Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12001 til 12020 af 20688
-
Hvorfor brød Sovjetunionen og kommunismen sammen?
ForumindlægHej Hvorfor brød Sovjetunionen og kommunismen sammen? Hvad er årsagen, og har det noget med Stjernekrigsprojektet at gøre? Hvis der er en hjemmeside, hvor der står om alt det jeg har spurgt om, må i meget gerne skrive det. Jeg er i gang med en aflevering om Den Kolde Krig, så jeg håber i kan ... -
Linkkonvertering på Studieportalen
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig, hvad studieportalen gør ved links, som sættes ind i forumtekster? Indtil den store omlægning, hvor man nu skriver i en html-editor - jeg har endnu ikke vænnet mig til at huske det det :( - så det for mig ud som om, Studieportalen ikke kunne håndtere lange URL... -
Det postmoderne samfund og narcissisme
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg er i øjeblikket igang med at skrive opgave i samtidshistorie og dansk. I første opgave skal jeg redegøre for begrebet narcissisme i forhold til det postmoderne samfund. Jeg har efterhånden læst en del om postmodernisme og karaktertrækkene ved det postmoderne samfund. Ifølge... -
XeLaTeX, Biblatex-chicago + [12pt,article]memoir, optræder som section i stedet for chapter i ToC
ForumindlægKære alle Jeg benytter mig af XeLaTeX, Biblatex-chicago og [12pt,article]memoir, men i stedet for at bibliografien optræder på højeste niveau på linje med de øvrige sektioner indledt vha \chapter eller indholdsfortegnelsen selv, optræder den i stedet som en \section, a la: Indhold 1. Begy... -
Ungdoms-, udviklings- eller dannelsesroman?
ForumindlægHvad er forskellen på ungdoms-, udviklings- og dannelsesromaner? -
Talemåder: Brænde sit lys i begge ender
ForumindlægHejsa ! Er der nogen der kan fortælle mig hvad talemåden: brænde sit lys i begge ender betyder ? På forhånd tak for svaret -
HVORDAN SKAL OPGAVEN SKRIVES??
ForumindlægHej med jer. Jeg skal i gang med at skrive min AT-opgave nu og jeg skriver i Samf(A) - Dansk(A) om jernbanen som gennembrud og om urbanisering vha. uddrag fra Martin Andersen Nexøs 'Pelle eroberen'. Hvordan skal man starte opgaven? Skal jeg selv lave en problemformulering og problemstilli... -
Udledning af cirkelligning
ForumindlægHej alle. Har skrevet en udledning af cirkelligningen. Kunne i se om dokumentationen er god nok eller om der mangler noget ? Har vedlagt den som pdf fil. På forhånd mange tak! Kenn. -
Tekst med fordybelsesområdet Ondskab
ForumindlægHey, jeg har trukket Ondskab som fordybelsesområde i 9 FSA. Og skal lave en analyse og en synops blandet i den. OG har brug for en god tekst som jeg kan bruge, og skal også have at vide hvordan jeg jeg blander synops og analyse i en. Mange tak :) -
Kvaternioner og rotationsmatricer
ForumindlægHejsa, Når en kvaternion på formen z=a+bi+cj+dk skal beskrive en rotation bruger man oftest kvaternionens rotationsmatrice, men hvordan kommer man frem til denne? Jeg ved, at kvaternioner kan opskrives på formen (a,v), hvor v angiver kvaternionens vektorielle del, hvoraf man så kan opstille en ... -
Resultater af løbeprogram
ForumindlægHej. Jeg har en løbeprogram, som jeg skulle udføre, men det fik jeg ikke lige gjort. Så er der nogen der sådan ca. ved hvordan det ville udvikle sig, hvis man nu løb hver dag? Jeg SKAL bare bruge nogle resultater.. -
Jehovas vidner
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på. Tak på forhånd! 1. Hvad er baggrunden af Jehovas vidners opståen og virke? 2. Hvor mange medlemmer har Jehovas vidner på verdensplan? I hvilke lande er der flest medle... -
Bestem forskriften
ForumindlægI en opgavesæt før man at vide visse informationer: Skihopperen foretager et hop hvilket skal beskrives ved en funktion. Grafen for det aktuelle hop skal overholde følgende to krav: - Højest befinde sig 7 meter over terræn (når han hopper) - hoppet skal være mellem 120 og 126 meter. Jeg er... -
Breddegrad ved polarstjernen?
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne opgave i Astronomisk Navigation - sfærisk geometri i anvendelse: Opgave 2: Forklar ved hjælp af figur 2, hvorfor man, når der er tusmørke lige før nattetid, kan bestemme stedets breddegrad som polarstjernens højde. Bemærkning: Polarstjernen deklination er ikke nøjag... -
Udsendt Af Udenrigsministeriet(Diplomat)
ForumindlægHej, Jeg går egentligt og tænker en del over, hvad jeg skal beskæftige mig med de næste par år, både i form af uddannelse og senere hen job. Mit drømmejob ville jeg umiddelbart mene ville være diplomat, grundet den store fokus på internationale forhold og samarbejde - derudover tiltaler u... -
Isoler x fra tanx
Forumindlæghej... er der en der kan hjælp mig med at løse en lille opgave...? tan((2π*6,2)/L )=0 der skal isoleres L jeg kan slet ikke huske hvordan man beregner sådan en... -
beregn krafter på en genstand
ForumindlægHej. Jeg har svært ved opgave 2 & 3. Jeg er indforstået i hvilken krafter der påvirker legemet, men hvordan beregner jeg dem? og hvordan finder jeg dernæst accelerationen på kassen? -
Find matricen for projektionsafbildningen P
ForumindlægFind matricen for projektionsafbildningen P: R3 -> R3 som projicerer på underrummet Span(u,v) hvor u = (-1, 1, 2) og v = (2, 2, 1). Hvordan løses denne? Hvad går opgaven egentlig ud på? På forhånd tak! -
Grüne
ForumindlægHej, håber virkelig der er nogen som kan rette noget jeg hat skrevet .. :) Berühmte Mitglieder Berühmte Mitgliedern der Grüne sind: Claudia Roth, Cem Özdemir, Steffi Lemke, Joschka Fischer, Renate Kühnast, Jürgen Trittin. Petra Kelly (Gert Bastian, Lukas Beckmann, Rudolf Bahro, Joseph Beuys, A... -
Projektopg. - 8. kl! D:
ForumindlægHej, (-:. Jeg skal lave en projektopg., overskriften siger dog "(9.kl.)", men det er faktisk til 8. kl. Hvilket emne kan jeg tage? Det ville være skønt med lidt hjælp. :D, har tænkt over, at tage om uddannelse, men det bliver for 'privat', har også prøvet med, biler - el-biler,...
