Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 3901 til 3920 af 160716
-
Matematik på Økonomistudiet?
ForumindlægJeg vil lige høre om hvad for en form for matematik der er på økonomistudiet, har prøvet at søg på nettet, men kunne ikke finde noget, så håber nogen kan sige det. På forhånd tak. -
Matematik idiot
ForumindlægHej allesammen. Tusind tak for, at I har taget jer denne tid til at læse mit opslag. Sagen er det, at jeg er forfærdelig dårlig til matematik. Jeg kan det basiske nogenlunde (gange, dividerer, pluse, minuse osv.), men det er jeg dog heller ikke god til. Så snart det kommer over i noget i den... -
Eksamensopgaver i matematik
Forumindlægheysahåber der er nogen der har hæftet "Eksamensopgaver i matematik, mat. linie, 3-årigt forløb til A-niveau"der er nemlig en opgave, hvor jeg behøver nogle hints:)så hvis nogen sidder derude og har denne bog, ville jeg være taknemlig for noget respons:)takker -
Eksamens opg 1 fra maj 1995
ForumindlægJeg har et problem med spørgsmål d) i opgave 1 fra maj 1995.d) Forklar hvorfor stof det bliver opløst, mens stof B' udfældes.Begge stofferne indeholder en benzen-ring og 3 H3CO grupper.Der hvor de adskiller sig er at stof B indeholder en COOH gruppe og B' indeholder en COOCH3 gruppe.Hjælp... -
Analyse af Kom, Maj, du søde milde..
ForumindlægHej søde mennesker Jeg skal analysere "Kom maj du søde milde", det eneste problem er, at jeg ikke helt har forstået sonateformen og harmonisk analyse. Jeg har prøvet at skrive til min lærer og læse på nettet, men jeg forstår ikke særlig meget af det, så jeg tænkte på om, der var nogle,... -
problemregning Svarark maj-juni 2002
ForumindlægHej derude Jeg vil bare høre, om nogle kunne være søde, at sende svararkene 1,2 og 3 i problemregningssættet maj-juni 2002 til mig. Jeg har kommet til at smide dem væk og det kunne være et stor hjælp, hvis i gad at sende dem til mig via min mail: Bodalfrede@gmail.com Tak på forhånd :) Hilsen... -
STX-myte?
ForumindlægHej allesammen! Inden jeg startede på STX, havde jeg hørt, at hvis man kopierede dele fra en opgave, eller bare hele opgaven generelt, ville lærerene finde ud af det, når man sendte den elektronisk fordi, at de havde en slags scanner, med alle opgaver indenfor de sidste par år. Jeg ved, at nogle... -
Matematik C hjælp.
Forumindlægi lektor Holms klasse skal eleverne løse en andengradsligning med koefficienter a=2 og b=-5 dvs en ligning af typen 2x^2-5x+c=0. Holm ønsker, at ligning skal have x=4 som den ene løsning. Hvilken værdi skal C have? er ikke så god til matematik, så ville være rart, hvis i kunne hjælpe :). -
Program til matematik
ForumindlægHej, er der nogen, der kender et program til matematik? Ligesom Word etc, hvor man kan skrive noter. -
Matematik htx
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en rigtig dum matematik aflevering. Jeg er kørt helt død i dette her opgave.. Er der nogen derude, som kan hjælpe mig med denne opgave? Tak! PS.. opgaven er vedhæftet... -
Vektor matematik
ForumindlægHej derude.. Jeg sidder med en matematik opgave om vektor, men jeg har svært ved at lave opgaven..:( er der derfor nogle som kan hjælpe mig med opgaven :)? jeg vedhæfter filen -
Matematik algebra
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til disse opg. og jeg er vildt dårlig til matematik så pls hjælp :) a)Linjen l har ligningen y= 3x+b og P=(2,4) ligger på linjen l. Beregn b. b) Linjen l har ligningen y= ax+4 og P=(2,10) ligger på linjen l. Beregn a. c) y = 3x+4 er ligningen for li... -
hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej jeg ville gerne have hjælp til en matematik opgave, da jeg har svært ved opgaven og ved ikke hvordan jeg skal lave det, det er opgave a og b kan i give en god forklaring? -
Hjælp til matematik :s
ForumindlægEr der en der vil være sød at hjælpe mig med denne matematik opgave :s En rombe er en firkant, hvor alle sider er lige lange. I enhver rombe står diagonalerne vinkelret på hinanden og halverer hinanden. I romben ABCD er A(6,4) og B(9,8) Desuden er BC parallel med x-aksen. Bestem koordinaterne ... -
Historie på A niveau!
ForumindlægHej alle. Ville bare spørge, hvordan er historie på A niveua? hvad lærer om (hvilke emner) i historie på A niveau i STX? Mvh Victoria -
[København] Lektiehjælp tilbydes i matematik, dansk og engelsk - Gym. niveau og nedefter
ForumindlægHej. Mit navn er Per; jeg er 26 år og læser til ingeniør indenfor produktion og ledelse. Jeg er oprindeligt uddannet elektronikfagtekniker i 2008 og har bl.a. hjulpet lærlinge i samme branche med pensumforståelse. Efterfølgende har jeg taget et adgangskursus til ingeniøruddannelserne, som er et... -
STX-forvirret! :(
ForumindlægJeg går i 9. Klasse. Jeg har et gennemsnit på knap 4.0. Jeg har søgt om fire gymnasier her i omegnen, også har jeg søgt om 10. Klasse. Men jeg brænder for at blive optaget på et gymnasium. Jeg har dummet mig i 9. Klasse. I 8. Klasse havde jeg et fremragende snit, men det gik ned ad bakke, da jeg ... -
Ang. Matematik
Forumindlæghej vil lige spørger om der er nogen som vil tjekke de tre opgaver.Opgave 1.Bestem længden og retningsvinklen for hver af vektorerne ( -5 , 12 ) og ( 5 , 8 )Vektoren a = ( - 5 , 12 )Længden af vektor a = kvadratrod af ( a1^2 + a2^2 )Længden af vektor a = kvadratrod af ( -5^2 + 12^2)Længden af vek... -
Matematik i hverdagen
ForumindlægJeg skal til studentereksamen i matematik på A niveau, og jeg har lige nogle spørgsmål. - Hvordan bruger man vektorer fra planet/rummet i hverdagen/praksis? - Hvordan bruger man arealbestemmelse i hverdagen/praksis? - Hvordan kan man bruge de tre differentialligninger (1)k*y, (2) ay+b, (3)y(b-... -
Matematik isoleing
ForumindlægHar fået et matematik spørgsmål, som jeg ikke helt forstår hvordan man regner. Spørgsmålet er: Isolér h i formlen A= 0,5 * g * h. Isolér derefter g. Ved allerede, at svaret er h= 2A (brøkstreg) g & g= 2A (brøkstreg) h ... men hvorfor skal man gange med 2A?? .. og hvordan viser man på skrift...
