Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 11541 til 11560 af 15240
-
Pseudo 1.ordens kinetik
ForumindlægSpørgsmålet er vedhæftet her https://imgur.com/a/gD3lj1A Det drejer sig om spørgsmål f, som jeg ikke forstår, hvorfor jeg får et forkert svar af. Anvender fgl. formel: ln k1/2=-Ea/R*(1/T2-1/T1) Jeg skriver: 5.6*10-2 *exp-10464 J/8,3145 JK^1mol^1*(1/328,15-1/298-15) Så får jeg 0,092373 Sv... -
Bevis: vektorer i rummet.
ForumindlægHej, Hvordan vil I bevise, at vektor a er ortogonal med krydsprodukt af vektor a og vektor b? Jeg tænker, at man skal kigge på de to vektorers prikprodukt, som giver 0. Altså starte med at skrive vektoren for a x b og vektoren a og så prikke dem samme? Men jeg ved ikke hvordan jeg skriver det ... -
Bestem f'(x)
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=x^3*sin(x) Bestem f'(x) -
Bestem førstekoordinaten
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x^3-5x^3+7.5x-2 a) Skitser grafen for f, og bestem en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet A(1,f(1)) Tangenten t skærer grafen for f i et andet punnkt B, og afgrænser sammen med grafen for f i et område M, der har et areal. b) Bestem førstekoord... -
titrering
ForumindlægHej jeg søger om hjælp til dette: (har lavet a men b??) "Til indstilling af en NaOH-opløsning afvejes 344,1 mg KHP (Kaliumhydrogenphtalat), som opløses i vand. Opløsningen titreres med NaOH-opløsningen, og phenolphtalein anvendes som indikator. Ved titreringen bruges 16,5 mL NaOH-opløsnin... -
Integration 2, uendelig, substitution
ForumindlægHej alle, Jeg skal bestemme følgende integral: Jeg har gjort følgende Her er u = 5 + x ⇒ du = dx også ved jeg ikke hvad jeg gør. Hvad gør jeg herfra? NB: Det skal lige siges at for det integraltegn ved limit skal ikke være et integral tegn, men en lige linje med værdierne, men kunne... -
Enthalpy
ForumindlægHej, jeg sidder og prøver at løse denne her opgave men kan slet ikke regne det ud. Jeg har haft de her opgaver og kan aldrig regne ud hvordan jeg gør det. Noget med at gange de forskellige reaktioner men kan ikke få det til at passe. Håber nogen gider hjælpe. -
MÆGA SKÅD KARAKTÆR
ForumindlægJeg har fået fucking -3 i min SRP!!! Er der nogen der gider læse den igennem og komme med konstruktiv kritik? overvejer seriøst at klage mvh. Martin Johansson -
Kort fransk oversættelse
ForumindlægHej jeg skal i skolen oversætte den nedeste tekst fra dansk til fransk - teksten er et resume fra bogen "Au revoir, les enfants" Det kunne være fedt hvis i kunne hjælpe med nogle fejl, jeg har sel skrevet noget i parantes som jeg er i tvivl om! Håber at der sidder en franskmænd de... -
Danmark - neutralitet - haster
ForumindlægHejHar været på ferie i USA i efterårsferien og har fuldstændigt svedt ud at jeg skal aflevere emne til SSO på fredag. Jeg vil skrive i historie og det eneste jeg lige kunne finde på der lyder interessant er noget med om det var fornuftigt at DK overgav sig til tyskerne i 1940 så vi undgik minima... -
Help
ForumindlægHejsa alle sammen...!Er der nogen, der har lavet dette eksamenssæt i biologi:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-1bi.pdfJeg er særlig intersseret i opgaverne: 3,4 og 6.Håber, at høre fra nogen:-)På forhånd tak Line -
Bestemt integral... HASTER !!!!
ForumindlægHej Jeg har et problem med at løse denne her opgave, og håber virkelig meget, at i kan hjælpe mig. Det haster virkelig meget. På forhånd (Opgaven er vedhæftet som et screenshot) :) -
aggression
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min SRP, og skal redegøre for forskellige aggressionsterier. Jeg har lånt 15 bøger og ledt på nettet i 2 dage, og kan ikke finde de teorier. Er der nogle der kender en side hvor teorierne står beskrevet? -
Mangler inspiration og hjælp
ForumindlægSom i selv kender det; man for udleveret det her stilemne, hvor man synes at alle stilemner er svære og slet ikke til at komme igang med.Sådan et stilemne har jeg fået, og kan slet ikke komme igang. der er 2 emner, begge analyse og fortolkning.Opgave 1:"Fossiler" af Mette Thomsen (fra a... -
Programmeringsfejl
ForumindlægNår jeg trykker på stort delta i bjælken, ændres dette tegn til et spørgsmålstegn, men først når jeg afslutter svaret. Jeg prøver lige Δ. -
oversættelse
ForumindlægHejJeg bor i øjeblikket et sted der ikke ejer en eng-dk ordbog.Ville derfor være lykkelig hvis nogen kunne oversætte disse ord:liaisona tannercountsvassalsfealtyreluctantlyvowbeleagueredTobbe -
Hvordan foregår eksamen????
Forumindlægjeg skal snart op til geografi eksamen, på obligatorisk niveau, hvordan foregår den... og hvor meget skal man inddrage A- og B-opgaverne???Hjælp mig hurtigt, jeg skal op i morgenNatna -
Højere gnmsnit?
ForumindlægEfter en overstået HHx eksamen med en del skuffelser, har jeg ikke opnået det ønskede gennemsnit.Hvis jeg gerne vil forhøje gennemsnittet, hvordan ville i råde mig at gøre det?Jeg er ikke helt tabt bag en vogn, men ville gerne høre andres erfaringer og råd?Er der kun et at gøre?På forhånd tak. -
Kemi - Maj 1997 opg. d
ForumindlægHejsa...Er der mon nogen derude der kan hjælpe mig med en kemiopgave fra den blå eksamensbog Det er fra maj 1997 opgave 2 d...Jeg kan virkelig ikke se hvad jeg skal gøre, og skal aflevere imorgen... Har prøvet, men kan ikke gennemskye den!Den er lidt svært at skrive op, men vil prøve så godt jeg ... -
hjælp til matematik afl.
ForumindlægHejsa.. er der en eller flere venlige sjæle der vil hjælpe mig med disse opgaver, bare forklare hvad det er jeg skal, hvilke formler osv.. for fatter det virkelig ikke. tak på forhånd. Opgave 2 15000 kr. er på 11 terminer vokset til 25000 kr. Hvad var renten pr. termin? 25000 = 15000(1 ...
