Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 10921 til 10940 af 152757
-
Bestem ligning for cirklen på formen (x-a)^2+(y-b)^2 = r^2
ForumindlægVi kender kun: Værdien af d=44,875 cm -
Figuren viser grafen for et andengradspolynomium f(x)=a·x^2+b·x+c
ForumindlægHej :D - Jeg lidt svært ved at løse denne opgaver, har prøvet en masse nu, men kan simpelthen ikke forstå. Nogen der kan hjælpe? :o - Har vedlagt et billede :D -
Studerende på medicin-uddannelsen på AU og SDU
ForumindlægHej. Det er lidt et underligt spørgsmål, men jeg kunne godt tænke mig at få indblik i, hvad for nogle ''typer'' studerende, der er på medicin-uddannelsen på begge universiteter, hvis det er muligt at generalisere, for jeg er lidt nervøs for at starte på uddannelsen. Desuden har je... -
Valgfag. Mat B + samf B? Eller Historie A, eller nøjes med B? + samf B?
ForumindlægHey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf B. Da jeg gerne vil læse erhverskøkonomi på uni, når jeg bliver færdig. Eller retter det er pt det jeg... -
Reaktionen mellem 2-chlor-2-phenylbutan og vand under dannelse af alkoholen A følger første ordens kinetik og er dermed en SN1-reaktion:
ForumindlægJeg har lavet 1) 2) Angiv, hvad man kan forvente om stereokemien i A, hvis man starter med den rene stereoisomer (R)- 2-chlor-2-phenylbutan. 3) Vis med en reaktionsligning, hvorledes samme alkohol A kan fremstilles ud fra en alken med addition af vand under sur katalyse. Opskriv og navngiv al... -
2. ordens differentialligning i Mat 1 (sandsynligvis b, eller a niveau men opgaven er dette niveau)
ForumindlægHej hjælpere! Jeg skal løse en opgave hvor jeg skal skal finde de afledte af en given funktion og jeg vil høre om i kan se om det er rigtigt? jeg ved godt at det måske ikke lige er universitetsniveau, men det er så lang tid siden at jeg bliver helt i tvivl. jeg vedhæfter min besvarelse. -
Isomerer
ForumindlægHej Xperter ;) Jeg har kemi-prøve i morgen på 6 sider, og har forberedt mig på næsten alt hvad vi har haft i år. Men mangler bare lidt. 1. Hvad er Organisk kemi? 2. Hvad er isomerer og hvordan navngiver man dem? -
Tre grafer A, B og C, hvilken funktion f, g eller h den er graf for??
ForumindlægHvad er hvad? Jeg er mega itvivl :) -
Fordybelseområde 10.klasse
ForumindlægHej - jeg har trukket "tekster fra min egen tid" til mundtlig dansk eksamen og jeg kan ikke finde nogle tekster, og har været rundt på de forskellige hjemmesider. Jeg vil høre, om der er nogle der kender nogle hjemmesider, hvor man kan finde "tekster fra min egen tid"?? hjælp -
Bestem det mindste reelle tal a som opfylder, at funktionen er voksende på hele den reelle akse
ForumindlægHej Jeg mangler et lille skub til denne opgave (vedhæftet). -
Stamfunktion til harmonisk svinging på formen: f(x)= A·sin (2pi/T ·x+c)+d
ForumindlægHej SP Som det fremgår af spørgsmålet, er der så nogen der vil hjælpe mig med at komme frem til F(x), ved det er substitution men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Er der en der kan vise alle trin slavisk og forklare? -
Studieretning? hjæælp!
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? -
Skriftlig eksamen 2006
ForumindlægEr jeg den eneste der havde svært ved biologieksamen i år? Min skriftlige karakter ligger rimelig højt, men synes det her eksamenssæt overgår de andre års!! Jeg er måske den eneste der har det sådan...? -
GSK til medicin studiet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige og prøver at finde hale i hvordan og hvorledes med gymnasialsupplering. Jeg er i den situartion at jeg gerne vil læse medicin, men mangler fagene fysik b (som jeg dog har på c niveau) og kemi b(som jeg slet ikke har haft) Jeg vil gerne begynde på medicin et halvt... -
Hvad er den kemiske betegnelse for råolie
Forumindlæghvad er den kemiske betegnelse for råolie? er det over hovedet nogen? tak -
Vis, at linjen med ligningen y=-3x+8 er tangent til grafen for f i punktet A
ForumindlægHejsa! Jeg har siddet og kigget på den her opgave i noget tid, jeg kan fornemme at den ikke burde være så svær, da det er uden hjælpemidler, men jeg kan slet ikke få viklet hovedet omkring den. Kan nogen venligst hjælpe? Eller give ledetråde? Mange tak -
Er der nogen der ligger inde med denne opgave? Delprøve 1 Engelsk A Maj 2010 (STX) uden hjælpemidler
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med Delprøve 1 Engelsk A Maj 2010 (STX)? Den er uden hjælpemidler -
Gør for hver af de tre grader A, B og C rede for, hvilken funktion f, g eller h den er graf for
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal argumentere i denne opgave. Er der nogle der kan hjælpe? Billede er vedhæftet. -
Bestem kurvelængden L af grafen fra punktet A(2:f2) til punktet B(10;f10))?
ForumindlægHejsa, Jeg sidde fast i den her opgave i min matematik aflevering og ved ikke helt hvordan jeg skal gå til den. Det ville være super dejligt med noget hjælp til denne, da jeg er helt lost :) Tusind tak :) -
Partielle afledede
ForumindlægHej! Jeg har en opgave der er følgende: Differentialet af den indre energi af en elastiktråd med længden l kan skrives som da det normale PV bidrag kan negligeres. Ud fra ovenstående udtryk kan alle andre termodynamiske funktioner udledes, f.eks. er differentialet af Helmholtz' fri ene...
