Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11061 til 11080 af 84813
-
Nem omformning af cosinusrelationerne
ForumindlægHvordan omformer man c^2=a^2+b^2-2ab*cos(C) så cos(C) står alene, altså til a^2+b^2-c^2 cos(C)= ___________ 2ab Kan nogen gennemgå dette trin for trin? -
engelsk!! hjælp
Forumindlæghej jeg håber virkelig der er en som gider tjekke dette lille stykke igennem for fejl, da jeg synes det er svært at se sine egne fejl (: I am also 100 per cent sure that the number of accidents will be depopulate, if there was no one who owned a gun, of course besides the police and the militar... -
Klage?
ForumindlægHej...Jeg var oppe i mat mdt. 1-årigt A-niveau i dag og fik 6. Jeg har fået 9 i årskarakter og har virkelig forsøgt at sætte mig ind i beviserne til denne eksamen. Det der sker da jeg kommer ind til eksamination (type 2 diff.ligning + anvendelse heraf) er, at eksaminator nærmest inddrager mine no... -
parallelforskydning
Forumindlæghej.. jeg sidder fast og kan ikke komme videre! håber der er nogle kloge hoveder, som vil hjælpe :( Redegør for andengradspolynomiet f(x) = ax^2 + bx + c, som skal udledes vha parallelforskyning af en vilkårlig funktion f. jeg kan simpelthen ikke finde ud af den :S håber inderligt at nogen vil hj... -
hvordan
ForumindlægHvis jeg nu har f = 440 Hz ved 20 C. Strengens længde er 0.8 m. Bestem bølgelængden på strengen svarende til 1., 2. og 3. partialtone. er dette rigtigt?: 1. = 1,6m , 2.=0,8m og 3. = 053m Bestem strengbølgernes fart. Hvordan bestemmer jeg den? skal jeg bruge v = lambda*f ? -
Stofmængde af HCl
ForumindlægJeg skal udregne koncentrationen af HCl, altså saltsyre. Jeg ved at jeg har 10,0 mL = 0,01 L saltsyre. Så vidt jeg ved kan jeg bruge formlen C= n/V, ikke? Men hvordan finder jeg stofmængden, altså n? Mvh -
Bevægelse
ForumindlægJeg er lidt forvirret over alle de formler, jeg skal huske inden for emnet bevægelse. Kan man ikke bruge en udledning, hvor alle formlerne indgår på en eller anden måde, så jeg kan mindske mængden af mine noter? På forhånd tak. -
linære afbildninger og vektorrum
ForumindlægHej jeg har lidt problemer i følgende opgaver. Jeg har argumenteret for at a er basis men hvad med koordinatvektoren? hvordan finder man den og jeg synes at jeg har søgt i mine noter og bøger om hvad det er men kan ingenting finde! Har også brug for tip i 1b og 1c -
beregning af pOH i en stærk base
ForumindlægJeg har skrevet i mine noter, at pOH = -log (x × cB). Men hvad er x i den sammenhæng? Nogen der kender den version af formlen, for jeg kan ikke finde den forklaret nogen steder... -
Planer efter sommerferien
ForumindlægBegynder du på gymnasiet?Fortsætter du i gymnasiet/hhx/htx/hf?Tager du et sabbatår, eller går du direkte efter den videregående uddannelse?Kort sagt: Hvad er dine planer efter sommerferien? -
For oldtidseksperter og dem der skal til eksamen!
ForumindlægHej allesammen!Jeg står og skal til eksamen i old på fredag.Fik liii´' en lille ide.Hvis der er nogle der er interesseret kan vi udveksle noter og tilføje? - så kommer der forskelligt syn på sagerne.Til eksperterne :-) Hvis i har tid, ville det være dejligt at få jeres syn på sagerne.Mit pens... -
Engelsk sætning, hvordan?
ForumindlægJeg sidder og skriver engelsk stil, men er kørt virkelig fast i en sætning jeg simpelthen ikke ved hvordan man siger.Sætningen lyder sådan "Flyet var stadig ikke kommet"Og tror slet ikke i vil høre min oversættelse "The plane was still not came"Jeg ved den lyder dumt, men sige... -
Rettelse hjælp???
ForumindlægHeysa, tænkte om nogle lige havde tid til at rette lidt på mit engelske. Hilsen Christina :-) This story shows how a man suddenly experiences the real life. When Lockhart found this girl, he is being surprised at such a young girl is not a student, but a homeless person. He thinks that young pe... -
forberedelse til 24timers eksamener?
ForumindlægHejsa. Jeg har 2 24-timers eksamener her på mit sidste år, og jeg kæmper virkelig med, hvordan man læser op til sådan en eksamen. Man trækker jo, går hjem og har 24 timer.. så man har jo masser af tid, og hjælp at hente. Det eneste jeg rigtig har kunnet gøre som forberedelse her nogle dage før mi... -
Motorberegning
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med at løse nedenstående opgave. Jeg er helt blank. På for hånd tak Motorberegning Med en dieselmotor blev foretaget en bremseprøve med en vandbremse Der foreligger følgende notater for en prøve med varighed 30 min Bremsearmslængde. 2 m Omdrejningshastigh... -
Is - energi
ForumindlægJeg har en opgave, som lyder: "300 g. isterninger hentes op fra fryseren, hvor temperaturen er -18°C. Beregn først den energi, der skal tilføres for at opvarme isen til 0grader." Dette får jeg til 11016 J. "Beregn dernæst den enerig, der nu skal tilføres for at smelte ist... -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb. -
Fremtid , A og Bniveau??
ForumindlægHej jeg vil gerne have et råd hvis der er nogen der vil hjælpe mig ud af et dilemma....Jeg går kun i 1.g men tænker over hvad jeg videre skal have på A- og B- niveau. Jeg er meget interesseret i biologi,kemi, idræt og musik. Det er alle sammen ting jeg nyder. Meeeen min søster som gik på gymnasie... -
Notater
ForumindlægHej...Er her nogen der har nogle notater til 9. klasse afgangseksamen ?Bare ganske normale, tilfældige notater for at friske de vigtigste ting op...
