Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8261 til 8280 af 25374
-
Der Adler und der Fuchs (ikke selvskreven)
ForumindlægJeg har svært ved at forstå denne tekst (se vedhæftede). Men er det ikke rigtigt nedestående tekst? Den handler om en ørn og en ræv, som udviklede et venskab over tid. En aften gik ræven og forlod sine unger, men på denne dag kunne ørnen ikke få noget at spise. Ørnen drog afsted til ræven og tog... -
taksonomiske niveau:analyse af liberale alliance værdigrundlag og ideologi
ForumindlægEn som kan hjælpe mig med at analysere liberale alliances værdigrundlag og ideologi? jeg skal også diskutere hvorofr unge oftest stemmer på yderfløjrene? Tak:) -
Vælgeradfærd
ForumindlægNogen der har nogen ide hvorfor det skyldes at den unge befolking ikke forholder sig ligeså stabilt på hvad de vælger, som fx den ældre befolkingsgruppe. -
"Tyske lege"
ForumindlæghejsaDet tyske grammatik driller mig lidt.Oversæt til tysk?eks. die freundin von Heinz1. Mandens bil = Das auto von mannes?2. Forældrenes problem = die Elterns problem3. Pigens bror = das mädchen Bruder??4. Moderens taske = Die Mörder von Tasche?Oversæt til dansk..1.Er stellt die Heinzung des ... -
Hastighed
ForumindlægHej allesammen! Jeg er fuldstændig blank når det kommer til følgende fysik-opgave. Håber nogen kan hjælpe mig! En mand (mand1) er kravlet op i et træ og vil over til en anden mand (mand2), som sidder i et andet træ. Han griber derfor fat i et tov og svinger sig afsted. Tovet danner til at begynde... -
Optagelse på Medievidenskab?
ForumindlægHej alle :) Jeg har i år søgt ind på Medievidenskab på SDU igennem kvote 2, og tænker hver dag på hvad jeg mon kan gøre hvis ikke jeg kommer ind, da jeg virkelig ikke har andet jeg hellere vil i livet. Jeg blev student i 2016, og startede på multimediedesigneruddannelsen i håb om at forbedre mi... -
Faxe Kalkbrud
ForumindlægTil geologi- og palæontologifreaks Dette er en meddelelse - ikke et spørgsmål :) Stedsans, udsendelse på P1, handlede 07.08.2008 om Faxe Kalkbrud. Meget interessant for folk med interesse for geologi, palæontologi og historie/etnologi/bygningshistorie. Kan muligvis også bruges som inspiration til... -
hjlæp
ForumindlægHej jeg skulle skrive én opgave om OCD på Engelsk så jeg har først skrave den på Dansk så oversættede jeg den til engelsk og har brugt google oversæt. er der nogen der kan hjælpe mig med at rette opgaven på Engelsk. på forhånd tak. OCD står for Obsessive Compulsive Disorde OCD er en sygdom hvor ... -
Afsæt i essay
ForumindlægEr der nogen der kan give nogen ideer til et afsæt i et essay om selfiegenerationen? please -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp med nedenstående sætninger. Mit problem ligger i, at jeg skal have oversat 'for at' grammatisk korrekt - Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med dette, og evt. rette og vise fejlene i sætningerne? 1. Man løser opgaven ved at finde den rigtige metode.... -
DISKUSSION?
ForumindlægHej, jeg skriver SRP i fagene engelsk A og historie A Jeg skal diskutere følgende: Diskuter, hvordan ”The Stolen Generation” har påvirket det australske samfund, samt hvad nutidens Au-stralien har gjort for at råde bod på historien. Inddrag bl.a. den tidligere australske premiermi... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg er blevet stillet en opgave, og jeg vil skrive opgaven ned, og håber på at få hjælp til en generel fremgangsmåde:"91 % unge gennemfører uddannelsen på 10 år. Bestem sandsynligheden for at blandt 25 tilfældige unge, gennemfører 23 uddannelsen. Og mindst én som ikke gennemfører uddannelsen... -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
blødersygdommen - er det nu kun mænd der kan få den?
ForumindlægJeg har siddet og læst op til min eksamen i biologi på c nievo. Jeg er så nået til genetik og må indrømme jeg er lidt forvirret, måske i kunne redde trådene ud for mig? Blødersygdommen er en såkaldt sygdom der binder sig til X kromosonet og er ressesiv. I min bog står at kvinder/piger ikke får s... -
Stil - Eventyr
ForumindlægVi har fået til opg. at omforme Charlotte Weites novelle "Villy" til et eventyr.Jeg har fået skrevet en del, men der er noget af det som jeg ikke synes fungerer særlig godt. Her er det jeg har skrevet indtil videre:Der var engang to unge elskende. De boede i det sødeste lille hus med de... -
Stil!
ForumindlægEn som ved rette min stil??Når kærligheden er i hus:Tanken som fleste unge sætter forladt, er tanken som jeg allerede har fastsat, når jeg siger: Så er jeg hjemme skat. Hvor blev der af udsagnet: kærlighed har ingen alder? Personlig finder jeg ikke to menneskers sammenhold som et objekt der bliv... -
Anden Verdenskrig;-)
ForumindlægGodaften allesammen!! Hmm, jeg håber at der er nogen herinde, som kan give mig nogle forslag til besvarelse af følgende spørgsmål: 1)Beskriv Hitler som person -indtil krigen starter. hvilke ydre og indre årsager kan du finde til hitlers magtovertagelse? 2): Nævn og beskriv eksempler på sy... -
Oversættelse
ForumindlægEr der nogen, som vil tjekke om jeg har oversat korrekt? Teksten Am Eisweiher foregår i landsbyen Thurgau i Schweiz = Der Text Am Eisweiher vorgeht in das Dorf Thurgau in der Schweiz Hovedpersonen, som også fortæller historien, kører med toget fra Neuchatel, hvor han arbejder = Die Hauptperson,... -
SRP BIOLOGI HJÆÆÆLP ? et fag
ForumindlægDen nye reform siger at man gerne må vælge et enkelt fag til sin srp opgave, hvilket jeg overvejer. Min studieretning er biologi og jeg skal derfor skrive i det fag, men hvilket emne kan i foreslå som er store nok til at kunne skrive 20 sider, og samtidig komme rundt i en masse biologiske hjørner... -
Fagsnit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne udregne mit fagsnit, da jeg gerne vil søge ind på jura (kvote 2) studiet i aarhus, men ved sku ikke hvordan det helt beregnes. Har kigget på forskellige hjemmesider, men kan ikke finde ud af det. De specifikke adgangskrav for jura er Dansk A, engelsk B, sa...
