Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9601 til 9620 af 127115
-
hjælp igen, ny opg
ForumindlægDenne opg skal substitueres, men kan ikke starte.S (((x^3)+6x)^9)*((x^2)+2) dxSkal jeg sætte t=(x^3)+6x.Eller skal jeg gange ind i parentesen((x^3)+6x)^9 = (x^12)+(6x^9)?? og herefter gange de to parenteser sammen?((x^12)+(6x^9))*((x^2)+2)= ?Hjææælp!! -
Rente
ForumindlægHanne købte den 1. marts 2007 en computer. I to år skulle Hanne betale 460, 00kr om måneden (24 gange), første gang den 1.april 2007. Rentefoden var 1,5 % pr. måned. a) Betem prisen på Hannes computer den 1. marts 2007? b) Hvor meget betalte Hanne i effektiv rente pr. år? Den 1. marts 2008 vand... -
Navngivning af differentialligninger
ForumindlægHejsa Hvad indebærer det at en differentialligning er en "1. ordens lineær differentialligning"? Betyder 1. orden at den kun er blevet differentieret 1 gang? Og betyder lineær at der kun er en konstant foran y? F.eks. at logistisk vækst også er differentieret 1 gang, så det er også en ... -
Hjælp til sso i historie, overemnet er globalisering
ForumindlægHej allesammen!Jeg har valgt, at jeg skal skrive sso i historie. Jeg valgte "overemnet" til at være globalisering, da jeg har samfundsfag på højniveau og jeg har lige skrevet en stor aflevering i samfundsfag omhandlende globaliseringen med multinationale. Jeg har snakket med min samf og... -
Synopsis
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en samfundsfags synopsis og har opstillet nogle forskellige problemformuleringer, men jeg har lidt svært ved at vælge... måske kunne i hjælpe mig? problemformuleringerne lyder sådan: Har den større prioritet af individet nedgraderet familien? Har de mange muligheder i de... -
få sætn..!
Forumindlægkonjunktion... (f står for femininum,n står for nominativ) Nogen der vil kigge den igennem for grammatisk fejl.? 1)Før det blev aften, havde de nået byen. - Voher es Abend würde, hatten wir die Stadt erreichtet. 2) Jeg stiller altid vasen væk, når mine venners børn kommer. - Ich stelle immer ... -
15%indre+85%ydre
ForumindlægJeg har et meget vigtigt og psykologisk spørgsmål til alle jer brugere. -------------------------->>>> Når I vælger jeres elskere, kigger I så på det indre eller det ydre? Det er nok klogest at vælge det første, men er det nu sådan det hele hænger sammen??? Vil vi ikke alle have at... -
Tyske sætninger
ForumindlægHej, jeg sidder her og læser en tysk tekst (til eksamen) og er stødt på nogle sætninger, som jeg ikke rigtig kan oversætte så jeg forstår dem. Nedenunder har jeg skrevet sætningerne og mit eget bud. Später im Auto, auf dem Weg zurück in die Stadt, begann er, mir zu erklären, was seiner Meinung na... -
Valg af uddannelse
ForumindlægHej. Håber i kan hjælpe mig. Efter sommerferien, skal jeg starte på hhx, men er blevet meget i tvivl om I hvilken by jeg skal vælge at studere. Jeg kan vælge at tage den i den by, jeg bor i. Problemet er bare at jeg ikke gider at cykler 8km hver evig ... -
parametrisering af figur
ForumindlægJeg vil gerne lave en piecewise funktion af tre linjestykker, som skal danne en trekant, som jeg gerne vil plotte. Jeg har lidt problemer med dette. Jeg har lavet en parametrisering for hver linjestykke af i alt tre linjer. Håber meget på der nogle som kan hæjlpe med dette. -
AB0-systemet.
ForumindlægHej alle. Jeg har nogen spørgsmål til AB0-systemet. Hvis jeg har blodtypen A, så har jeg antistoffer imod blotypen B...... Så hvis jeg skal modtage blod så kigger man på mine antistoffer, og donerens antigener (blodtype). Er det korrekt forstået? Så har jeg et spørgsmål til rhesus systemet.. Skal... -
Hvilken formel
ForumindlægTrin 1: NH3 (g) + O2 (g) ? NO (g) + H2O (g) Afstem reaktionsskemaet og beregn hvor meget NO der dannes af 1 ton ammoniak. Derefter omdannes NO til nitrogendioxid ved endnu en forbrænding. Opskriv reaktionsskemaet og beregn hvor meget nitrogendioxid der kan fremstilles af den mængde NO... -
Præstationsangst
ForumindlægHej Jeg har præstationsangst hvad gør jeg ? Hver gang jeg skal til at læse noget, så er det som om at jeg ikke gider og forstå det også tror jeg bare der er noget bedre på nettet, prøver og forstå det og forstår det ikke.. Hvordan lærer jeg og stole på mig selv ? Når jeg er oppe til eks... -
HJÆLP- SKAL JEG KLAGE?
ForumindlægJeg har lige fået årskarakterer og de er som følgende:Bio skrift 10Bio mundt 10Dansk skrift 10Dansk mundt 10Engelsk 10Fysik 10Geo 10Hist 10Idræt 9Mat skrift 9Mat mundt 10Tysk 9Problemet er at jeg føler at jeg er blevet snydt for en karakte... -
Old :(
ForumindlægHej Jeg er i en meget underlig situation, siden sidste standpunkt har jeg deltaget utrolig meget i faget old.. vi havde undervejs en komedie og så noget platon.. platon var sidste del af forløbet, her har jeg ikke deltaget da jeg synes det var for svært.. men det har under komedie perioden der va... -
Beregn (f/g)'(x)
ForumindlægHej I en opgave skal jeg beregne (f/g)'(x). Jeg er næsten færdig, dog mangler jeg lige det sidste, som jeg bare ikke kan huske hvordan man finder! f(x) = 2x-5 og g(x) = 4-x h(x)=f(x)/g(x) h(x)=2x-5/4-x f(x)=2x-5 --> f'(x0)=2 g(x)=4-x --> g*(x0)=-1 h'(x0) = f'(x)g(x)-f(x)g... -
Reducering
ForumindlægHej Jeg sidder lige med en opgave hvor jeg skal reducere en opgave der lyder følgende: (a-2b)2 + 2ab) Er der nogen der kan hjælpe mig i gang til hvordan man løser en opgave som denne? Venlig hilsen /Niclas -
Vigtig spansk-aflevering før studieturen!!!
ForumindlægHej. Jeg er i den meget forfærdelige knibe at jeg skal aflevere en spansk-aflevering imorgen og det er den vigtigste aflevering at lave til tiden, da den har noget at gøre med den studietur jeg skal til, (SPANIEN - MADRID), allerede nu på søndag. Det er virkelig ikke godt, for jeg har desværre s... -
Indledning
ForumindlægEn indledning skal: - Interessere og fange læseren - Vise en vinkel/et fokus/en fortolkningshypotese for opgaven ("den røde tråd") - Tekst, genre, forfatter og årstal skal præsenteres - Flot sprog (varieret og fejlfrit). Jeg har mange gange fået at vide at jeg mangler noget i mine in... -
Lagring af olie i undergrunden - hurtig hjælp
ForumindlægNogen der hurtigt kan forklare mig dannelsen af olie i undergrunden?? Tak på forhånd
