Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 5281 til 5300 af 174808
-
Hjæææælp Matematik :'(
ForumindlægJeg er igang med en matematik aflvering... Men jeg er faldet over et spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan finde svaret på :/ Definer begreberne Hypotenusen, hosliggende katete og modstående katete. Håber i kan hjælpe tak for hjælpen :) -
Bevis formlerne for a og b for en lineær funktion hvis man kender to punkter?
ForumindlægJeg sidder med et 'spørgsmål' til min kommende matematik eksamen, og jeg fatter simpelthen intet. Det lyder som følgende: bevis formlerne for a og b for en lineær funktion hvis man kender to punkter. Er der nogen der måske kan forklare det på den mest idiotsikre måde? Mange tak på forhå... -
kampen om det gode liv - MAT A ?
ForumindlægHej kloge hoveder. jeg sidder her og overvejer emne og fag til AT i emnet "Kampen om det gode liv"..... nogle der har forslag der vedrører matematik ? ... overvejede lidt "lykke" med danmark der er det lykkeligste land osv med hypotesetests. - jeg har fag som : biotek... -
Fysik på A-niveau
ForumindlægHej alle, jeg overvejer stærkt at tage fysik på A-niveau, jeg har haft det på b-niveau og synes det er et rigtigt sjovt fag. Jeg er relativt godt inde i fagets metoder og stoffet og har også haft matematik på A-niveau så de dele med differentialligninger og vektorer og lignende burde ikke være et... -
At finde a i et andengradspolynomium
ForumindlægHej kloge hoveder derude. Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen på matematik A-niveau, og jeg kigger på 2.gradspolynomiummet. Derfor vil jeg forklare betydningen af konstanterne og hvordan de er defineret og dertil ved jeg at jeg at: c: angiver parablens y-værdi i dens skæring med... -
Matematik - kvadratcentimeter
ForumindlægJeg har brug for hjælp til både opg 22 og 23?? -
matematik opgaver
ForumindlægHej Jeg har svært ved at regne nogle opgaver ud, er der nogen der vil hjælpe med, hvordan man regner dem ud og hvilke formler man bruger? opg 3 1, 2 opg 4 2, 3 opg 5 2 opg 6. 3 -
Forberedelse til Mat A kursus
ForumindlægHejsa Jeg skal til at læse mat A på et 5 ugers lynkursus her til Juli. Det er 4 år siden, at jeg har haft matematik b, så jeg kan ærlig talt ikke rigtig huske så meget af det jeg lærte dengang. Jeg ville sådan set bare høre om der var nogle specielle emner, som ville være en god idé at få styr p... -
fremskrivningsfaktor matematik
Forumindlægjeg skal bevise Renteformlen til den mundtlige eksamen. jeg er ret forvirret over denne, er der en som kan hjælpe. jeg ved godt formlen siger Kn=K0(1+r)^n men jeg kan ikke rigtig sætte et eksempel op -
Dansk A svær?
ForumindlægHej, jeg skal efter sommerferien på andet år HF, og skal op i dansk A eksamen. Jeg er i forvejen dårlig til analyse og fortolkning, og bruger gerne mange timer på en tekst, hvis jeg skal analyserer den. Men jeg har hørt, at til Dansk A eksamen trækker man en tekst, og får kun 1 times forbered... -
Eksamen A - EU
ForumindlægHej folkens! Jeg har til samfundsfagseksamen fået udleveret de "obligatoriske ark" om beslutningsprocessen, herefter en model om lobbyisme. Dernæst kommer der nogle ark om kødklister sagen og slutningvis noget om de tre EU-forbehold. Det overordnede emne er "De Store medlemsland... -
Dansk A sommerkursus karakter
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i Dansk A her i juli efter jeg afslutter gym i næste uge. Jeg har altid fået 7 både mundtlig og skriftligt i dansk. jeg vil høre, om det er realistisk at gå hen og få topkarakterer (12 i skr og 12 i mdt.) på et sommerkursus, som varer fra juli til August, ... -
Svær oversættelse Engelsk A.
ForumindlægJeg håber nogle vil hjælpe mig med denne svære oversættelse, og se den igennem. :) Del 1. Indien står over for frygtindgydende udfordringer, ikke mindst i form af et enormt bureaukrati, en rædselsfuld infrastruktur og omfattende fattigdom. Men landet har en stærk entreprenørånd som den, der i 2... -
Bestem tallene a og b
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: Tabellen viser den samlede omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger i to udvalgte år. Årstal: 2009,... -
1g årsprøve matematik
ForumindlægHej Jeg skal op i årsprøve i matematik 1g på a-niveau.. Hvad kan man gøre for hurtigt at blive klar og forberedt? Hvad burde man tage med til prøven også? -
Fysik på a niveau eller ej?
ForumindlægHej alle. Jeg går i 2.g og min studieretning er matematik a, fysik b og kemi b. jeg overvejer at hæve fysik til a niveau. det gør jeg af 2 årsager: den ene er at jeg fik 4 i årskarakter hvilket jeg ikke er helt tilfreds med, og den anden er at jeg ikke er tilfreds med min lærers undervisning (d... -
Bestem a og b
ForumindlægHej folkens! Jeg er gået i stå ved følgende opgave: Opgave: Idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x) = ax^2+b og g(x) = 2*kvadratrod(x) , x > 0 a) Bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1, 2), og således at graferne har en ... -
A og b i eksponentielfunktion
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med opgave 7 i matematik B studentereksamen fra maj i år, og sidder fast i opgave c. Opgave 7 Tabellen nedenfor viser udviklingen i Tysklands solcellekapacitet (målt i MW) i perioden 2005-2010. Årstal 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Solcellekapacitet 2056 2899 4170 ... -
Ekspoentiel funktion - a og b
ForumindlægHej. Jeg har ved hæftet en opgave som jeg har regnet lidt på, men da det er en opgave uden hjælpe midler kan jeg ikke får det til at give mening, da jeg ikke ville kunne udregne kvadratroden af 8 i hovedet? Er det mig der regner forkert? -
Karakterer på Matematik C
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op i matematik C mundtlig på tirsdag. Men jeg er ikke forberedt overhovedet. Men jeg skal have Matematik på niveau B.. Betyder det så overhovedet noget hvad jeg får i karakter? Er det ikke min karakter på B der kommer til at gælde? Og hvad sker der hvis jeg dumper? Tak p...
