Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11081 til 11100 af 20688
-
vandopløseligheden
ForumindlægHvad skal mna forvente om vandopløseligheden af følgende stoffer: CH3OH, C6H6, CCl4, CH3CH2NH2 og CH3CHBrCH2CH3 -
Vil gerne læse medicin!
ForumindlægGoddag allesammen. Jeg har et stort ønske om at studerer medicin. Jeg har studeret på en handelskole, og fortryder virkelig at jeg ikke tog skolen mere seriøst. Jeg skaffede dog mig selv en snit på 6.00. Så mit spørgsmål til jer er om i ved om dette er nok til at komme ind på et universitet at... -
Metoder
ForumindlægHvilken metode skal man bruge hvis man vil finde ud af om frugtsaften er fortyndet eller koncentreret ? Tak på forhånd. :) -
hjælp til det med vektore
Forumindlæghej jeg har fået en opgave jeg ikke kan huske hvordan man gør jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig igang jeg kan ikek rigtig se hvordan jeg skal starte og løse den pfh tak opgaven lyder En fodgænger bevæger sig fra punktet O stik øst med en hastighed på 5 km/t På samme tidspunkt starter en ... -
Hjælp til enhed i en ligning
ForumindlægEr der en, som kan hjælpe mig med at gennemskue, hvilken enhed ligningen ender ud i? ((4186 J/kg*grad * 111,1 g * -8,5 grad - 4186 J/kg*grad * 12,2 g *7,9 grader) / (12,2 g)) kan det passe det ender ud i Joule, som så kan laves om til kJ ved at dividere med 1000? Den teoretiske værdi står i e... -
Hvordan?
ForumindlægEn hårtørrer på 1500 W bruger 4 min. på at tørre en persons hår. Hvor meget energi i joule omsætter den?= 360.000 JEn anden hårtørrer på 2,0 kW bruger 3 min. på at tørre den samme persons hår. Hvor meget energi i kWh omsætter den?Hvordan udregnes denne? -
Regression
ForumindlægHej. HVordan kan jeg se ud fra mine data om man skal foretage liniær, protens eller ekepsontiel regression? -
Mekanikopgave
ForumindlægHej alle, Jeg skal løse en mekanikopgave, men jeg sidder fast. Den lyder sådan: Ved en test af en bil undersøgte man hvor godt den kan accelere på en lige, vandret vejstrækning. Man målte følgende sammenhængende værdier, her får man så en masse sammenhørende værdier for tiden t og farten v. a) ... -
Samfundsfag A-niveau
ForumindlægJeg går for tiden og overvejer hvad jeg skal vælge som valgfag i 3.G. Jeg har ikke særlig mange interessante muligheder, så nu er jeg nået frem til at det skal være Musik B eller Samfundsfag A. Hælder mest til samfundsfag. Men vil gerne høre andres erfaringer med samfundsfag på A-niveau. Er det... -
SSO Komplekse tal
ForumindlægHej jeg skal skrive om komplekse tal til 3års opgaven, og jeg synes det er lidt svært at overskue emnet som en helhed. umiddelbart er tredjegradspolynomiet, og dets relation til komplekse tal, det jeg bedst kunne tænke mig at sætte fokus på, men er lidt i tvivl om hvordan man kunne stykke sådan... -
Vektore parallellogram, beregn længden af diagonaler
ForumindlægJeg har en opgave der lyder I et koordinatsystem er givet vektorerne VektorA(2,-5) , VektorB(-6,4) og VektorC(11,0) Vektorerne a og b udspænder et parallelogram. beregn længden af hver diagonaler i parallelogrammet hm angående delopgave b) altså beregn længden af hver diagonaler i par... -
HASTER; HJÆLP TARK!
Forumindlægjeg skal definere polspændning? nogen der kan det? for kan simpelthen ikke få det ud på skrift.. -
Leptoner
ForumindlægHvilke gerne have forklaret den her sætnig: Leptoner påvirkes ikke af den stærke vekselvirkning men altid af den svage og gravitation. -
halveringstid
ForumindlægHej. Hvis der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig, ville jeg blive glad :) Jeg har lavet nedenstående udregning, ved hjælp af halveringstids-formlen, men jeg synes ikke helt det passer med min logiske sans, før jeg bytter om på t(tid) og T_(1/2) i formlen. (Se min opgaven og udregning nedenfo... -
Vekselstrøm og Jævnstrøm
ForumindlægHej! - Er der nogen der kan give mig en nem og overskuelig forklaring på, hvad jævnstrøm og vekselstrøm er? -
Terminsprøve i dansk?
ForumindlægJeg tænkte om der er nogle, der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstilling? Jeg skal nemlig til terminsprøve i dette her på mandag, og ville lige høre om nogen evt. kender til stile-emmerne? -
Differentiering og optimering?
ForumindlægJeg sidder med en opgave, som jeg teknisk set har løst. Mit problem ligger i b-eren. Jeg har fået 4,47. Det passer fint når jeg tegner grafen og tjekker efter det. Jeg fandt det ved at finde v''(x) (altså at differentiere den to gange) og derefter løse ligningen v''(x))=0. P... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHejsa, jeg har været syg, det korte tidspunkt vi havde om elektromagnetisme på skolen, så jeg har egentlig ikke fået særlig meget info om emnet. Hvis I kunne tage jer tid, og forklare mig, hvad elektromagnetisme er, og hvilke forsøg jeg kunne fortage mig, før prøven på mandag, ville det være ... -
massefylde
ForumindlægEr massefylde og vægt ikke det samme? -
Eksamen. Fra et emne til et andet.
ForumindlægHej :) Jeg sidder her og forberede mig til eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til nogle dispositioner. Jeg skal have lavet en overgang fra en kvalitativ analyse til et solcellekraftværk, en overgang fra spændingsrækken til et solcellekraftværk og en overgang fra syre og baser, f...
