “Pubertet” et maleri af Edward Munch i forhold til emner af usikkerhed og det man ikke kan se og bakkedal reklame “fitness” i forhold til emner af farver ... -
ANMELDELSE på bogen intet kan i hjelpe mig med at fortolke spørgsmålne
ForumindlægSKRIV EN ANMELDELSE At skrive en anmeldelse af en forestilling kan være en god måde at øve sig i at være opmærksom og reflekterende i sin måde at opleve teaterforestillingen på. Arbejd med genren og brug forløbet til både at opleve opmærksom, fordøje oplevelsen og øve sig i at præsentere sin ople... -
Sandhedens Time
ForumindlægHej med jer.. Er der en, der gider læse min dansk stil igennem? Har ikke fået en karakter for den, da jeg var til skriftlig eksamen idag.. Hvad synes I den ligger til? Emnet var: Grænseoverskridende underholdning.. Sku skrive en kronik.. Den omhandlede TV3's realityshow Sandhedens Time.. -
Buddhisme
ForumindlægEr i gang med at læse om buddhisme, og i den otteleddede vej står der noget om etikken, som består af ti hovedpunkter:Ikke at slå ihjel, ikke at stjæle, ikke at begå utugt, ikke at lyve, ikke at bagtale, ikke at bruge grov tale, ikke at føre tåbelig tale, ikke at være misundelig, ikke at have ond... -
Kan umuligt nå det hele!
ForumindlægJeg skal selv holde et oplæg på ca. 10 min til eskamen, hvoraf 50% af denne skal bestå af metoder. Dvs. jeg har 5 min til at fortælle om mit emne, fag, fakulteter, indledning, problemformulering, konklusion og underspørgsmål! Det kan jeg virkelig ikke nå.. Hvad ska man gøre?? Jeg skal bruge mere ... -
Notater
ForumindlægTil maj-juni 2003 skal jeg til Folkeskolens Afgangsprøve. Jeg har i den forbindelse tænkt mig at skrive notater til fagene, Dansk (Mundtligt/Skriftligt) og Matematik (Mundtligt/Skriftligt), og desuden har jeg tænkt mig at skrive dispositioner for alle de emner jeg kan komme op i, i Fysik/Kemi – d... -
Hjælp ´,,,,,, plizzz
ForumindlægHej . jeg er en som skal til skr 8 klasses terminsprøve i dansk her i nsæte uge. (min første) og jeg hader sådan noget som PRØVER. jeg føler altid jeg kommer til at klare mig dårligt. er der ikk nogen som har GODE råd til, hvordan jeg kan forberede mig, eller hvad jeg særlig skal være opmærks... -
dem der skriver SRP
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan føler i på nuværende tidspunkt at det går? Er jeg den eneste der er ved og blive lidt halv stresset. -
Hjælp til valg af bog til DANSKOPGAVEN
ForumindlægJeg har tidligere skrevet herinde. Dengang spurgte jeg om der var nogen der havde nogle forslag til gode bøger til danskopgaven 1.g. Jeg har nu fundet frem til disse bøger:Klaus Rifbjerg - Den kroniske uskyldLeif Panduro - Rend mig i traditionerneNaja Marie Aidt - TilgangMartin A. Hansen - Løgner... -
sig farvel i tide gennemlæsning?
Forumindlæghej:) er der nogen der gider læse min analyse af novellen sig farvel i tide? På forhånd tak:) -
Det jødiske folks historie
ForumindlægEr der nogen, der kan give mig nogle rigtige gode links eller måske bog titler?Jeg leder nemlig efter en omfattende side om jødernes historie fordi jeg er gået i stå med resten af min research og min report. Håber i kan hjælpe. -
Resonans
ForumindlægHvad er sammenhængen mellem resonansfrekvensen og oversvingningsordenen n? -
SSO (investeringer & finansieringer)
ForumindlægHejsa :)Jeg står og skal til at i gang med SSO, og har valgt at skrive om investeringer og finansieringer. Jeg har bare et problem! Jeg hverken aner hvordan jeg skal fremskaffe det nødvendige materiale, og hvordan min SSO helt præcis skal opbygges. Har ikke fået meget hjælp af min lærer, da han e... -
En god roman??
ForumindlægHello! :)OK, jeg skal bruge en RIGTIG god bog, som jeg skal skrive en opgave om i dansk.. det SKAL være en roman fra 90'erne og oversat til dansk - må gerne være udenlandsk, men helst dansk! Er der nogen, der kan anbefale noget??Please!!! .. :(Skal bruge det a.s.a.p....PEACE -
MDT. DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle!Jeg skal op i dansk i næste uge, og jeg vil lige høre om der er nogen derude der har en god idé til, hvordan strukturen skal være når man er inde til selve eksiminationen? Hvad starter man med, og hvad er vigtigt at have med undervejs?Hvad gjorde I og hvordan gik det? -
AT - republikflugt fra DDR
ForumindlægHej alle. Jeg skal, som så mange andre, til at skrive AT. Jeg skriver i tysk B og samfundsfag A om republikflugten fra DDR til BRD. Jeg har en overordnet problemformulering, der hedder Hvorfor begik DDR-borgerne republikflugt?. Jeg har styr på mine tyskfaglige problemstillinger, men mener stadig,... -
SSO i Mat?
ForumindlægJeg skal til at væge i hvilket fag jeg skal skrive sso i.. jeg har tænkt på dansk eller matematik. (jeg kan enten skrive i dansk, his, mat el. kemi)er der nogle af jer der har skrevet i matematik, og vil komme med gode råd? + gode emner???min lærer synes, at sfærisk geometri er et godt emne...? h... -
Ideer til stil?
ForumindlægEr der nogen der har nogle fede ideer til en stil?Bare et hint jeg kan skrive videre på? -
Hvad er SSO?
ForumindlægHelloJeg støder hyppigt på indlæg hvori SSO indgår. Hvad er SSO?På forhånd mange tak -
Methylxanthiners opbygning
ForumindlægNogle forslag til hvad man ellers kan skrive, når man skal redegøre for methylxanthinernes opbygning? (Jeg tager udgangspunkt i koffein, theobromine og theophylline)\n\nJeg har selv skrevet, at de tre stoffer er methylxanthiner, i det at der er et x antal methyl-grupper, som erstatter hydrogen bi...
