Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 6001 til 6020 af 127115
-
isolering
Forumindlægjeg skal løse denne ligning: x + (4/x) = 5 jeg ved det skal give x = 1 v x = 4 men jeg kan kun få x = (2/5), jeg kan godt se ud fra ligningen at det skal give 1 eller 4, men jeg kan ikke udlede det fra ligningen. er der en der kan hjælpe mig? -
Den nære astronomi
Forumindlæg26. Den nære astronomi Du skal indledningsvis redegøre solsystemets opbygning og for den nære astronomi: jord, sol og måne. Du skal endvidere redegøre for de øvrige planeter i solsystemet og deres bevægelser. Vejledende stikord: dagen og årstiderne, astronomisk navigation Jeg er tota... -
T89
ForumindlægGodaften, jeg har problemer med at finde toppunktet på min lommeregner. Når jeg finder maksimum på min graf siger den: Maximum xc: 5,18987 yc: 6,60567... Hvordan finder man frem til toppunktet ud fra disse informationer? På forhånd, tak -
SU
ForumindlægHalløj. Jeg blev 18 år i April måneden, og min vejleder sagde at jeg skulle søge SU den 1. juli. Det gjorde jeg så, men jeg kom til at søge om SU igen fordi, jeg havde glemt og udfylde et punkt. Er det så mit føste ansøgning der gælder eller anden? -
Symbolik
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til 9. klasse mundtlig dansk eksamen på onsdag. Jeg skal analysere og fortolke prins hvidbjørn valemon. Men jeg sidder fast ved symbolik-delen. Det drejer sig om: En guldsaks som kan klippe det fineste silke- og fløjstøj. Hvad er en guldsaks symbol for? Og en dug s... -
Titrering - hvad gør jeg galt???
Forumindlæg5,2) ved fuldstændig forbrænding omdannes alt Cl i stoffet til HCl(g). Den dannede mængde HCl opsamles i vand. Den vandige opløsning titreres herefter med 1,000M NaOH. Til titreringen blev der brugt 26,39mL NaOH-opløsning. Beregn mængden af chlor i den afbrændte prøve. Først finder jeg stofmængd... -
HJÆÆLLLLPPP!!!! Haster!
ForumindlægHej Jeg er ved en opgave i dansk, hvor vi har læst en bog og nu skal skrive et referat, en karakteristika, en tekst om en bestemt person og et digt der passer til temaerne i bogen. Men: vi har fået at vide, at vi skal have sidehenvisninger med. Jeg synes så det er mærkeligt hvis der skal være ... -
"Schuberts Unvollendete" hjælp til tysk rettelse
ForumindlægJeg håber der er nogen der lige vil kigge den igennem og rette de væretste fejl. Det vil i hvert fald være en stor hjælp for mig...den er skrevet ud fra historie der hedder "Schuberts Unvollendete". På forhåd tak MVH Peter L Schuberts Unvollendete 1) Resümee: Die Geschichte handelt von ... -
rødder og ligninger
ForumindlægLærer Andersen ønsker, at hans klasse skal løse en andengradsligning, der har rødderne: 1) 1 og 3 2) -2 og 3 3) 1/2 og 1/3 Hvordan kan sådan en andengradsligning se ud? Angiv derefter en andengradsligning, hvis rødder er 2 større end rødderne i x2 + 2x -... -
Andengrads Polynomie
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke forstå de her polynomier. Jeg går på matematik-kursus på studieskolen som forberedelse til HA. Almen, men det her polynomier kan jeg simpelthen ikke forstå. Sidder med en opgave nu der hedder: Tegn grafen for andengradspolynomiet givet ved F(x) = -x^2-2x+1 Help a... -
Jeg er lige startet i 1.g, men jeg er ikke glad for mit gymnasium, skal jeg skifte?
ForumindlægHej allesammen, jeg er startet på en HHX, og jeg er ikke glad for skolen jeg går på, og hælder nu egentlig mere til en STX. Jeg skriver dette efter 1. Uge af grundforløbet. Min klasse er meget flinke, men jeg føler ikke jeg passer ind, og jeg trives heller ikke, der skal dog laves nye klasser om ... -
Være aktiv.
Forumindlæg1) Deltager du meget i timerne? eller kommer det an på hvilken fag det er? 2) hvordan bliver man god til at "tørre" at sige noget mere i timerne! Jeg gå f.eks. helt i stå, når læreren stiller et spørgsmål jeg ikke kan svare på eller når jeg skal argumentere! HJÆLP ! :) -
Enkelt regnestykkespørgsmål
ForumindlægJeg sidder med denne opgave: (-5)•42•(-1) Så skal jeg udregen 42 = 16. Så siger jeg 16•(-1)= -16 og så til sidst siger jeg -16•(-5)= 80 Mit spørgsmål er så: hvorfor skal jeg sige 16•(-1) altså gå til højre og ikke sige 16•(-5) altså gå til venstre og derefter tage... -
Differentialligning
ForumindlægBestem til differentialligningen(dy/dx)=-(16x/y) den løsning, hvis graf går gennem punktet P(0,1)På forhånd tak. -
regler i fysik
Forumindlægtak på forhånd!! hvad er gribe- og tommefingereglen for noget? håber i kan forklar det ordenligt og detaljeret! -
Rettelse af stil. (som englene flyver)
ForumindlægJeg skulle besvare det følgende spørgsmål:\n1.Personkaraktistisk.\n2.Problemstilling\n3.Selvvalgt opgave + beskrivelse af opgave.\n\n\nOpgave 1:\n\nPerson karakteristisk\n\n Mens vi læser novellen, er den eneste person vi møder: Sisse. Hun virker som en rolig og betænksom person. Hun har mørkegrø... -
Differentialligning
ForumindlægHej :) jeg har gevaldige problemer med differentialligninger, så jeg håber der er nogen der vil hjælpe mig med denne opgave: En funktion f er løsning til differentialligningen: dy/dx=(-y^2)/(1+x) , og grafen for f går gennem punktet P(0,2). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punk... -
erstatningsresistans
Forumindlægjeg har to resistorer: 230 ohm og 375 ohm. de to resistorer kobles parallelt. Strømmen igennem den mindste resistor er 30 mA. Bestem erstatningsresistansen samt strømmen gennem den største resistor? Jeg kan godt bestemme erstatningsresistansen for dem begge, men kan ikke finde ud af hvordan man ... -
Opgaver om bevægelse
ForumindlægJeg har et opgavesæt til i morgen, og har løst næsten alle opgaverne, men kan ikke finde ud af følgende to opgaver:7.2En genstand affyres med vandret begyndelseshastighed v0. Genstanden affyres fra en platform 8,4 m over jordoverfladen, og den rammer jorden 12 m fra platformen.a) Hvor lang tid gå... -
Dårligt rygte blandt lærerne?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg vil starte ud med at sige, at jeg ikke på nogen måde er uintelligent, men alligevel føler jeg, at jeg, og mange andre, har et dårligt rygte blandt vores lærere, og at dette påvirker karaktererne. Ærlighed er vejen frem, og jeg må sige, at jeg i 1.g ikke var mundtl...
