Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10741 til 10760 af 84813
-
2sin
ForumindlægHvad er 2sin?? -
Latin eksamen gode råd søges!!
ForumindlægJeg er så "heldig" at jeg skal op i latin her i 1.g på c niveau.. Jeg skal op her på tirsdag og jeg er endnu ikke begyndt at læse, aner ikke hvordan jeg skal håndtere det.. altså skal jeg kunne hver sætning udenad, både med oversættelse og analyse? eller skal jeg bare lære mine grammat... -
Integration ved substitution
ForumindlægHejsa! Jeg er nu kommet til et emne i min repition som jeg slet ikke kan finde ud af. Hvis i skulle have nogle gode noter vil jeg virkelig være taknemlig! Jeg sidder og regner nogle opgaver og kan slet ikke få den her til at lykkes, nogen som vil regne den med så mange udregninger som muligt? P... -
Spørgsmål angående statskundskab (AU og/eller SDU)
ForumindlægHej, Jeg er en 19-årig dreng, som blev student (HTX - biokemi-retning på Mat A, Kemi A og Biologi B) (hvis jeg vælger statskundskab skal jeg selvfølgelig supplere fx. samfundsfag fra C til B hen over sommerferien) og har nogle spørgsmål angående medicin-studiet på henholdsvis AU og SDU (evt. ogs... -
Bevisførelse - hjælp!
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg jeg skal læse matematik op på a-niveau fra c-niveau. B-niveauet har jeg allerede gennemført, og næste skridt fortsætter jeg med i marts. Problemet er dog, at jeg står svagt i bevis-delen i matematik. Jeg forstår udmærket beviserne osv, men har svært ved s... -
opgave 7029 Sandsynlighed.
ForumindlægHej Jeg har en lille problem med at løse følgende opgave "Et firma producerer en bestemte typer komponenter[...]. Komponeneterne produceres på maskinerne A, B og C der producerer hhv. 60%, 25% og 15% af den samlede produktion. Det viser sig at 20% af A's, 15%af B's og 5% af C's p... -
Hjælp til at vælge!
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal i 9'ende klasse efter sommerferien, og re derfor begyndt at tænke over valg af gymnasium og sådan, da der jo ikke er så lang tid til. Jeg er bare så meget i tvivl, om hvad jeg vil. Jeg har længe tænkt at jeg vil på HHX, men er begyndt at komme lidt i tvivl. Jeg elsker da... -
lille oversættelse på 5 linier
Forumindlægmodalverber :) 1.Mr Close har aldrig snakket villet snakke med sine naboer- Mr Close has never would talking with his neighbors. 2. Han har måttet sælge bilen He has had to sell his car. 3. Eleverne vil ikke kunne forstår problemet, hvis du ikke hjælper dem. The students would not understand t... -
Hæve fag på gymnasiet?
ForumindlægHej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ... -
rumlig formel
Forumindlægjeg har brug for hjælp er gået lidt i stå hvad viser en rumligformel ? 2. er det rigtigt at CH3CH2CH2CH(CH2CH3)CH2CH3 = 4-ethylhexan og molekyleformel er ? 3. H3C - C = C - C - C - CH3 = ? og molekyleformel ? håber der er en som kan hjælpe mig -
3 sætninge rettelser
ForumindlægOpgaven løs på at oversætte følgende sætninger. Jeg har gjort mit bedste men vil gerne have nogle til lige at se det igennem. På forhånd tak! 1) De to unge skulle mødes og have frokost sammen. The two youngsters should meet and have lunch together. 2) Der lå mange lækre brød på hylderne. There... -
En sætning
ForumindlægEr denne sætning korrekt? The sociologist ends up saying that a society like that are not having much to offer for those who actually wants to live. -
Menon
ForumindlægEr der nogle der har noter til Menon?den er egentlig ikke så svær at forstå, men kan bare ikke danne mig et overblik over den.Lige et par spørgsmål:Har den egentlig noget at gøre med forsvarstalen?og hvad kan jeg perspektivere den til og evt nogle fif, vil være i top klasse.. -
Mundtlig matematik 10.klasse
ForumindlægJeg går i 10.klasse og skal op i mundtlig matematik på onsdag. Jeg mangler derfor nogle noter der til. Dette ville være dejligt hvis der er nogle herinde der har det (gerne om geometri eller andet) som ville sende et link - håber meget på jeres hjælp :-) -
Hjælp til eksame
ForumindlægJeg har fået "fornøjelsen" af at skulle op i erhvervsret, og ville høre om der var nogen der lå inden med nogen super noter dertil. - hvis muligt måske til bogen "juraens-grundregler.dk" Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
Må man anvende citater i engelsk eksamen?
ForumindlægJeg skal op i engelsk og har emnet “Michael Jackson”. Må man godt nævne citater fra hans sange fx “Billie Jean is not my lover”? Vær sød kun at svar, hvis du ved det. Tak på forhånd! -
Ordvalg og grammatik
ForumindlægAt sætte en udvikling i gang --> To get started a development?? Hun udviklede sig ikke normalt som de andre børn--> She did not develope herself normally as the other children?? -
y^'+g(x)·y=h(x)
ForumindlægJeg skal føre et bevis for følgende differentialligning: y'+g(x)*y=h(x) Kender I nogle gode og korte videoer som fører beviset eller har i nogle noter til bevist? help me out -
Opvarmning af vand/jern/sprit.
ForumindlægHey alle. Sidder lige med nogle fysik opgaver, som jeg ikke kan løse. Opgaven lyder: Hvor meget energi kræves der for at opvarme 1, 125Kg vand fra 12 grader C til 100grader C? Det samme spørgsmål stilles om jern og sprit. Tror det har noget at gøre med densitet, delta og masse/volumen, men hvor... -
Supplering
ForumindlægHej alle Er der nogen herinde, der ved om man kan supplere 3 fag på et halvt år? Skal nemlig supplere fysik C-B Mat B-A og kemi C-B, har fået at vide, at man kun kan med to, men har ikke undersøgt det, og ved i om man får SU, hvis man tager fagene om for har haft kemi B og mat A før. ...
