Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 10841 til 10860 af 152757
-
Linjers vinkel med koordinatakserne, Vejen til Matematik A, Opgave 28, Side 44, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 28 To linjer l og m er givet ved l : x - 2y =5 og m: ( xy ) = ( 1 3 ) + t ( -1 2 ) Se eventuelt den vedhæftede fil a) Bestem linjen l´s vinkler med koordinatakserne Jeg omskriver x - 2y = 5 til -2y = -x + 5 y = (1/2)x - 2,5 linjen har hældning a = 0,5 ... -
Gør rede for, hvilke af graferne A, B og C der hører til hver af funktionerne f, g og h
ForumindlægPå figuren ses graferne for hver af følgende funktioner: f (x)=−1,5x+1, g(x) = 3x og h(x)= x+2 . Gør rede for, hvilke af graferne A, B og C der hører til hver af funktionerne f, g og h . -
Spansk grammatik ''a'' og ''que''
ForumindlægHvornår bruger man ''a'' i spansk? ''Que'' kan betyde at, i at sætninger, hvad kan det ellers betyde? Tak på forhånd :) -
Redegør for at y=b*a^x er løsning til differentialligningen y'=k*y .
ForumindlægJeg har i et eksamensspørgsmål fået til opgave, at redegøre for at y=b*ax er løsning til differentialligningen y'=k*y. Jeg har valgt at gøre det på følgende måde (se vedhæftede fil) Mit spørgsmål er så... Er ekx det samme som a -Hvis ja, hvordan forklarer jeg det så? Håber at der er en ven... -
Help!
ForumindlægHvis man nu dumper i fx fysik B og så får topkarakter i kemi A og matematik A og får fx et snit på måske 9, 10 eller over kan man så godt komme ind på medicin-studiet (altså slem om man ikke har fået en god karakter i fysik). Og ved i hvad de mon vil sige til at man måske har dumpet i fysik? N... -
Gør rede for at, f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene a og c.
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede f... -
Ang. terminsprøver
ForumindlægHej ! Vi skal jo snart til terminsprøver på handelsskolen, og jeg vil derfor høre om jeg ikke har ret i at de skrft. opgaver er eksamensopgaverne fra sidste år?Hvis det er, kan i så fortælle mig hvad opgaveoplæggene gik ud på, i bl.a. Tysk, Eng. og Dansk. Jeg er 3. års, så der er tale om A fag.Mv... -
Den stokastiske variabel X er normalfordelt med parametrene (0, 1). Beregn i hvert af tilfældene tallet a, når
ForumindlægHej. Jeg har svært ved denne opgave, håber i kan hjælpe mig med den. På forhånd tak:) Har lagt et billlede af opgaven op i filen -
Nogle der kan vurdere min SRP, hvor jeg bruger Mat A og Samf B
ForumindlægHej, jeg har fået en karakter tilbage som jeg er okay tilfreds med, men jeg forventede et højere karakter. Jeg vil have jer som har evne i Math og Samfundfag til at vurdere min SRP opgave og give mig en feedback Er der nogle som vil gerne hjælpe mig ? -
Angiv de korrekte navne for A,B,C,D,E,F DNA-replikation. Hjælpp?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opg 2 Jeg har brugt timevis og jeg kan ikke finde noget om det i min biologibog eller nettet. Nogen der kan hjælpe? Et link hvor jeg kan læse om det er også fint :) -
Ang. Fysik på B-niveau
ForumindlægHej, jeg vil gerne ind og læse medicinalkemi på universietet efter sommeren 2015. Jeg går nu på VUC, hvor jeg til sommer har taget en Hf-eksamen og, så ville jeg supplere i sommereferien, hvor jeg tager fysik på b-niveau, men jeg har nu fundet ud af at jeg faktisk skal have fysik eller kemi på A-... -
Opgave 6 - fa(x)=x^3+3x^2+(a+2)x+2a
ForumindlægGør rede for, at grafen for enhver af funktionerne i familien går gennem punktet P(-2,0). Jeg forstår slet ikke spørgsmålet, så kan nogen forklare det på bedre vis? På forhånd tak :) -
Bestem a og b i en eksponentiel funktion når f(1)=6 og f(3)=54
ForumindlægJeg har fået at vide at: f(1)=6 f(3)=54 Jeg skal bestemme a og b i denne eksponentielle funktion, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal starte. Al hjælp I kan give vil blive modtaget med kyshånd -
Mængdeberegning
ForumindlægI råolie er der ofte store mængder svovl. Af hensyn til miljøet fjernes dette svovl ved at behandle olien med H2. En portion olie antages at have sammensætningen C13H28S. Ved reaktion med H2 sker der derfor følgende afstemte reaktion: C13H28S(l) + H2(g) → C13H28(l) + H2S(g) a) Beregn... -
Help to calculate the height of a cliff in Val d'Isère
ForumindlægHi there all you wise geometricians – I really need your help!! :-) I want to measure the immense cliff my cousin fell from while skiing back when we were young in Val d’Isère, and now I’ve finally had the chance to measure some of the information to try triangulating my... -
Tilsætningsstoffer
ForumindlægHej Jeg skal have fundet mit endelige fokus i SRP til på tirsdag, mit område er tilsætningsstoffer i fødevarer i Mat A og Kemi A.. Jeg ved at jeg i matematik kan inden for farvestoffer skrive om matricer i den lineære algebra, mit problem er kemi delen. Jeg føler mig virkelig rundt på gulvet hvad... -
Polynomiers division
ForumindlægNu har vi aldrig lært polynomiers division, men er det noget som forventes man kan ved et-årig A i matematik?? Altså er det en god ting at kunne...?? -
Biologi 2006
ForumindlægNogle der ligger inde med opgaver fra eksamenssættet 2006? Altså dét sæt der blev givet til eksamen sidste år?? På forhånd tak! -
Bevis linjer i hyperblen alle går igennem 0,0 ved vilkårlige værdier af A, B og C
ForumindlægHej sidder med denne opgave. Jeg har skulle lave hyperblen med funktion y=1/x, hvor jeg har lavet tre punkter A,B og C, som efterfølgende skal markedes som en trekant. Er herefter blevet bedt om at lave tre rektangler med linjestykkerne AB, BC og AC som deres diagonale. De resterende diagonaler i... -
Vis at for alle delmængder M af A gælder at M er en delmængde af f^(-1)(f(M))
ForumindlægOpgaven er vedhæftet som billede. (a) Jeg ved slet ikke hvordan jeg griber denne an. Hvilke sætninger, definitioer etc. skal jeg bruge? Desuden, I den lærebog jeg har der er tvetydig. Her betyder den vel inverse? (b) Denne kan jeg godt finde ud af.
