Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 9781 til 9800 af 163700
-
Fravælge et A-fag.
ForumindlægKan man fravælge et A-fag? Jeg går nu i 3.g på gymnasiet og har studieretningen Mat A, Fys B og Biotek A. Jeg har afsluttet Fys B og Biotek A er ikke et problem. Matematik A er dog helt tabt og jeg ser ingen grund til at jeg overhovedet til undervisning. Det er ikke noget jeg gider at bruge ti... -
Y=b*a^xhaster
Forumindlæghej der står i min opg at i disse år oplaver verden en eksplosion i antallet af folk over 60 år i 1950 var 205 mio på verdensplan i 2006 var tallet 688 mio og i 2050 vil næsten to milllarder verden over være over 60 brug 1950 og 2006 til at bestemme tallene a og b -
a og b i potensfunktion
ForumindlægHvad betyder a og b i potensfunktion? b er y-værdien når x=1 men hvad er a??? HJÆÆÆLP -
Fra c- til a-niveau
ForumindlægNogen der ved, om man kan hæve et c-niveau fag til a-niveau på stx. Altså jeg kunne godt tænke mig bioteknologi, men samtidig samfundsfag på a, er det helt hul i hovedet? -
Bestemmelse af a,b og c
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave For et andengradspolynomium f(x) = ax^2 + bx + c gælder f(-1) = -7, f(2) = 2 samt f(4) = -2 (Det vil sige grafen går gennem punkterne (-1,-7), (2,2) samt (4,-2) Bestem a, b og c Mit spørgsmål er så, hvordan finder jeg a, b og c -
bestem a i en funktion
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=4 * ax Hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går gennem punktet (2,100) a) bestem tallet a mit spørgsmål er hvordan bestemer jeg tallet a hvis x også er ubekendt? jeg mener det er en eksponentiel funktion og der er self er en formel til det men h... -
A-niveau i bio. som sproglig?
ForumindlægEr bare lidt nysgerrig over hvor mange sproglige der vælger biologi på A-niveau? Jeg er en af dem... men kender ikke så mange flere? -
potensfunktion a og b
ForumindlægHej alle sammen, Hvilken betydning har a og b for grafens forløb når det kommer til en potensfunktion? På forhånd tak :) -
a og b i en eksponentiel funktion
ForumindlægHvad er a og b's betydning i en eksponentiel funktion? Tak for hjælpen! -
Kemi B-A niveau
ForumindlægHej, ved I hvor man kan tage kemi B-A niveau som enkeltfag? -
ekstremum vha a
ForumindlægHejsa!fa(x)=x^3-(3/2)x^2-6x+aJeg skal først bestemme monotoniforhold, og det har jeg gjort. f er voksende i ]-oo;-1] og i [2;oo[f er aftagende i [-1;2]Nu skal jeg så bestemme de lokale ekstremumsværdier udtrykt ved a.Hvordan?Jeg ved at a har betydning for fa´s placering på y-aksen. Og at hvis a&g... -
(SRP) Fysik A HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal have valgt mit emne til mit studieretningsprojekt (SRP) og skal skrive inden for Fysik A. Derudover har jeg følgende fag at vælge imellem: - Matematik A, -biologi B, - Idehistorie B (er en blanding mellem historie og filosofi), - Kemi B - Teknologi B. Jeg vil VIRKELIG GERNE HAVE FORSLA... -
f(x)=a
ForumindlægHej, sidder med en opgve, og ved ikke om jeg gør det rigtigt. jeg har en funktion f(x)=-x^3+4x^2+3x-3 a) bestem de lokale ekstrema for f b) tegn grafen for f, og bestem de værdier af a, for hvilke ligningen f(x)=a har netop 3 løsninger a) har jeg lavet b) her satte jeg bare f(x)=0, og fi... -
Potensfunktion a og b
ForumindlægHej. Jeg skal forklare betydningen af a og b for grafens udseende. A må være Hvis a > 0 er funktionen voksende Hvis a = 0 er funktionen konstant Hvis a < 0 er funktionen aftagende Men hvad med b? Nogle der kan hjælpe? -
Bestem vinkel A
ForumindlægHej. Jeg kan ikke finde ud hvad jeg skal gøre for at finde vinkel A i opgave 7a Opgven er vedhæftet. -
bestemmelse af a og b
ForumindlægJeg søger hjælp endnu engang med denne funktion: har punkterne (100;21) og (400;27) kender funktionen: f(x)=alog(x)+b Ud fra disse oplysninger skal jeg bestemme a og b, men hvorfor lige log midt i det hele: Håber at der er en der kan hjælpe mig takker -
Dansk A eksamen :)
ForumindlægHej folk Jeg skal op til eksamen i dansk a i morgen. (:S) Jeg har siddet og læst, og syntes jeg har styr på det meste. Mine perdrioder, ismer, forfattere, analysemodeller og resumerer af tekster. Men syntes ligesom der er noget der mangler? kan bare ikke lige komme på hvad. Nogen der har været e... -
For hvilke værdier har a to løsninger?
ForumindlægHej Er gået i stå i denne opgave: En parabel er givet ved f(x) = x2 – 4x+a, hvor a er en konstant. For hvilke værdier af a har ligningen f(x) = a to løsninger? Jeg har udregnet d, til at være, d = (-4)2 – 4 *1 * 1 = 12 Her kan man jo selv se, at hvis a er -4, så er d =... -
Beregning af a-værdien
ForumindlægJeg kan ikke forstå denne her del af regnestykket... Hvor går -a henne? Hvorfor forsvinder -a når man sætter x2 og x1 i parantese? Kan nogen forklare mig det? -
Potensfunktioner . find a
Forumindlæg10.000 = 2.850*4,25^a a) Find værdien af a i ovenstående potens funktion (4 decimaler) Det resultat som jeg fik var ikke rigtigt.. Er der nogen der kan hjælpe?
