Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9821 til 9840 af 84813
-
ellære
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med en opgave. Hvis der var en der kunne hjælpe ville det være så lettende. Opgaven:en ø forsynes med jævnstrøm fra fastlandet gennem et 43 km langt kobberkabel. Kablets to ledere har hver tværsnitsarealet 240mm2.a) beregn resistansen af hver af lederne.spændingsfalde... -
Kan jeg stadig komme ind på uni?
ForumindlægJeg har lige været op til min sidste eksamen, og endte desværre med et 4 tal. Jeg har fået disse karakter i følgende fag, og håber på at nogen kan hjælpe mig med at se hvad de er jeg kan fravælge så jeg kan få det højeste og bedste snit. Jeg har en aftale med min vejleder i morgen, jeg ville bar... -
Energi niveauer i Brint
ForumindlægNogle herinde der ved noget om energi niveauer i Brint? Jeg skal op til eksamen i Fysik B, men kan intet finde om det i min bog :( -
Opvarmning af et varmeskab
ForumindlægJeg har lavet en kasse i fysik, som jeg antager er et isoleret system som ca er 28x28x28. Min varmekilde er kanthaltråd ca 53.74 inches (136cm), som har en modstand i alt på 37,6 ohm givet ved en spænding på 12V R=37Ohm U=12V A=2,23 W=26,7 Hvis jeg skal regne ud hvor lang tid der tager, at v... -
moms
Forumindlægjeg skal lave et regne ark der kan finde en pris uden moms feks 5140,- pris uden moms =4112 Hvordan er formlen?? -
Bølger
ForumindlægJeg fatter INTET af emnet bølger (vi har gennemgået længdebølger og tværbølger, frekvens, bølgelængde, udbredelseshastivhed, bølgetop...)Vi har fået kopiark, fordi der ikke står noget om bølger i vores bog, Spektrum. Er der nogle der kan henvise mig til en bog?Jeg har meget svært ved at forstå no... -
Afstemning af redoxreaktioner
ForumindlægHej..\n\nEr der nogle der kan hjælpe mig med at afstemme de her to reaktioner?\n\nEn legering består af kobber og sølv.\n0,708g af legeringen opløses i overskud af koncentreret salpetersyre, hvorved følgende redoxreaktioner forløber\n\nCu + NO3- -> Cu2+ + NO2\n\nAg + NO3- -> Ag+ + NO2\n\nDe... -
Renter
ForumindlægHejsa er der en der kan hjælpe med dette? .-) -
Musikeksamen 1.g
ForumindlægHey allesammen, jeg er blevet i tvivl om hvordan den teoretiske del af eksamen foregår? Får ma udleveret spørgsmål 24 timer før eller er det et ukendt spørgsmål - det er forresten den nye gymnasierefor... det er fordi det er meget tvetydigt på de papir vi har fået udleveret.... -
Lukket mængde
ForumindlægJeg vil lige høre i er enige i min forståelse af et lukket interval (hvilket fører til forståelsen af en lukket mængde). Et delinterval I i R (De reelle tal) er lukket hvis komplementærintervallet er et åbent interval i R. Dvs. [2,3] er lukket da (3,uendelig) er åbent [2,3) er ikke-lukket d... -
Spørg. om spændingsrækken
ForumindlægEr jeg helt gal på den ang opløsning af metaller i spændingsreækken. Jeg har skrevet: Metallerne kobber, søvl, platin og guld kan ikke opløses af H+, da syre kun reager med dem, der står til venstre for H+ i spændingsrækken. -
Stamfunktion
Forumindlæger f(x)=2x3,5+x2+10 stamfunktion til g(x)=7x2,5+2x Er der ikke nogen som vil være super søde at hjælpe mig med den her opgave så jeg kan forstå hvordan man skal gøre?? På forhånd TAAAAAAAK -
Hjælp til TI-89
ForumindlægHej! Jeg sidder og regner på nogle differentiallignigner og har et spørgsmål. Hvordan får man lommeregneren TI-89 til at spytte løsning af differentialligninger ud som et brøk der indeholder naturlig eksponentiel funktion? Tak på forhånd! -
højskolen og andelsbevægelse
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Hvilken indflydelse har højskolerne haft på andelsbevægelsen? på forhånd tak :-) -
Salte
ForumindlægHej! Jeg skal beskriv hvad: Umættet Mættet Overmættet Betyder, i forhold til salte. Er der nogle der ville hjælpe mig med denne opgave? - Mange tak:) -
Substitution i Benzin forsøg
ForumindlægUdførsel 4. Væsken i reagensglasset hældes nu i en skilletragt. Vandfasen lukkes ud i et nyt reagensglasset hældes nu i en skilletragt. Vandfasen lukkes ud i et nyt reagensglas, mens benzinfasen hældes i affaldsdunk. De to stoffer, der blev dannet ved reaktionen i pkt. 3., fordeler sig i faserne ... -
Mangler akut hjælp til SRP :(
ForumindlægHej, jeg mangler akut hjælp Jeg skal vælge et emne indenfor dansk A og fysik B (formidlingsopgave) snart Nogen der har nogle ideer eller en gammel srp liggende Det ville være verdens største hjælp -
SRO
ForumindlægMine studieretningsfag er Samfundsfag A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal snart i gang med SRO og vil høre hvad I skrev om og i hvilke fag, for ved slet ikke hvad jeg skal skrive om. I må også meget gerne komme med nogle gode råd: - hvordan skrev I en god opgave og hvad skal jeg undgå? ;) -
brønd og cinus relationer
ForumindlægEn landinspektør foretager en opmåling af de tre brønde og noterer følgende: Afstanden fra brønd A til brønd B er 73 m. Vinklen mellem sigtelinjen fra brønd A til brønd B og sigtelinjen fra brønd A til brønd C er 47°. Vinklen mellem sigtelinjen fra brønd B til brønd A og sigtelinjen fra br... -
Befolkningsvækst
ForumindlægHurtig brug for hjælp: Det oplyses, at befolkningens størrelse N(t) opfylder differentialligningen: N´(t) = (0,033 - 0,00030 * t)N Det oplyses desuden, at til tiden 0 er befolkningstallet 12 mio. a) Bestem en forskrift for N. b) Angiv monotoniforhold og evt. lokal ekstrema for N. c) Hvordan...
