Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 5741 til 5760 af 14598
-
Adams fest.
ForumindlægHej er der nogen der har læst bogen Adams Fest af Martin Petersen. Hvis ja så må du meget gerne skrive. Vil gerne høre dine meninger og hvilke opgaver i eventuelt har lavet til den.\n\n -
Demokrati
ForumindlægHej,\nJeg kunne godt tænke mig at vide hvorvidt det moderne demokrati er værd at værne om?\n\nHåber i svarer...\nMalfoy -
Hjælp til baggrundsviden og matrialeer
ForumindlægHej Jeg skal skrive SSO i psykologi og har valgt at skrive om ptsd men syntes det er vild svært at finde noget teori omkring det. Er der eventuelt nogen der har nogle der har skrevet om ptsd og har noget godt teori de kan anbefale. På forhånd tak for hjælpen. -
Differentiering
ForumindlægHåber stadig der er nogle vågne :-)\n\nVille høre, om nogen havde lidt tid til, at hjælpe mig med flg.: \n\nf(x) = 2*(3x+1)^(1/2) \nBestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(5,f(5)\n\nSå langt er jeg nået:\n\nf(x) = 2*(3x+1)^(1/2) \n\nfor x >= -1/3. Dette er en sammesat funk... -
Fra tysk til dansk
ForumindlægHej!Har fået til opgave at oversætte en tysk tekst til dansk. Det er egenlig gået meget godt lige indtil nu. Kan overhovedet ikke finde ud af at oversætte denne aætning:Martin will seine Tochter, mit der ihn eine innige, an Abhängigkeit grenzende Beziehung verbindet, nicht an die Welt der Hörende... -
Seksualmoral
ForumindlægHej,Jeg skal skrive en essay der skal handle om seksualmoral....Jeg kan virkelig ikke komme igang med den, nogle der kan fortælle hvad jeg evt. kunne skrive om...Bjarke -
Hjælp til at vise hastighedskonstanten udfra en tabel
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder og er gået i stå ved denne opgave: Jeg skal vise at k. Jeg har vedhæftet spørgmålet og tabellen nede i en kommentar. Håber I kan hjælpe. Har døjet med den i over en time :( -
Ulighed
ForumindlægHej studieportalen. Hvordan løser man uligheden -x^2+6x-5>0 -
OL opgaver
ForumindlægJeg sidder her og prøver at løse de opgaver og jeg aner bare ikke hvordan de kommer frem til deres facit..=S...Ligevægtskonstanten for reaktion II, KII, er 5,75^10-5 M2 ved 25 0C.Vi forestiller os, at den aktuelle koncentrationen af CO2(aq) er 0,0500 M i en situation, hvor ligevægten for reaktion... -
Tysk mundtligt
ForumindlægHej..Ska snart op i tysk..Er der nogle gode råde, som jeg kan få bedre karakter af?Jeg er ikke så god til tysk.. Eller nogle gode sætninger, på tysk...På forhånd tak... -
gæt en gåde..
Forumindlæghey..ved ik rigtig hvad jeg skal foretage mig men jeg vil lade jer gætte min gåde..hvad er det som er større end Gud?og er ondere end djævelen?de fattige har det, de rige mangler detog hvis du spiser det, dør du..hvad er det?? -
en eller et
ForumindlægHej alle sammen, da jeg efter sommerferien skal starte i 9 klasse, er jeg blevet bevidst om at jeg virkelig må forbedre min dansk. Jeg er en dreng, der er født her i Danmark, under danske forehold og er utrolig godt integreret, ja jeg ser mig faktisk som en ægte dansker, men da jeg også er tyrker... -
Installering
ForumindlægJeg har MikTex (jeg bruger Microsoft). Er det nok til at starte med? Jeg vil lige se, hvad det er så jeg vil helst undgå at installere for meget. Anyways, jeg følger denne her guide: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ på første side af guiden, og jeg har skrevt eksemplet ind i Notebook og gem... -
Hvordan forklare jeg min søn denne opgave
Forumindlæg2 - af 21 7 Hvordan vil i skrive dette stykke op Med venlig helsen En desperat far -
Efterspørgselsfunktion(matøk)
ForumindlægOkay jeg har et problem, jeg skal finde efterspørgselsfunktionen udfra følgende nyttefkt u(x_1,x_2)=x_1+3x_2 og initialbeholdningen er (6,0). Hvordan gør man så? Normalt kan man bruge lagrange multiplikatormetode etc, men det duer ikke her. Nogen, der ved noget om det? -
Adgangskrav
ForumindlægMin ambition er at læse til psykolog. Men hvis man muligvis ikke har snittet, er det så top umuligt at komme ind på studiet. Jeg bliver færdig til næste år.!? Nogen der har erfaringer om optagelse``? Heraf vidergående udd. -
Dårlig engelsk lærer
ForumindlægMin engelsklærer kan ikke kende forskel på use og spend. Hun staver endda spend med t. Hun er gymnasielærer. Er det skidt, eller er det bare skidt? -
Reglem om komma foran der/som?
ForumindlægHej, Jeg lærte af min på gymnasiet, at man ALTID sætter et komma, hvis både som og der kan skrive i samme sted. Jeg har desuden også set en video her på SP om dette, men jeg kan ikke finde nogle "officielle" regler omkring dette. Hvad kaldes denne type af komma? Eks.: Jeg spiste en k... -
en sætning
Forumindlæghvordan siger man på tysk - førstehåndsindtryk -
Odysseen 8. sang - perspektivering?
ForumindlægHej alle.. Skal op i old i morgen, og har en del problemer med odyseens 8. sang. vers 1-103 og 261-586 er opgivet. Har styr på selve handlingen, men kan slet ikke finde noget relevant at tage fat i. F.x hybris/nemesis osv.. Håber der er nogen der kan hjælpe?
