Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8541 til 8560 af 33650
-
Lille oversættelse.
ForumindlægEr der en der gider tjekke om denne oversættelse er rigtig?? Vold i parkerne Han havde altid frygtet denne situation. Han havde ofte haft mareridt, hvor han havde set sig selv som formand for en eller anden forening. Og nu var det sket. Han var blevet ophidset på mødet og havde sagt sin mening... -
hjælp til at rette
Forumindlæghej alle sammen... Det vil være en stor hjælp hvis i gider rette en kort tekst.. På forhånd tak... We in Denmark caught by fatness epidemic special us younger human being there is most udsat. We are younger exercise all for bite and eaten much for much there content sugar and fat. I think it’s... -
Engelsk stil !:D
ForumindlægHej jeg har skrevet en engelsk stil i datid er de hele skrevet rigtigt i datid ? Det er nok ikke verdens bedste stil... It was a horrible weather, it was raining and the sky was getting dark. It was 13:00 o'clock. I was alone, in my grandma's big house. She was not home, she was at bi... -
ønsker hjæp til en oversættelse hurtigst muligt..
ForumindlægHej er der en der lige gerne ville skimme sætningerne igennem.? ------------------------------ De ønsker nemlig at få deres del af teenager-markedet. • They wish that to get a share of the teen market. ---------------------------------- Baby boomers var en mere homogen gruppe, og de er ikke så g... -
Bush/Obama
ForumindlægFagkombination: Historie og engelsk. Emne: Amerikanske præsidenter i nyere tid (Bush/Obama). Vi er enige om at SRP'en skal indeholde 3 dele. - En redegørende. - En analyserende. - En vurderende. Til min analyserende del, vil jeg tage to taler, fra hhv. Bush og Obama, som jeg vil analysere, og... -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
Herodot-testen
ForumindlægI spørgsmål 4 spørges og svares der Hvad kendetegner Oraklet i Delfis svar? 4.1 De er altid tvetydige Dette er ikke korrekt. Om muligt ville det være korrekt, hvis altid udskiftedes med ofte, for der er flere eksempler på, at Pythias spådomme er ganske konkrete. Et eksempel fås i Erato (6. bog) ... -
Bestemmelse af CH3COOh i eddike
ForumindlægJeg er 2. stx'er og har fået en rapport for. Problemet er, at jeg ik har været der den dag, hvor den blev forklaret. Det har resulteret i, at jeg nu sidder her og ikke rigtig kan besvare nogle spørgsmål. Derfor håber jeg, at der er nogle der kan hjælpe mig. Her er de ting der blev udleveret f... -
Droppe ud af gymnasiet?
ForumindlægJeg går lige nu på STX på 2. år. Situationen lige nu er sådan, at jeg meget gerne vil droppe ud. Jeg har ikke længere nogen motivation, og jeg får det fysisk dårligt hver morgen inden skole. Lærerne og klassekammeraterne er sådan set fine nok, men jeg har ingen gode venner i klassen. Pigerne ha... -
Enkelt sætning
ForumindlægJeg glemte dog lige denne sætning, som jeg dog har et bud på:Da han efter at have kørt en time i tæt trafik, kom tilbage, lå der en besked på hans kontor.Mit bud er: When he came back after having driving in heavy traffic in an hour there was a note on his deck.Men det lyder forkert, så jeg håber... -
Fejlsætning
ForumindlægHvad er fejlen i disse sætninger? :-) 4. The story is also about how the world has change and become more globalised 5. Paul Auster did not wrote The Blindfold, his wife did 6. He is a well-known thriller writer, who have had a lot of success 7. Many people get stuked in the same routine day... -
2min 180 ord? engelsk
ForumindlægHej jeg har skrevet en lille tekst på ca 180 ord. Er der ikke en der lige vil læse den igennem? Her er den: Dear Prime Minister We are writing to you concerning a judgement about an execution of Derek Bentley. We can not accept the judgement. The guy Derek Bentley has not done something ... -
Mangler hjælp, tak
ForumindlægHej..Jeg skal bare kort skrive om hvad denne historie handler om, på tysk:Selve historien:Der BriefAuf dem Tisch lag der Brief. Martina wartete schon so lange auf diesen Brief. Sie trat an den Tisch, nahm den Brief hoch.Es war der Brief. Und ihr Herz schlug ganz schnellUnd hart. Das Kuvert aus fe... -
Skifte til HF - regler for merit ?
ForumindlægJeg går p.t. i 3.g på gymnasiet, og jeg har egentlig klaret mig ganske godt igennem alle årene. Jeg er dog begyndt at overveje at skifte til HF-Enkeltfag (og dermed færdiggøre min ungdomsuddannelse næste skoleår), fordi jeg skeler en del til, at jeg tror det kan give mit gennemsnit et ekstra &q... -
Korrekt engelsk?
ForumindlægDet ville være en STORE glæde hvis der var en der ville rette disse sætninger:-)(Korrekte sætninger, og de steder der står med STORT, på dansk, betyder at jeg ikke kunne oversætte det) 1) Mr. Elliot(Jackie, father) - striker:Billy and his father don't have a good relationship at all.And speci... -
"engelsk professer, el en der er god til engelsk"
ForumindlægThe poet invokes a muse to aid him in telling the story of the rage of Achilles, the greatest Greek hero to fight in the Trojan War. The narrative begins nine years after the start of the war, as the Achaeans sack a Trojan-allied town and capture two beautiful maidens, Chryseis and Briseis. Agame... -
HjælP miG :*
ForumindlægHeej Hvordan har danskerne modtaget forskellige grupper af fremmede gennem historien? Hvorfor har danskerne svært ved at blive enige om en fælles holdning til de fremmede? Vil I ikke skrive, hvad I synes. Jeg vil gerne have forskellige svar, hvis det er muligt. Taak på forhånd babeZ (: -
A-niveau fag
ForumindlægHej allesammen! Jeg vil gerne vide hvad det betyder, når man har et fag på A-niveau? Bliver a-niveauet bygget på i 3.g, eller hvordan? -
vil man får færdighedsregning opgaver på htx
Forumindlægvil man får færdighedsregning opgaver på htx, jeg har hørt at på htx(matematik niveau b) at man fokuserer på nogle specielle emner i matematik -
Matematik
ForumindlægGuddaw... Jeg er gået i stå ved et stof som hedder Sinus og Cosinus.. Kan I hjælpe mig? På forhånd mange tak...
