Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 7221 til 7240 af 160716
-
Hjælp til matematik :(
Forumindlægf(x)=15x+75 x er transport i km, som så er 10km . Man skal bestemme prisen for at transportere 10km, og hvad konstanterne 15 og 75 betyder i vareudbringen.. Det kunne være mig en stor hjælp hvis i kunne regne det ud :D -
matematik
Forumindlæghvor stor er stigningen fra 53000 til 56300 i procent og hvordan gør man? -
SØGER HJÆLP TIL MEGA SVÆR MATEMATIK.
ForumindlægJeg vil have hjælp til min opgave. hvem kan hjælpe? -
Matematik og fysik spørgsmål
ForumindlægThe following optimization problem is considered: Minimize f (x) = (x1 - 1)2 + (x2 - 1)2 Subject to h(x) = x1 + x2 - 4 = 0 a) Set up the Lagrangian function and find point(s) satisfying the KKT necessary conditions. b) Check if the point(s) is an optimum point using... -
Endnu et matematik spørgsmål
ForumindlægHvis en person har et BMI på 26 og vejer 80 kg. Hvor høj er personen så? Igen mange tak til alle der hjælper:) -
Matematik aflevering 1
ForumindlægHej. Håber i kan hjælpe mig med denne opgave :) Af en rektangulær metalplade på 40x50 cm^2, skal der laves en kasse ved at bukke en del om til sider, mens enderne, der laves af træ, er uden betydning i denne sammenhæng. Hvor stort et stykke skal bukkes om, når kassens rumfang skal være så st... -
Pre IB / STX / 10. klasse
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse nu og jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil næste år. Så overvejer derfor at tage 10.klasse, men er bange for at det bare er et år, som er spildt. Da mine karaktere er gode og nogle kan ikke rigtig blive bedre. Derefter vil jeg bare høre om det er muligt at tage Pre IB og på d... -
matematik opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe. Jeg har facit og opgaven er vedhæftet i arket. 1) 2b^2 2) x = 4 y = 3. 3) f ' (2) = 61 4) - handler det om vektorer i rummet? har vi nemlig ikke gennemgået. 5) de er ikke løsninger til hinanden. 6) k = 1,125 -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægHej,, Har virkelig svært ved denne her opgave... Jeg beder jer venligst at forklar mig hvad den går ud på osv. For jeg forstår det virkelig ikke!! På forhånd tak.. -
hjæælp matematik blækregning rente..:)
ForumindlægJens indsætter 1/8-88 9000 kr. til 11% p.a i en bank, der tilskriver rente en gang årlig. Hvor meget vil de 9000 kr. være vokset til, hvis han lader dem stå urørt i 4 år.? Hvor mange år tror du, pengene skulle stå til 11% p.a for at blive fordoblet.? Pliiiiz hjæælp -
matematik eksamens spørgsmål b-niveau
ForumindlægHar fået et spørgsmål til eksamen omkring Eksponentiel vækst. Det lyder Forklar om den eksponentielle model Det er kun en lille del af spørgsmålene, men den der forvirrer mig mest :D Nogle som kan give et hint til hvordan jeg skal forklare modellen? -
Matematik
ForumindlægFrederikke har 4 km til skole. En dag tager det hende 20min. Frederikke cykler til skole med en gennemsnitsfart på... Er det ikke 0,2 km/t -
Matematik på niveau C noter HHX
ForumindlægMatematik på niveau C er lavet for at gøre det nemmere for den studerende. Hæftet indeholder alle noter fra et undervisningsforløb af en længde på ét år på niveau C, Handelsgymnasiet (HHX). Noterne er skrevet til undervisningen på ZBC Næstved, men kan også bruges til andre handelsgymnasier. Hæf... -
Matematik
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundlige matematik, som jeg skal lave det på power point. har i nogen god ideer hvad jeg kan fremlægge om? -
hjælp til matematik
ForumindlægJeg er en pige på 20 år, som søger hjælp i matematik på B niveau til to gange om ugen. Jeg bor i Herning, og håber der er en som kan hjælpe mig :) Man skal selvfølgelig nok få løn. Håber at høre fra nogen hurtigst muligt. -
Hjælp til matematik
ForumindlægHvis der er nogen der lige har tid til at hjælpe med noget matematik, som jeg sidder med, så sig lige til :) -
Hjælp... Matematik
ForumindlægHej har en matematik aflevering som jeg har siddet med længe men slet ikke kan finde ud af hvordan skal laves, så her er et par opgaver som jeg gerne vil have hjælp til. Opgave 1: Funktionen N(t) angiver antallet af indbyggere (målt i tusinder) i en by efter t år efter 1950. Det oplyses at N'... -
STX - Fysik B . eksamen - læseferie
ForumindlægHej alle dejlige studieportalen bruger. :D! Nu er jeg jo så heldig at have læseferie og jeg skal op i fysik. Jeg er ved at planlægge hvad jeg skal nå og her er det jeg har tænkt mig at gøre: Læs kernestof igennem Skriv notater Skriv ca. 15 dispositioner. - Gennemgå forsøg Og skriv notater til hve... -
Lektiehjælp i matematik, fysik og kemi tilbydes..!
ForumindlægLektiehjælp i matematik, fysik og kemi tilbydes..! Jeg er en pige på 21 år som udbyder lektiehjælp på gymnasialt niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Derudover er jeg ved at tage Kemi på A-niveau på VUC. Hvis d... -
NOGEN DER KAN MATEMATIK!!!!!
ForumindlægEn kasse uden låg skal kunne rumme 125 dm3. Kassens bredde (målt i dm) er x og kassens længde (målt i dm) er 2*x. a) Bestem kassens højde udtrykt ved x, og bestem kassens overflade udtrykt ved x. TAK på forhånd! :)
