Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5741 til 5760 af 127115
-
Systematisk lektiesnyd på hjemmeside
ForumindlægTjek lige det her link. Selvom det ikke handler om studieportalen, mener jeg, at der er alt mulig grund til, at Studieportalen måske skal genoverveje sin opgaveoploading - princippet er trods alt det samme...http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307589 -
Vektore i koordinatsystem
ForumindlægHej alle Jeg er lige i gang med at lave min sidste mat aflevering, men der er dog en opgave jeg helt gået i stå ved. Jeg skal have det afleveret i morgen så håber nogen kan og har tid til at hjælpe her er linket.. jeg har bare uploadet billedet af opgaven: http://peecee.dk/upload/view/112077... -
Budskabet i Pis Gerda
ForumindlægJeg er i fuld gang med at analysere mit prøveoplæg til min mundtlig dansk eksamen på onsdag. Jeg har fundet novellen "Pis Gerda" af Ole Bundgaard, men jeg kan simpelthen ikke finde hans budskab? Og hvad hedder det når når en novelle starter med første del af slutningen, historien og så ... -
oversættelse fra Dansk til Tysk
ForumindlægJeg har brug for een der kan hjælpe mig i det Tysk Retslige område med at oversætte følgende fra Dansk til Retsfaglig tysk det haster en smule... : Mine Damer og Herrer Til Skrivelsen fra modpartens Advokat, dateret vil jeg hermed gøre indsigelse gældende. INDLEDNING : Der er ikke noget... -
Arabere og vold
ForumindlægVærsgo, det kan man læse hver eneste dag i aviserne. Er der så noget at sige til, at man mister tilliden til araberne? Det er som taget ud af Ali Baba og de fyrretyve røvere. Den slappe integrationspolitik under den forrige regering med Lone Dybkær ved roret, Jelved som styrmand og Nyrup som dæks... -
Hjælp skal aflevere den her Fredag og sidder fast! Dx
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering og jeg er kørt helt fast i en opgave. Beskrivelse: Tæt ved byen Ilulissat ligger Isfjkorden. Den er 50 km lang og do den kælver hvert døgn 70 mi0. tons is ud i fjorden. Isbjergene har en massefylde på 0.9g/cm3. Det betyder at 9/10 af sibjerget ligger under v... -
Videnskab vs Religion
ForumindlægVidenskab vs. Religion - '' vi ved at religionen siger fx at verden er blevet skabt af gud på 6 dage !!! men videnskaben siger at verden blev til under bigbang !!! hvad gøre så at vi stadig tror på vores religionen når vi ved det med bigbang ? eller fx det med de første mennesker ... -
Karl marx og hans politiske filosofi
ForumindlægHej Jeg er i gang med mit SRO opgave i 2.g og jeg har det som om jeg har 10 bolde i luften i med informationer, men jeg mangler bare lidt at samle dem.. så håber i kan hjælpe mig med at samle dem :) Jeg skal redegør for hovedelementerne i karl marx politiske filosofi : Er det ikke det med at han... -
Analyse og fortolkning af "A Journey" (Skriftlig Eksamen)
ForumindlægHej alle. Jeg har været til skriftlig eksamen idag i engelsk, og ville lige have noget respons på min stil. Jeg ved der er nogle fejl hidst og pist, men det kan jeg desværre ikke ændre nu. Sad og skrev til aller sidste sekund, og har på fornemmeren at det ikke er gået er perfekt. Derudover nåede ... -
att: Andersen11
ForumindlægVil bare sige mange tak for din hjælp. Du har skrevet nogen lange forklaringer på ting jeg ikke havde styr på gennem de sidste halvandet år. Resultat: 12 i skriftlig mat A -
simpel ligning, men er lort til det :(
Forumindlæg4x=19 er i tvivl om det er gange, plus, minus, eller hvad det er der står mellem 4 og X ??og har endnu en 23-8x = 11 er virkelig dårlig til det, hvis der er nogen der har nogle gode råd, må de MEGET gerne komme med dem :) -
Procent og radius
ForumindlægDet er de sidste 2 opgaver jeg ikke kan finde ud af. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man gør? -
Knækprosa digt?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har været syg de sidste par dage, og min klasse har haft om knækprosa, imens. Vi har fået for at skrive et kort knækprosa digt, om det man lavede igår- eller bare noget simpelt. Jeg har ingen anelse om hvordan man gør det, og da jeg lige har fået ny mobil, kan jeg ikke ringe ... -
ligestilling mellem kønnene
ForumindlægHej med jer derude Jeg er igang med en klm opgave, og er helt vildt i tvivl om en ting, håber der er nogle der kan hjælpe. Altså det korte af det lange er at jeg har fundet nogle kilder fra både kristendommen og islam, der fortæller at kvinder og mænd er ligeværdige og at der er l... -
elektrontransportkæden
Forumindlæghej vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig lidt med hvad energiforholdene i elektrontransportkæden/respirationskæden og ATP-syntasen er. Der i blandt noget med exergon og endergon proces. -
Jeres computer-blækregninger....
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig, at I der laver blækregning på computer, ligger nogle eksempler ud på nettet, så jeg kan se det endelige resultat, ved brug af de forskellige resultater.Herinde anbefaler de fleste LaTex, men før jeg går i gang, ville det være rart at se om det er noget, der kan bruges. -
Analyse
ForumindlægEn der vil rette min analyse ! -
Differentialligning
Forumindlæghejsa jeg er gået lidt i stå, jeg harf´(x)=1+(f(x)/x)g(x)=f(x)/xjeg skal nu vise at g´(x)=1/x men når jeg differenterer g(x) får jeg 1/x^2 kan det passe? -
Rumgeometri
ForumindlægHejsa Jeg har planens ligning: 1,125z-2,55y=0 Så siges det, at anden plan, der er parallel med ovenstående plan, går gennem nedenstående punkter: E(1,2:0,7:0,68) og et punkt ved navn G og F (ingen af dem er opgiveet...) Så siges det, at jeg skal finde koordinaterne til punktet F. Hvordan kan de... -
Fravær
ForumindlægHvorfor er det, at de gymnasielle uddannelser fører fravær? Burde det ikke være den enkelte elevs ansvar at tilegne sig stoffet? Hvis en elev med 14% fravær kan pensum bedre end en elev med 0,5% fravær, burde eleven med 14% ikke have muligheden for at vise dette (til eksamen e.l.)? Har vi ikke a...
