Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5841 til 5860 af 127115
-
Rumgeometri problener
ForumindlægJeg ønsker hjælp til disse to opgaver der stammer fra eksamensopg mat a: 2.037 'I et koordinatsystem i rummet er givet 3 planer med ligningerne: 1) 2x-y+2z=3 2) 3x+2y+z=2 3) x-4y+3z=4 Gør rede for at de 3 planer har netop én linje til fælles (angivet som parameterfrem.)' Jeg har funde... -
Hvordan læser man op??
ForumindlægHej alle sammen. Håber virkelig der er nogen der kan/vil hjælpe mig.. Skal til min studenter eksamen på tirsdag i matematik, men ved virkelig ikke hvad jeg skal læse, altså hvor meget og hvor jeg skal starte og slutte... Håber virkelig der er nogen der har nogen fif's til hvordan jeg læser... -
Hjælp med engelsk fremlæggelse!
ForumindlægHej folkens, jeg skal lave en fremlæggelse til imorgen med underemnet Internet piracy. Jeg vil så gerne spørge om hvad jeg kan fortælle om? Jeg starter med at fortælle hvad det er og hvordan det påvirker os, og derefter ved jeg ikke hvad jeg skal sige. -
angiv et skøn
ForumindlægDenne opgave skal afleveres iaften og jeg ved ikke hvordan den skal løses? Hjælp søges hurtigst muligt da det haster rigtig meget En bank illustrerer sin beholdning af værdipapirer ved hjælp af en sammenhængende graf, hvor x-aksens enhed er antal minutter efter kl. 9.00, og y-aksen er mill. ... -
Studenterhuen
ForumindlægHej alle :) Er der nogen der kan "reglerne" for studenterhuen? Altså hvornår de forskellige hak og sådan skal laves i den. Jeg ved at, hvis man ryger til udpumpning skal skyggen hives af. Andre? -
Tryk i alveoler
ForumindlægHej, dette er et billede af alveoletrykket i lungerne. Mit spørgsmål er under inspiration, hvordan kan det så være ar trykket så små stiger igen? Under inspiration stiger volumen af lungerne, som følge af det falder alveoletrykket, da tryk og volumen er omvendt proportionalle. Det jeg ikke fors... -
Droppe ud?
ForumindlægJeg går i 3.g på STX og ved ikke, om jeg skal droppe ud? Jeg ønsker at tage en uddannelse, der kræver et højt snit og stoler ikke helt på, at kvote 2 er vejen.. Overvejer derfor at droppe ud og tage en 2-årig STX i stedet for netop at have den mulighed for at forbedre mine karakterer. Jeg spørger... -
religion skabelsesberetningen
Forumindlæghej lektiefolk .. nu er der jo to skabelsesberetninger.. kap 1 og 2 i mosesbog.. I hver nævner de noget om mennesket.. er der nogle der evt kan hjælp med at finde ud af , hvilke forskellige ting de siger om mennesket?? takker -
ABSORBANS??
ForumindlægHej, kan man sige, at en høj absorbansen kan resultere i, at koncentrationen bliver høj?? Jeg har søgt på forskellige hjemmesider, men nogle siger ja, og nogle siger nej, er der nogle, der kan hjælpe med det?? på forhånden tak -
Planloven
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare mig, hvad Planloven er? Og evt. hvorfor Det Konservative Folkeparti går så meget op i, at den skal ændres til fordel for de enkelte kommuner? Tak på forhånd :-) -
NOGEN SOM GÅR I 1G?!?!
ForumindlægHej! Jeg skal til at starte i 1.g her til sommer :) Er der nogle 1.g'er som vil dele deres uge skemaer? Bare så jeg kan få en ide om fordelingen af fag!! Det må også gerne være én som er lidt ældre men har gået i 1.g efter den nye reform. På forhånd tusinde tak! -
polarisering/depolarisering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og læser biologi og har et spørgsmål. Jeg har en figur med tilhørende tekst, der taler om at en polariseret membran har et overskud af negative ladninger i cellens indre og tegningen viser en masse minus-tegn (-) i cellen og en masse plus-tegn (+) udenfor cellen. Derefter tale... -
Beregn afstanden.
ForumindlægJeg overstår overhovedet ikke nedstående opgave. Er der én, som vil hjælpe mig igennem den, for jeg er virkelig ikke inde i det sinus og cosinus emnet for tiden. Det astronomiske fænomen "lysende sky" kan iagttages i Danmark i perioden juni til august.En enkel metode til at bestemme af... -
Hjælp til AT (Psykologi/Dansk)
ForumindlægHej! Jeg sidder ligenu og er i gang med at lave mit talepapir til min AT eksamen på fredag og vil derfor høre, om der er nogle af jer, som kan hjælpe mig med at koble psykologien ind under min sidste problemstilling? "Diskuter hvorvidt kampen om ”den perfekte krop” kan tage ov... -
Akut hjælp
ForumindlægSkal op til prøve og håber i lige kan bruge 5 min på at læse mine ting igennem og give feedback på hvad jeg kan gøre bedre, eller hvis der er noget jeg skal rette. Det ville være en stor hjælp :) 1. Præsentation af teksten: Teksten hedder “Mormor i papegøjeskabet” og er en novell... -
HASTER! Dybgrave! HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg skal have hjælp til nogle spørgsmål: hvordan dannes dybgrave? og hvorhenne dannes de? og hvorfor dannes de lige præcis det sted, hvor de nu blivver dannet. Mange tak på forhånd! -
HASTER ;(
ForumindlægHey jeg er i gang med en aflevering, men mangler kun denne opgave og ved slet ikke hvad jeg skal udregne den -
Emne til Skr. Eksamen Torsdag d. 20-05-08
ForumindlægNår, så er der ikke længe til det går løs for sidste gang.. men tænkte om vi ikke kunne få nogen bud på hvilket emne dette års eksamen kommer til at handle om? -
færdighedsregning
ForumindlægJeg sidder lige og er i gang med nogle spørgsmål, men der er nogen jeg ikke kan finde ud af, så det ville være dejligt med lidt hjælp 16-7 7/9 = 11/2 til decimaltal Reducer: 12a-(10a+4b) = 8*(a+2b)-6b = og til sidst: 4*(5+-2) det ville være dejligt, hvis i ville give mig svaret, og en f... -
LIGNING - matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne ligning hvor man skal gange ind i parenteserne?? (a+7)(a+7)
