Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9941 til 9960 af 11183
-
Søger tutor i statistik/kvantitativ metode på universitetsniveau
ForumindlægMin studiegruppe og jeg mangler desperat en tutor i statistik! Vi er en gruppe på 3, som alle læse Interkulturel Markedskommunikation på Copenhagen Business School på 3 semester. Vi har faget Statistik/kvantitativ metode, hvor vi arbejder i Excel i et speciel tilføjelsesprogram kaldet Stattool. ... -
Investering og finansiering - aktier !!
ForumindlægPå torsdag (den 6 december 2007) skal jeg i gang med SRP hvor jeg skal skrive om emne "investering og finansiering - herunder virksomhedsanalyse" . Jeg tager udgangspunkt i en børsnoteret virksomhed (tror det bliver "Dan-Ejendommme Holding A/S"), som jeg så beskriver med alver... -
Dansk A eksamen imorgen!
ForumindlægNår man kommer ind og læreren siger "Ja, du har læst en tekst, kan du fortælle lidt om den?" Hvordan starter man så osv.? Nogen der har fået gode karaktere i dansk som kan fortælle mig hvad man skal komme ind på osv.? Gerne i detaljer :S -
HJÆLP! Fortsætte jura på 2. år?
ForumindlægHej alle. Hvor mange ECTS-point skal man have for at kunne forsætte jura på 2.år? -
Bestem den afsætning hvor tangenterne til graferne for de to funktioner har samme hældning.
ForumindlægOpgaven hedder: Det samlede dækningsbidrag kan bestemmes som forskellen mellem omsætningen og de samlede variable omkostninger dvs. Det samlede dækningsbidrag = omsætningen - de samlede variable omkostninger Jeg har indsat min besvarelse på opgaven som vedhæftet fil. Den person som skrev op... -
Lav en undervisningsvideo og vind billetter til Roskilde festival
ForumindlægVælg et emne i pensum fra et fag på en gymnasial ungdomsuddannelse, forbered en præsentation af emnet og optag præsentationen på video. Det er op til jer hvordan I vil præsentere emnet. Det vigtige er, at I formidler emnet pædagogisk og interessant. Alle de indsendte videoer udgives på Studieport... -
30 juli 2012 svar på optagelse om lidt, hvad har i valgt?
ForumindlægSynes det er hyggeligt med disse tråde, der handler om hvad i har søgt, indtil man kan tjekke tallene ved midnatstid i aften :) Så hvad har i søgt og hvor? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
Islam i religion
ForumindlægIslam skal fra næste år være en obligatorisk del af religionsundervisningen i gymnasiet. Hvad synes I om det? Er det fint, at vi skal lære noget om denne religion, eller er det forkert, at det skal være obligatorisk? -
HA vs. HD - fagligt niveau?
ForumindlægHej folkens Sidder og læser lidt omkring forskellige uddannelsestyper, og er kommet lidt i tvivl om disse to. Har søgt lidt rundt, men synes ikke at jeg har kunne finde et konkret svar på mit spørgsmål (hvis det er muligt). Kan forstå, at HA er et fuldtidsstudie på 3 år, hvor HD er 4-år... -
Mat A HTX idag
ForumindlægAndre end mig, som var oppe i mat A på HTX? Hvad synes i om prøven og hvordan gik det? Personligt synes jeg det var en super nem prøve, hvor jeg ikke havde nogen problemer. Jeg har dog allerede fundet en lille taste fejl og var lidt i tvivl om spg. 3B, men det andet skulle være rigtigt - har k... -
Fra 00 til 12?
ForumindlægHej SP jeg er igang med FSA. Her i mandags var jeg oppe til min dansk eksamen, hvor jeg var utrolig nervøs og trak en tekst som jeg ikke fik noget ud af overhovedet(jeg fik 00). Så her idag var jeg oppe til fysik, hvor jeg fik 12. Syntes bare det viser noget... Eksamenen har utroligt meget med n... -
De bedste ting i livet :D
ForumindlægMidt i alt det her eksamens-stress er det rart at tænke på nogle af de skønne ting ved livet ;) Hvad syntes i er nogle af livets dejlige højdepunkter ? Her kommer mine bud: 1. At blive forelsket 2. At grine så meget at det gør ondt i maven 3. Et varmt bad 4. Ingen køer i supermarkedet 5. ... -
MEDIEFAG - Kritik tak!!..
ForumindlægHeej people ! :D - Vi er blevet færdige med vores Mediefag afgang's film, og lagt den på Youtube.. : [http://www.youtube.com/watch?v=5vzOKG3-QbM] .. - Vi kunne virkelig godt tænke at høre lidt kritik om vores film, alt er tilladt , så godt som skidt :-) Eller hvad vi evt. kunne have gjort ... -
Finde kropsvægt ud fra BMI (2.gradspolynomie)
ForumindlægHej alle. I vores matematikopgave skal vi finde frem til hvor mange uger der går, før personen har et BMI på 24? Personen har i dag et BMI på 28,63. Personen vejer 80,8kg og er 1,68 meter høj Formlen for BMI = vægt / højde ^ 2 Funktionsforskrift f(x) = 80,8 * 0,989^x Jeg har udregne... -
Transformation forsøg
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi her på tirsdag, og jeg har devsærre svært ved at finde det rette svar på transformation højspænding, og forsøget dertil. Jeg håber inderligt at der findes nogle søde mennesker der kan hjælpe mig! :-) Ps. jeg går i niende klasse :-) -
Del jeres guldkorn til dansk stil (noter, gode vendinger, forbindeord, ord osv.)
ForumindlægDer er sikkert nogle af jer herinde der har nailet danskfaget. Til jer vil jeg høre om i vil dele jeres viden. Jeg skriver godt, men det kan forbedres. Vil gøre alt for at få 12-tallet. Jeg er tæt på. Derfor er jeg åben for input fra andre. Ydermere kan opslaget bruges som hjælp til mange andre... -
Et ord for en ting, som har flere egenskaber
ForumindlægHej, Jeg sidder og kigger på noget ukendt matematik, hvormed jeg er kommet til et punkt, hvor jeg skal bruge et ord der beskriver at et matematisk begreb kan have flere egenskaber. præfikset multi- passer ikke rigtig i den her sammenhæng og lyder ej heller specielt godt. men præfisket beskriver... -
Karakter i skriftlig eksamen
ForumindlægHej brugere af studieportalen Langt om længe har vi jo fået de skritlige karakterer - herunder også samfundsfag. I samfundsfag A fik jeg 7, og må indrømme, at jeg er en smule overrasket! Jeg skrev økonomi-opgaven, og havde regnet med et 10-tal... Hvad har i andre fået? Og er I tilfredse eller sku... -
Ungdomsuddannelse kontra Uni
ForumindlægMange af os afventer jo svar på om man er optaget eller ikke, i mellemtiden vil jeg egentlig gerne høre folks erfaringer mht. de karakter man har fået på gymnasium/HF i forhold til dem man har fået på Uni. Jeg forestillier mig, at det bliver sværere at hente høje karakter, men at det til gengæld...
