Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 5801 til 5820 af 14598
-
Optimerings opgave
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe. Billedet af huset har jeg lagt ind som et vedhæftet dokument :-) Tegningen viser et 8 meter bredt parcelhus med en taghældning på 50°. I stuen ovenpå ønsker man det størst mulige rektangulære glasparti i husets gavl. Beregn glaspartiets højde og bredde. Tak på for... -
Hvad kan jeg gøre uden gymnasiet?
ForumindlægHej :) Jeg har gået i STX, derefter skiftet over til HF, og havde tænkt mig at gå på HTX. Men jeg har hele tiden aldrig haft lyst til at gå på et gymnasium. Efter at gå i skole halvdelen af mit liv er jeg blevet træt af det. Jeg vil bare gerne vide om der er sucess uden en gymnasial ud... -
Analyse af "Lyden af alarmer"
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål vedrørende jamber og trokæer. Jeg ved at en trokæ, er en betonet stavelse efterfulgt af en ubetonet, og at en jambe bare har modsat fortegn, men jeg har meget svært ved at høre, hvad der er hvad. Er der nogen der kan hjælpe med denne sang? Eller give nogle gode råd, til... -
tysk stil fra i dag
ForumindlægEr der en der lige vil kigge min stil igennem jeg har skrevet i dag, og sige om der er mange fejl og hvordan den er. Den skal ikke rettes bare kommenteres.Zwischen den Welten1. Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil von Berlin aufgewachsen ist. Er ist ... -
Danmark og EF
ForumindlægNogen der kan i hurtig træk fortælle mig hvad Danmarks optagelse i EF i 1972 betød for samfundet og især landbrug? Ville man optages fordi støtten ville medvirke til at holde priserne på lanbrugsejendommende oppe på for høj niveau? -
hjælp oversæætelse
Forumindlæger der nogen der er gode til engelsk, som måske vil hjælpe mig, -
Valg af køreskole
ForumindlægJeg har lidt spørgsmål som jeg synes kunne være interessante at få lidt forskellige svar på. Hvis du stod i denne situation: 1. Du bor i en mindre by, kørekortet koster dig 12.500,-. Efter sommeren næste år, skal du flytte til en større by, hvor du skal uddanne dig. Dér koster et kørekort ca. 9... -
dansk stil
ForumindlægNogen der gider at rette min dansk stil? Eller evt. endringer? :) Så er I søde! den skal afl. på onsdag, 1/1-06 Uvejret nærmede sig. Det var allerede begyndt at tordne lidt. I det fjerne kunne han se et lyn slå ned, og kort efter endnu et. Skyerne var grå og sorte, og man kunne se at regnen var p... -
Novelle
Forumindlægjeg har lavet en kort novelle. er der nogen der vil læse den, rette den, give karakter og give råd til hvordan jeg kan forbedre den? tak på forhånd :) Dolken Han gik ud i entreen.” Jeg vil råde jer til at finde den til i aften,” sag-de han. Så gik han uden at sige farvel. Han var ... -
MEMO...
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at: Write a memo from the manager to the employees of the resort to inform them of a coming visit from a group of businesspeople. Please inform the employees of their duties and responsibilities.Og det har jeg så gjordt! Men detkunne være dejligt hvis der varnogen der... -
boganmeldelse, "Plastic af Mette Thomesem"
ForumindlægHej, :D Jeg skal skrive et boganmeldelse, men ved ik helt hvordan. kan i rette på det jeg har skrivet og sige om det er en boganmeldelse, Bogen hedder "Plastic af Mette Thomesem" Anmeldelse; Bogen. Mona beskriver barbie, som hendes drømmelook. Vil være som barbie, som læser har man ikke... -
Lone Hørslev; Jeg ved ikke om den slags tanker er normale"
ForumindlægJeg vil gerne hører om der er nogen der evt. har læst digtet og kan hjælpe mig med: Hvad denne her stætning betyder: i Danmarks Akvarium fik jeg at vide at DET NORMALE for en strandkrabbe er at skifte skjold 10 til 15 gange i sit liv, jeg går over gaden og donk siger det, donk donk, hver gang e... -
AMish AT
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der... -
"det gode liv" under det moderne gennembrud?
ForumindlægHej, jeg har Dansk og Historie i AT, og vil gerne skrive om hvordan man mente 'det gode liv' var under det moderne gennembrud, og skal i den sammenhæng perspektivere det til en gennembrudsforfatter. Her har jeg både Skram, Ibsen, Pontoppidan og måske især Brandes i tankerne (ikke Bang, ... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej stuedieportalen. Jeg er igang med AT7 og står i en meget uheldig situation, da jeg ingen problemformulering har. jeg ville høre om der er nogle af jer der har en god ide til hvordan min problemformulering kunne lyde. Hoved emnet er : Kampen for det gode liv. - Vi skal vælge en sag, hvo... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægOveremne: Kampen om det gode liv Den 7. Oktober 2001 rykkede USA ind i Afghanistan som en reaktion på terrorangrebet den 11. September. Det angivne formål med invasionen af Afghanistan var, at tilfangetage Osama bin Laden, og fjerne Al-Qaeda fra jordens overflade, aktionen var begyndelsen på en ... -
Buddhisme
ForumindlægEr i gang med at læse om buddhisme, og i den otteleddede vej står der noget om etikken, som består af ti hovedpunkter:Ikke at slå ihjel, ikke at stjæle, ikke at begå utugt, ikke at lyve, ikke at bagtale, ikke at bruge grov tale, ikke at føre tåbelig tale, ikke at være misundelig, ikke at have ond... -
Droppe ud af 3g
ForumindlægJeg overvejer at droppe ud af 3g og holde et sabbatår. Men hvordan er det med den nye reform og sådan?? Kan jeg godt starte i 3g igen til næste år? -
Dansk essay om "hånd"
Forumindlæghej jeg har lavet et essay om ordet "hånd". Jeg ved ikke rigtig om det er godt eller skidt, hvis i kan komme med en analyse og fortælle om der er noget som kan gøres bedre må i meget gerne fortælle det. Her er essayet: Hænder ser vi overalt på vores vej. De kan være smukke, de kan være... -
Dårlig eksamen :( What to do?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg var oppe til matematik mundtlig eksamen i går, hvor jeg desværre fik 02. Dette skyldes en helt masse personlige problemer etc. hvilket har gjort, at jeg var ukoncentreret og var "mentalt" ikke til stede. I mine årskarakterer har jeg 1...
