Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9081 til 9100 af 11183
-
EKSAMEN FORVIRRING?!
ForumindlægHej allesammen (: Jeg er rimlig forvirret over eksamen, da jeg ikke helt ved hvordan det hele foregår. Jeg troede at ens lærer kunne vælge en form for eksamen, hvor man fx. får læseferien til at forberede eks. en anakyse. Men nu har jeg hørt at man feks. får emner, man KAN komme op i, og så 40 m... -
Naturligt loft for forståelse?
ForumindlægI min klasse er der en elev, som næsten ikke bruger noget tid på lektier og kan forstå næsten alt i matematik efter vi har gennemgået det. Der er også en anden elev, som læser rigtig meget på lektien og går meget op i det, men som alligevel har svært ved matematikken nogen gange. Er der et natur... -
At pendle mellem Århus og Aalborg?
ForumindlægEr der nogen der har erfaring med at pendle mellem Århus og Aalborg Universitet. Jeg ønsker at læse sociologi, men har ikke interesse i at forlade Århus. Og alternativt, hvilke studier i Århus minder mest om sociologi? Psykologi? -
Gode råd til FSA
ForumindlægHej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)? -
Antropologi(KU)
ForumindlægJeg har endelig fået valgt min hylde, efter lang tids betænksomhed, i øvrigt med god hjælp af nogle brugere herinde fra. Antropologi er det så blevet til og har tænkt mig at søge ind i denne omgang(Ku), og så forhåbenlig komme ind. Jeg tænkte på om, der er nogle herinde som læser Antropologi(elle... -
Bermudatrekanten - find arealet
ForumindlægJeg ved ikke om jeg har udregnet denne opgave korrekt, da resultatet ikke helt stemmer overens med facit... Jeg fandt først én af vinklerne, i dette tilfælde B (Bermuda), som gav ca. 62,4 grader Derefter benyttede jeg mig af arealformlerne, hvor jeg fik dette tal: 1,13315*10^6 (- og er det ik... -
økonomi
ForumindlægHej :) Er der nogen, som har kendskab til økonomi-studiet, som evt. kan fortælle lidt om det? Jeg er mest interesseret i at høre hvordan matematik indgår i studiet? Jeg går i 3g og matematik A, men er lidt usikker på om jeg ville kunne klare matematikken. Jeg er udmærket i matematik, bare ikke et... -
Den dobbelt partielle afledede ud fra differentialet
ForumindlægHej. Jeg sidder og tumler med den her opgave, og kan sgu ikke fatte hvad man skal gøre. Har prøvet at finde den partielle afledede på alle leder og kanter, syntes jeg, uden at komme til nogle af nedenstående svarmuligheder. Jeg ved dog at svar (1) er det rigtige, men vil meget gerne vide hvorfor... -
differentialregning
ForumindlægHej SP. Jeg skal i min opgave finde g'(x) og via det redegøre for at g(x) vokser. g(x) = x4 + x - 6 g'(x) 4x3 + 1 Men hvad gør jeg så? Er der en der kan forklare mig hvad jeg gør og hvorfor det hænger sådan sammen. Altså teorien bag? -
Ikke havde mat fag i 2mdr!!
ForumindlægJeg er lige startet på HTX. De første to uger havde vi ikke matematik med denne undskyldning at de ikke kunne finde en mat lærer. Efter de to uger havde vi matematik i to uger, også havde vi ikke matematik indtil nu, med denne undskyldning at læreren er "syg" (helt ærligt i 2 hele måned... -
Mundtlig eksamen i engelsk - En lille disposition, og spørgsmål omkring perspektivering
ForumindlægHey derude, Så jeg skal jo op i engelsk imorgen - og vi går op og trækker en tekst, som vi så har en time til at analysere. Jeg har nået frem til en lille oversigt over hvad jeg har tænkt mig at gøre, men hvis der er nogen der har nogle gode inputs, så fire away! - Author and time. Fast summary... -
hvem kan jeg klage over mit gymnasium til?
ForumindlægHej med jer. Jeg går pt. i 2.G og har samfundsfag og engelsk som studieretningsfag, derudover har jeg matematik og tysk på B. Det første halve år havde vi en udemærket matematiklærer som vi lærde det vi skulle af, men efter jul fik vi en ny "lærer" i stedet fordi den gamle havde f... -
Guide til skolestart
ForumindlægFor at gennemføre din uddannelse succesfuldt er det er vigtigt at sætte personlige mål. Hvis man bare møder op i skolen og gør hvad lærerne beder om, kan man hurtigt miste motivationen. Men hvordan findes den rigtige motivation, og hvad er den rigtige motivation? Motivation Opstil nogle "h... -
Jeg har virkelig brug for hjælp nu
ForumindlægHej Jeg er 18 år gammel. (blev 18 for en måned siden) Jeg er endt op i en meget dårlig situation. Jeg går på 2G i en lille HTX skole (mindre end 200 elever og cirka 13 lærer i alt Jeg bliver mobbet dagligt af min klasse. Jeg bliver mobbet på en meget racistisk måde og da det er en lille klass... -
Kan ikke få merit for fag alligevel!?
ForumindlægJeg havde fået at vide af samtlige mine tidligere studievejleder, at jeg kan overføre de fag jeg gennemførte på min STX til mit HF bevis. Jeg mangler kun et halv års uddannelse (troede jeg indtil idag) så ville jeg være færdig (jeg havde holdt et par års pause fra ungdomsuddannelse pga. depress... -
Emner til AT - gode/dårlige?
ForumindlægHej:) så fik man emnet til AT og ville lige høre folk om hva I synes om det? (Rejser - opdagelser, forandringer, ny viden) Synes det lyder spændende, men får nok problemer med at få kædet mine fag ind i:S -
Louis Pasteur.
ForumindlægEr der nogen som vil hjælpe mig med at svare på disse spørgsmål .. jeg skriver synopsis men kan ikke rigtig finde nogle oplysninger .. -Hvilken indflydelse havde samfundet på Louis Pasteurs opdagelser? -Hvilke biologiske metoder gjorde han brug af, og hvad nåede han frem til? jeg ved bare det e... -
Kompetencegivende fag??
ForumindlægFor næstre årgang af studenter er der en lille ændring af gymnasiestrukturen: http://www.uvm.dk/07/aendring_gymnasiereform.htm?menuid=6410 Jeg undrer mig meget over punkt 1. Her hedder det sig: "Obligatorisk valg af mindst ét blandt en række særligt kompetencegivende fag på A-niveau i stx. ... -
udledning af stoffer - HJÆLPPPP
ForumindlægHej, jeg har om underemnet fossile brændstoffer, vi skal have nogle arbejdsspørgsmål, 2 i fysik og kemi, 2 i biologi, og 2 i geografi, jeg har sendt mit første udkast til min lærer og hun har svaret, nogle der kan hjælpe med at rette op på det jeg nu skal rette op på for jeg er helt tom. (det e... -
Biolog - Medicinalvirksomheder
ForumindlægHer i sommers begyndte jeg at læse biologi på Aalborg Universitet. Jeg regnede med at også skulle læse kemi ved siden af, så jeg kunne blive gymnasielærer, men nu er jeg blevet i tvivl om det hele På Aalborg Universitet laver man et stort projekt hvert semester, men hvis jeg vil læse to fag, så...
