Søgning på: historie noter stx. Resultater: 11021 til 11040 af 33650
-
Hvad skal man være?
ForumindlægJeg har tænkt over, hvad jeg skal studere, men er endnu ikke 100% afklaret med det.Det ville hjælpe mig meget, hvis nogen kender til disse uddannelser og vil fortælle lidt om dem. Bl.a. positive og negative sider af arbejdet og uddannelsen, om lønnen (selvom den for mig er lavt prioriteret), om e... -
Rettelse
ForumindlægEr der nogen der vil rette for mig :)\nFra dansk til engelsk.\n\nKære den ulykkelige mor.\nDet står helt klart af dine bekymringer at der er noget galt med din søn og der skal sættes en stoppes ind med det samme. Du har en mistanke om at han, er i besiddelse af hash og er ude i det sorte hul. Jeg... -
rette lidt:)
ForumindlægHej er der nogen som kan rette denne sætning First text, is an article, which is about health with a great weight. It can be thick, while healthy, if you exercise on a regular basis. Slim people who are thin and do not exercise are more unhealthy than overweight people -
Pensumet til Dansk Mundtlig
ForumindlægHey Folks.. eksamenstid :S! Skal op i dansk her på onsdag og sidder nu og kigger på pensumet.. min dansklærer har aldrig været god til at forklarer sig, så jeg søger hjælp hos os.. Jeg ved man ikke kommer op i en kendt tekst i dansk, men en der ligner noget fra pensummet.. så synes jeg bare det ... -
Engelsk bøjning?
ForumindlægHejsa kan i tjekke om jeg har bøjet ordene rigtigt ,så de passer til sætningerne. :) Det understreget ord er det jeg har bøjet ,og det med fed skrift er sådan som ordet står i min opgave. I am planning for a very rewarding holiday next summer. reward but there are some choices to... -
Lille engelsk tekst
ForumindlægHey alle sammen. Vil I lige hjælpe med at rette en lille tekst. På dansk lyder den således: Kære Connie Jeg skriver til dig, fordi jeg har problemer med mine forældre. De taler kun om alle de ting, jeg ikke må gøre. >>Fornuftige piger læser ikke Anders And<< og >>Sid ikke her i ... -
4th attempt
ForumindlægDear fellow students. I have completed 170ECTS / 180ECTS in my Master's at Aarhus University. I recently failed my 3rd attempt on a 10ECTS exam (last exam). How likely is it that I receive an exemption for a 4th attempt? I apologize for not writing in Danish, but I wanted to make sure I h... -
5 Fag på A-niveau?
ForumindlægHvor slemt er det egentlig med 5 fag på A-niveau? Hvordan oplever i at det er? Jeg overejer at hæve kemi såvel som tysk så jeg ender du med: Mat A Kemi A Tysk A Historie A Dansk A Har man 5 afleveringer for per uge? :( -
HURTIG HJÆLP!Tager 2 sek!
ForumindlægHåber i vil hjælpe mig skal have prøve i morgen også vil jeg være afklaret med nogle begivenheder i historie. Hvad var grunden til 2. andersverdenkrig? Hvad car grunde til Cuba - krisen og Pearl Habor? Kunne bare tænke mig at få dem i hurtige træk,så jeg kunne huske dem i hovedet. håber i vil vær... -
Har virkelige brug for en..
ForumindlægEr der en der gider hjælpe mig med at starte på en artikel der kunne citere en lignende historie af ""Two minutes of hate". Jeg er gået helt i står og kan slet ikke komme i gang.. Bare en enkelt linjie til at sætte mig i gang vil være en virkelige stooor hjælp for mig pleaseee...... -
SRP? :s hjælp til emne!?
ForumindlægHej! Vi har fået at vide allerede nu, at vi skal begynde at overveje et emne til SRP. Jeg håbede på nogle herinde måske kunne hjælpe mig? Hovedfag er engelskA eller tyskA - og så kan jeg vælge historie, samfundsfag eller dansk til. please, nogle gode ideer?? :s -
Planetbaner (SRP)
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i FYS/MAT (hovedfag i fysik) om planetbaner jeg havde tænkt mig at komme ind på: - ændringen af billedet af planeternes baner gennem historien - keplers love - keglesnit - lagrange punkter nogle der har nogle flere ideer eller gode bogtitler om emnet? På forhånd tak. -
Forslag til emner og fagkombinationer
ForumindlægHej jeg skal have valgt fag til min SRP inden fredag. Det vil sige, at jeg ikke behøve at have valgt et emne endnu. Dog er det smart at have en idé om, hvilket emne man kan knytte til sin fagkombination. Derfor spørger jeg, om I kender nogle spændende emner til fagene Matematik, kemi, fysik... -
Spansk i gymnasiet - hvad arbejder man med?
ForumindlægHej! Jeg overvejer spansk i gymnasiet. Hvad arbejder man med i spansk? Jeg er meget interesseret i litteratur, kunst og historie - er det noget, man kommer til at arbejde med i spansk? Og hvad med arbejdsformerne? Altså hvordan lærer man? Er det øvelser, små oplæg - ja, hvordan? Og hvad med lek... -
Lysets historik
ForumindlægHvordan er lysets historik?, Her mener jeg - de historiske gennembrud - René Descartes osv. Problemet er, at jeg ikke kan få skabt en rød linje, en lige linje, som sætter historien enkelt op. Den historiske opfattelse af lys. Nogen der kan hjælpe mig? - Evt. sende lidt links til websites, hvor... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægTo brødre, som altid var i gæld, var engang i et selskab, hvor de morede sig udmærket, indtil den ældste ved at se ud af vinduet opdagede en politibetjent, som kom gående hen imod huset. ”Fred,” sagde han til sin broder, ”den politibetjent kommer for at arrestere mig. Det ville være alt for pinli... -
plz hjælp er i tidsnød
ForumindlægVi har i den senere tid oplevet en voldsom stigning i antallet af butikstyverier. Derfor har ledelsen bestluttet at gøre indsats for at sætte stopper for tyverierne. Der er et stigende antal tyverier i all vores forretninger i England, og de sædvanlige forholdsregler slår ikke længere til. Tyven... -
Rettelser til tekst
ForumindlægNogen der vil rette denne engelske tekst, der skal bruges til oplæg i morgen - det behøver ikke helt rette sig efter den danske version, men meningen skal være den samme. Altså der skal kun rettes, hvis det lyder bedre, er mere sporgligt varriende eller hvis der er grammatiske fejl. Dansk: Mita ... -
Hjælp! Er der nogle der gider og rette denne stil til Datid...?
ForumindlægDear mum and dad We are in Australian now. We have a very big experience we always will remember. Have you heard about the plane crass in Australian? We were involved, but we are fine now. The plane crash down and we was the only passengers in the plan. We were all alone after the crass. We di... -
Essay om musik og sangere
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive et kort essay om musik, sangere og dets (deres) påvirkning på mig som person. Jeg håber, nogen vil tage sig tid til min korte tekst og se for eventelle fejl? På forhånd mange tak. Teksten kommer her: I don’t really think I’ve favorite music or a f...
