Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 9641 til 9660 af 154034
-
Ny forumkategori: Almen studieforberedelse
ForumindlægI forbindelse med den nye eksamensform i almen studieforberedelse har vi oprettet et forum for almen studieforberedelse, hvor der kan stilles generelle spørgsmål til eksamensopgaven. Eksamensopgavens tema er: "Fremtiden – visioner og forudsigelser". Som en ekstra hjælp til de 3.... -
Nogen der kan hjælp mig?
ForumindlægEn person har i 2008 en indkomst på 380000kr. Hvad vil vedkommendes indkomst være i 2022, hvis indkomsten stiger med 4,4% om året? Hvad var vedkommendes indkomst i 1987, hvis vedkommendes indkomst siden da er steget med 4,4% om året? -
A. Hvor meget varme skal vi tilføre for at fordampe 3,5 g flydende N2 ved kogepunktet?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne her opgave? -
(man sku dog tro dete var på A) beestemmelse af henholdsvis f(1) og f'(1)
ForumindlægJeg sidder her som en spadser til matematik og kan slet ikke finde ud af min aflevering. Her er første opgave så kan vi starte med den. Jeg har spurgt rundt både i familie og venner og de fatter den simpelthen heller ikke.... selv de ikke så spadser agtige til matematik i klassen kan heller ikke... -
Figuren viser grafen for et andengradspolynomium f(x)=a·x^2+b·x+c
ForumindlægHej :D - Jeg lidt svært ved at løse denne opgaver, har prøvet en masse nu, men kan simpelthen ikke forstå. Nogen der kan hjælpe? :o - Har vedlagt et billede :D -
Bestem ligning for cirklen på formen (x-a)^2+(y-b)^2 = r^2
ForumindlægVi kender kun: Værdien af d=44,875 cm -
Et spørgsmål om gennemsnit i forbindelse med tysk
ForumindlægHej Jeg blev forleden spurgt af en ven i forbindelse med hans afslutning af Tysk A ved en skriftlig eksamen. Der opstod desværre nogle tekniske problemer undervejs, som desværre betød, at han ikke fik afleveret en færdiggjort eksamensopgave. Han fik desværre 00 i den skriftlige eksamenskarakter... -
Valgfag. Mat B + samf B? Eller Historie A, eller nøjes med B? + samf B?
ForumindlægHey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf B. Da jeg gerne vil læse erhverskøkonomi på uni, når jeg bliver færdig. Eller retter det er pt det jeg... -
Reaktionen mellem 2-chlor-2-phenylbutan og vand under dannelse af alkoholen A følger første ordens kinetik og er dermed en SN1-reaktion:
ForumindlægJeg har lavet 1) 2) Angiv, hvad man kan forvente om stereokemien i A, hvis man starter med den rene stereoisomer (R)- 2-chlor-2-phenylbutan. 3) Vis med en reaktionsligning, hvorledes samme alkohol A kan fremstilles ud fra en alken med addition af vand under sur katalyse. Opskriv og navngiv al... -
2. ordens differentialligning i Mat 1 (sandsynligvis b, eller a niveau men opgaven er dette niveau)
ForumindlægHej hjælpere! Jeg skal løse en opgave hvor jeg skal skal finde de afledte af en given funktion og jeg vil høre om i kan se om det er rigtigt? jeg ved godt at det måske ikke lige er universitetsniveau, men det er så lang tid siden at jeg bliver helt i tvivl. jeg vedhæfter min besvarelse. -
Valgfag i 3g
ForumindlægHej, Jeg fik ikke nogen god karakter i vores matematik som afsluttende fag i 1g. Kommer den karakter til at stå på mit bevis, når jeg skal sende ansøgninger ud til min videregående uddannelse? Meeeen, vi har mulighed for at vælge matematik som valgfag når jeg kommer op i 3g, synes i at jeg sku... -
Er der nogen der har lavet eksamenssættet fra august 2011 samf A "Delopgave C: Afrika på vej?"
ForumindlægPå forhånd tak -
Er der virkelige ingen der kan hjælpe mig??? Kemi B eller A, eller nogle gode noge fra C.?
ForumindlægDER MÅ DA VÆRE NOGEN SOM KAN HJÆLPE BARE EN SMULE! Er der ikke nogen af jer som selv skal op i kemi, som måske har været oppe før og lige ved hvordan man skal kunne kringle det???? Jeg vil virkelig sætte pris på noget hjælp! nogle tips til mundtlig kemi eksamen på c-niveau- Jeg skal snart op i ... -
Tre grafer A, B og C, hvilken funktion f, g eller h den er graf for??
ForumindlægHvad er hvad? Jeg er mega itvivl :) -
Bestem det mindste reelle tal a som opfylder, at funktionen er voksende på hele den reelle akse
ForumindlægHej Jeg mangler et lille skub til denne opgave (vedhæftet). -
Stamfunktion til harmonisk svinging på formen: f(x)= A·sin (2pi/T ·x+c)+d
ForumindlægHej SP Som det fremgår af spørgsmålet, er der så nogen der vil hjælpe mig med at komme frem til F(x), ved det er substitution men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Er der en der kan vise alle trin slavisk og forklare? -
Folkeskolen - skriflig eksamen - fysik/bio
ForumindlægHej :)Er der nogen der har været oppe i Skriftlig eksamen i naturfag (fysik/biologi) som kan fortælle hvad den handler om, så jeg nogenlunde ved hvad jeg skal læse på.Og måske nogle af spørgsmålene.Jeg skal til den på tirsdag, d. 16/5.På forhånd tak :D -
Vis, at linjen med ligningen y=-3x+8 er tangent til grafen for f i punktet A
ForumindlægHejsa! Jeg har siddet og kigget på den her opgave i noget tid, jeg kan fornemme at den ikke burde være så svær, da det er uden hjælpemidler, men jeg kan slet ikke få viklet hovedet omkring den. Kan nogen venligst hjælpe? Eller give ledetråde? Mange tak -
Bestået / ikke bestået
ForumindlægNår der nu står på en uddannelse at man skal have følgende krav: Dansk A, Engelsk B, historie B - skal man så have bestået alle fagene både skriftligt og mundtligt? fx hvis jeg nu kun havde bestået engelsk mundtlig, men ikke skriftlig, havde jeg så stadig bestået faget eller ? -
Har jeg bestået matematik b-niveau?
ForumindlægHej. Har jeg bestået matematik b? Følgende karakter: Årskarakter: 4 skriftligt 02 mundtligt eksamen: 00 skriftligt. Har jeg så bestået matematik b? For mig giver det samlede gennemsnit 02. Tak på forhånd.
