Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 8641 til 8660 af 160717
-
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej jeg går på HF i Herlev 2. år. Jeg har matematik på A niveau, Jeg vil godt ind og kigge på tidligere eksamesæt til A niveau, kan ikke finde det til HF matematik A. Er det fordi vi får de sammmen som STX ? så det sæt jeg vil få her til sommer er det Stx Niveau A, eller er det et andet går jo på... -
Bestem tallet a, så andengradsligningen "a*x^2-40*x+10=0" har netop en løsning
ForumindlægDavs gutter. Kan sgu ikke finde ud af denne opgave i min matematik opgave og er seriøst løbet tør for ideer så håber i ka hjælpe Bestem tallet a, så andengradsligningen "a*x^2-40*x+10=0" har netop en løsning -
matematik c hf . fra 7 dec 2018
ForumindlægPDF Matematik HF C, fra 7 december 2018 Er der nogen som har løsning til ? tak -
need help...please take a look
Forumindlægjeg har virkelig brug for deres hjælp...jeg har oversat 2 breve fra dan-eng... i er meget velkomme til at tilføje lidt ekstra hvis i vil....brev 1.vi har modtaget deres brev af 5. maj samt den fremsendte prøve og takker for deres forespørgsel på tørklæder.som de formoder, er vort firma producent ... -
En parabel er graf for funktionen ... bestem a og b
ForumindlægHvordan laver jeg den her opgave? -
Lektie hjælp til matematik (afstand mellem to linjer)
ForumindlægHej Jeg håber nogen kan hjælpe mig med min lektie til i morgen. Hænger fast i den her opgave og har prøvet men synes det er lidt svært at forstå. Nogen som måske kan hjælpe mig på vej med nogen beregninger -
STX eller HTX for at komme ind på medicin AU
ForumindlægHvilken gymnasie giver mig den bedste adgang til medicin på AU? -
Fysik på A-niveau - vigtigheden af eksperimentel/ praktisk kunnen?
ForumindlægHej, så det her spørgsmål lyder måske en smule sært, men jeg har lige et spørgsmål vedrørende vigtigheden af at være god til laboratoriearbejdet. Tingen er at jeg for ikke så længe siden afsluttede et fysik B-forløb, og jeg fandt det virkelig, virkelig interessant og klarede det også godt til eks... -
Søger du hjælp til matematik eller fysik i Nordjylland eller Aalborg?
ForumindlægHej mit navn er Mads og jeg er 33 år. Jeg er uddannet Cand. Scient i Matematik og Fysik i 2008 og har siden 2009 undervist i disse fag i gymnasieskolen. Jeg har desuden virket som undervisningsassist på et større dansk universitet. Jeg vil gerne tilbyde lektiehjælp til studerende på tek.nat uddan... -
Bestem bruttoløn udfra A-skat og nettoløn
ForumindlægHar en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af.. En skatteyder har et månedligt fradrag på 5.000 kr. og en trækprocent på 62. [b]Opgave A:[/b] - Bestem forskriften for f f(x) = 0,62x-5000 [b]Opgave B:[/b] - Bestem bruttolønnen for en måned, hvor der betales 1.860 kr. i A-sk... -
to be a stamfunktion or not to be
ForumindlægNogen der lige kan kigge mit lille regne stykke igennem kan ikke se hvad jeg gør forkert... Vis at F(x) = 2x^5 – 5x^2 + e-x er en stamfunktion til f(x) = 10(x^4 – x) – e^-x Først differentierer man F(x) ik? F(x) = 2x^5 – 5x^2 + e^-x 2* 5 x^4 – 5 * 2*x ... -
(Matmatik A) - Eksamen oplæsning spørgsm - differentiabel og differentialkvotient
ForumindlægHej jeg er i gang med at læse op til min mat mundtlig eksamen. Jeg har et spørgsmål: Gør rede for begreberne differentiabel og differentialkvotient. Kan nogen uddybe med hvad jeg skal gøre? Er det tretrinsreglen jeg skal vise? Eller kan jeg redegøre for begreberne på en anden måde også? -
HHX Matematik B December 2012 eksamensopgave
ForumindlægHej, er der ingen der har lavet et HHX eksamensæt fra december 2012, matematik b? Det ville være en super hjælp! -
Persisk/Arabisk matematik - Omar Khayyam
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive en SRP om geometriske løsninger for 3. grads ligninger med udgangspunkt i Omar Khayyam, problemet er dog at jeg ikke helt forstår, hvordan han løser ligningerne. Er der nogen der har den relevante baggrundsviden til at hjælpe mig med det? -
Hvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau
ForumindlægHvor mange antal moduler skal man have i 1.g i Matematik på C-niveau, ifølge bekendtgørelserne? Lige nu står i til at skulle have 100 moduler af 70 minutters varighed - mens sammenlignet med Dansk på A-niveau hvor vi kun skal have 70 moduler. Min studieretning hedder Engelsk A, Samfundsfag B, Psy... -
SRP i Matematik og Kemi: Oscillerende Reaktioner
ForumindlægJeg har oprettet en lignende tråd for nogle uger siden. Da jeg er mere klar over hvad jeg vil spørge om nu, opretter jeg en ny. Jeg er i gang med at skrive mit studieretningsprojekt til om 6 måneder så jeg er en smule tidligt ude. Ikke desto mindre valgte jeg først at ville skrive om Komplekse t... -
Giver naturfag på c-niveau et c-niveau i matematik?
ForumindlægJeg kunne svore på, at jeg havde læst et sted, at et c-niveau i naturfag (fra en sproglig studentereksamen fra 2005, altså før gymnasiereformen) gav et c-niveau i matematik/kemi/fysik. Tager jeg helt fejl i dette? -
MATEMATIK! REDUCERING - PLEASE HJÆLP hurtigt muligt ;s
Forumindlægjeg stinker til reducering. opgaven lyder: 8a^3 * b * a JEG ER LOOOOOST- PLIIIIIIIIIIIIIIIIZ HJÆLP MIG ;S -
Teknisk Matematik opg. 390 og 391
ForumindlægJeg laver en afleveringsopgave til imorgen og jeg kan ikke komme videre.. Nogen der kan hjælpe mig? opgaven er på filen som jeg har lagt. -
Undersøg om gavebånd er langt nok til gaveæske | Matematik
ForumindlægJeg har vedlagt et billede, og.. 1 er svaret korrekt til denne opgave? 2 der står at Jeg skal give en fortolkning af tallet 40 i formlen ? Mit bud er det kunne være vægten på æsken ? fx 40 gram ? Er dette en dum forklaring ?
