Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 8761 til 8780 af 152757
-
Bestem tallene a og b, please hjælp?
ForumindlægHej, jeg har siddet og knoklet med den her opgave i næsten 1 timer nu og er stadig ikke kommet videre, please hjælp? Antallet af danskere over 100 år er vokset fra 158 personer i 1980 til 628 personer i 2005. Det antages, at antallet af personer over 100 år kan beskrives ved en eksponentiel mode... -
potensfunktion, find hhv. a og b
Forumindlægopgaven lyder: Funktionen f er givet ved f(x)=b*xa. Bestem tallene a og b, når det oplyses at f(1) = 12 og at f(x) falder med 7% når x vokser med 4%. Jeg ved det er noget med faktoren k /ka men hvordan finder jeg k? -
Eksamen historie A stx - erfaring?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie A eksamen. Vi har 3 timers forberedelse og ½ times eksamination. Er der nogle der har erfaringer med denne eksamen? - hvordan forbereder man sig bedst muligt, hvor mange notater skal man have med sig ind, hvordan griber man bilagsmaterialet an når man sidder i ... -
Fyisk A Skriftlig eksamen i HTX
ForumindlægHej med jer.. Jeg skal op i skriftlig fysik A på mandag, og jeg føler mig lidt fucked.. Jeg har fulgt med i timerne, som stort set alle har været brugt til teori og forsøg ( i hvert fald de timer hvor læreren var tilstede). Men når det så kommer til at regne opgaver og problemstillinger, har jeg ... -
eksm. opg. i mat A niveau:
Forumindlægjeg skal beregne længden af projektonen a på b?hvordan gør man det ud fra de oplysninger jeg har?jeg ved at b=3/2a+a hat og længden a af er 3jeg har selv fundet ud af at arelaet =9længden a b= kvadraetrod 29,25vinklen mellem a og b= 33,69længden af a-b= kvadratrod 11,25vinklen mellem vektorene a ... -
Engelsk på A niveau STX(svært)
ForumindlægHej folkens Jeg er lige startet på STX(1,g) og jeg overvejer vildt at skifte min linje. Min nuværende linje BiologiA,IdrætB,MatematikB og vil skifte til EngelskA,SamfundsfagB,PsykologiC Men jeg er ikke særlig god tilengelsk, men vi alle kommer jo til at starte på 0 og så bliver det svære med t... -
A maj 2013: X^2
ForumindlægJeg vedhæfter opgave 12 fra Stx matematik A 29. maj 2013. Jeg er fundet frem til en P-værdi på 6.24%, og en Chi-2-værdi på 8.95. Signifikantsniveauet er 5% og derfor kan hypotesen accepteres. Er dette rigtigt? -
Bestem tallene a og b i en funktion
ForumindlægHej håber nogen kan hjælpe med dette spørgsmål: En funktion f er bestemt ved f(x) = b*ax Grafen for f går gennem punkterne (2,20) og (4,80) Bestem tallene a og b -
Hjælp til matematik opgave om differentialligninger. A-niveau.
ForumindlægHej .. Jeg sidder med en opgave som jeg ikke kan få løst. Den lyder således: Til beskrivelse af sammenhængen mellem antal dyr N og tiden t i en population benyttes ofte den relative væksthastighed . Nedenstående tabel viser nogle sammenhørende værdier af tiden og den relative væksthastighed. Ti... -
Optimering: Udtryk A ved hjælp af x?
ForumindlægHej! Jeg sidder med en optimeringsopgave og skal først og fremmest bestemme arealet af et rektangel udtrykt ved x... Grafens funktion er f(x) = 80-2x. Jeg har vedhæftet billede af rektanglet og grafen. Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg kan slet ikke forstå hvordan jeg skal udtrykke det v... -
fysik A-niveau Skriftlig Eksamen
ForumindlægEr der nogen der ved hvor meget tekst der egentlig skal står i skriftlig eksamen i fysik? Fx. må man henviser til opgavesættet ved bare at "Opgave 1A - Løbehjul" og så bare lave en skitse med værdier på og så regne det man skal ellers skal alt tekst fra opgavesættet omformuleres og skr... -
hjælp til opg 7.30 hhx niveau a
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgave 7.30 fra bogen vi har på hhx niveau 3? Så vil jeg meget gerne have opgaven tilsendt eller hjælp med den. send evt. en mail til [email protected]\n\npå forhånd tak.. mvh klit -
Dumpet mat a og særlige vilkår
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at jeg er usikker på om jeg er dumpet til min mat a skriftelig, jeg skulle op på særlige vilkår i skriftelig, men ikke i mundtlig. Tager man så stadig gennemsnittet af min mundtlige årskarakter og det 00 som jeg får og dividere det med to. Eller er det sådan så... -
Fysisk Kemi på Biomedicin (SDU) - lektiehjælp søges
ForumindlægHej Jeg søger en som kan hjælpe med lektiehjælp til Fysisk Kemi (KE 523) på Biomedicin studiet ved SDU. Link til kursusbeskrivelse: http://natfak.sdu.dk/laeseplan/kursusbeskrivelse.php?kursuskode=KE523&lang=da Det er selvfølgelig modbetaling og du skal helst bo på Fyn. /P -
Kemi ved ikke hvordan jeg får det ind i min opgave
ForumindlægHar den eveauleringsopgave altså eksamens opgave NVG hvor jeg har fået noget geografi og Biologi i under, men har problemer med at smide noget Kemi i opgaven. Men tænkte på at snakke noget om drivhusgasser som Co2 kunne man komme ind på i forhold til den globaleopvarmning som min opgave omhandler... -
Lektie- og eksamens hjælp i Matematik, Fysik, Kemi, Biologi
ForumindlægTutoring dk har mange dygtige tutorer, der kan hjælpe dig med Matematik, Fysik, Kemi eller Biologi. Alle tutorer læser på universitetet og har et stort talent for at forklare ting på en måde, som du nemt kan forstå. Vi tilbyder lektiehjælp for folkeskole- og gymnasieelever i Storkøbenhavn. Læs m... -
Ung pige i Århus søger hjælp i uorganisk kemi
ForumindlægHej derude :) Jeg studerer molekylærbiologi på Århus Uni, og vi er lige startet på et kursus i uorganisk kemi. Jeg kunne godt bruge noget ekstra hjælp i det, da jeg synes at det er svært. Det kunne bl.a. være i form af hjælp til at regne opgaver mm. Derfor søger jeg en der kan hjælpe mig, mod be... -
Bestem tallet a ud fra 2 punkter?
ForumindlægJeg forstår ikke rigtig hvordan jeg skal bestemme tallet af her. har prøvet og det giver ingen mening. -
Mat A & Fys B (SRP)
ForumindlægJeg har i forbindelse med min kommende SRP opgave valgt at skrive i Mat A og Fys B, med hovedvægt på Mat. Jeg har endvidere valgt at skrive om differentielligningerns anvendelse i mekanikken. Har i enkelete forslag til hvad jeg kan skrive om? Gerne uddybende. Jeg har noget af denne art i tankerne... -
Kemi reaktion hjælp søges - Opskriv fosforsyrens reaktion med NaOH
ForumindlægHej SP. Jeg sidder og kæmper med en kemirapport og jeg har problemer med at få denne reaktion opskrevet og specielt med de tre trin. Spørgsmålet lyder: - Opskriv fosforsyrens reaktion med NaOH (eller OH-) – husk alle 3 trin. Håber i kan hjælpe. Mange tak :)
