Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 11401 til 11420 af 65693
-
Variable
ForumindlægHEJ jeg vil høre om det en rigtig udregning a) Jeg bruger en eksponentiel funktion y= b * a^x fordi der er en fast vækstrate. B= 950 individer i 2010 A= 1,034 (r +1) X= antal år efter 2010 y= 950 * 1,034^x b) For at finde fordoblingstiden skal jeg bruge formlen y= 950 * 1,034^x.e -
matematik A
ForumindlægLinjen m går gennem punkterne A og B. Bestem med 2 decimaler afstanden fra C til m, når 2) A (-6,3) , B (-1,5) , C (7,18) nogen der kan hjælpe -
Matematik!!! det haster please hjælp!!
Forumindlæga)Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet Q(3,f(3)) -
Matematik Omkreds
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe med at gennemskue denne opgave, da jeg er gået helt i stå i den. Opgave: En rende med form som en rektangel påsat en halvcirkel skal fremstilles, så tværsnitsarealet har en konstant værdi, da den skal kunne føre en bestemt mængde vand igennem.Entreprenøren vil dog... -
matematik vektorer
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen, som har mulighed for at hjælpe mig med disse opgaver? Linjen l går gennem punkterne A(-1,2) og ??(5,26) a) Bestem en parameterfremstilling for ??. Linjen ?? står vinkelret på ?? og går gennem ?? b) Bestem en ligning for ??. -
kemi matematik
ForumindlægEn der kan hjælp med opg 3 i kemi c ? er lidt på bar bund. Jeg er virkelig ikke god til det her just sayin.. og jeg bange for jeg blander hele lortet sammen med opg 1 og 2 tidligere... jeg kan ikke det her og forstår det ikke.. Det skal virkelig skæres ud. - fil ved fæftet -
Opgave matematik hjælp
ForumindlægHej allesammen, er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? har siddet med den. Men forstår ikke helt hvilken formler og hvordan jeg skal løse den? tak på forhånd:) Se vedhæftet -
Matematik opgave
ForumindlægHejsa, er der en som kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave den uden hjælp af lommeregner :) -
Matematik opgave
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at løse spørgsmål b i opgaven vedhæftet? -
HJÆLP TIL MATEMATIK SØGES
ForumindlægHej Jeg søger hjælp til følgende opgave: En funktion f er givet ved f(x)= x2 -3x2-9x Bestem uden hjælpemidler x, så f'(x)= 0 og bestem monotoniforholdene for f -
Har du brug for hjælp til Matematik/Fysik/Kemi?
ForumindlægHejJeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau, Fysik/Kemi/Matematik i folkeskolen.Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjæl... -
snart til eksamen. hjælp søges
Forumindlæghejsa vidste ikke helt hvor det her skulle ligge. men skal jo snart op i eksamen i Naturvidenskabelig faggruppe som man skal i 1 HF og er meget nervøs allerede nu. er der nogle som har nogle gode råd til lige den eksamen eller måske ligefrem nogle Noter som de har brugt til denne her eksamen som ... -
MATEMATIK OG HISTORIE
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN, SOM I VED SKAL MANGE 3.G ALLEREDE I DECEMBER SKRIVE DERES SRP. JEG SKAL SKRIVE I FAGENDE MATEMATIK OG HISTORIE OG MIT OVEREMNE ER ÆGYPTISK MATEMATIK. ER DER NOGLE DER HAR NOGLE GODE IDEER TIL HVAD JEG KUNNE FOKUSERE PÅ, (NILEN, PYRAMIDERNE OSV.). JEG HAR FÅET AFVIDE AT JEG SKAL L... -
Hjælp til matematik tilbydes
ForumindlægJeg har erfaring som privat underviser i matematik fra folkeskolen og op til B-nivea og er meget pædagogisk og tålmodig. Jeg har erfaring fra arbejde som pædagogmedhjælper og har desuden haft matematik på A-nivea i gymnasiet(fik 11 på den gamle skala) og har haft to matematikkurser på universit... -
Hjælp til matematik tilbydes
ForumindlægJeg har erfaring som privat underviser i matematik fra folkeskolen og op til B-nivea og er meget pædagogisk og tålmodig. Jeg har erfaring fra arbejde som pædagogmedhjælper og har desuden haft matematik på A-nivea i gymnasiet og har haft to matematikkurser på universitetet (DTU). Jeg bor i Roskild... -
EKSAMENS ANGST
Forumindlægpanik- jeg skal op i fysik eks. 1.g om 30 timer, og lige pt er jeg døende Mit emne ser således ud, og så er det ellers bare med at lave en fremlæggelse/foredrag og jeg har ingen idé om hvor jeg skal starte eller slutte! Er der nogen der ligger inde med noget inspiration???? VERY IMPORTANT da fys... -
Eksamen - Folkeviser
ForumindlægHej, Jeg skal op i folkeviser i morgen, og har lige fået at vide, at jeg skal præsentere mit arbejde på 10-12 minutter. Hvad er det vigtigste at få med mht. folkeviser? Jeg har om Ebbe Skammelsøn og skal perspektivere til Torbens datter. -
eksamens spørgsmål. HJÆLP
ForumindlægHej, kan i hjælpe med denne her, har svært ved den.. Et varmelegeme med effekten 300 w placeres i en vandmængde med massen 2 kg. Vandets starttemperatur er 20 grader vandets specifikke varmekapacitet kan sættes til 418 j/kg * grader Hvad er vandets temperatur efter 2 min.? -
Matematik A
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en opgave: Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i punktet p(0,f(0)) Nogen der kan være behjælpelig med den ? -
Svært matematik
ForumindlægOpgave 1 For en bestemt E. coli bakterie gælder en sammenhæng af formen log(y)=0,018x + 4,7 hvor x er tiden i minutter, og y er antallet af bakterier. a) Til hvilket tidspunkt er antallet af bakterier 80.000? Min løsning log(80.000)=0,018x+4,7 log(80.000)-4,7=0,018x 0,20=0,018x x=11 Ef...
