Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12221 til 12240 af 95433
-
brøkregning
Forumindlæga) 1/4 af 216 er ___ ? b) 4 1/4 - 2,5 ____ c) 28 1/2 - 9 3/4 ____ Nogen som kan hjælpe mig med at løse opgavene. -
addering
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har lavet alle del opgaverne i denne opgave men mangler de to sidste, håber nogen ka hjælpe med dem: Jeg har fundet tre forskellige C2H2Cl2: 1) 1,1-dichlorethen (C2H2Cl2, Trivialnavn: Vinylidenchlorid) 2) cis-1,2-dichlorethen (C2H2Cl2, Trivialnavn: Cis) 3) trans-1,2-d... -
Er det rigtigt?
ForumindlægHej, jeg har hørt af en masse at hvis man bare kan pythagoras i folkeskolen udenad så burde man kunne sikre sig en god karakter`? "Er det rigtigt?" -
Forstår ikek min karakter! :-(
ForumindlægJeg har gennem dette år fået omkring 6-7 12-taller, reesten 10 i kemi skrft. men så snart vi lagde ud med organisk kemi faldt jeg fra, hvorfor jeg fik 00 i en kemiprøve (kemi B). Er det grundlag nok for at give mig 7 som standpunkt i skrft? Problemet er at vi ikek ksal have flere afæleveringer og... -
varmekapacitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at gøre rede for sammenhængen i følgende formel:\n\nmlod*clod*(Tslut-100C)= -mvand*cvand*(Tslut-Tstart) (???) -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
kemisk,mekanisk energi
Forumindlæg¨hej hvad er forskellen på kemisk energi og mekanisk energi forstår den ikke helt -
Årskarakter - stx
ForumindlægHvis man fx har fået 7 i samfundsfag c i årskarater og derefter fik man at vide at man skal op i samfundsfag. Ville kun eksamenskarakter gælde? eller er det begge to, altså års- og eksamenskarakter? -
Ressonans
ForumindlægHej, Jeg har et spg. Når der er ressonans, hvordan er det så med energien? Er energien så højst? Og hvorfor er den det? -
Beregning af opdrift på et fly
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal beregne opdriften på et fly, men har lidt problemer med det da jeg ikke kan finde nogen generel densitet på luft. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Besvarelse fysikolympiade 2011
ForumindlægHej alle :) Jeg var til Dansk Fysikolympiade 2011 forleden og har netop fået min opgave tilbage. Desværre gik jeg ikke videre. Tænkte på om der er nogen herinde der evt. har en besvarelse af opgaverne? Især havde jeg problemer med opgave 4, så ville gerne have et bud på hvordan den løses :) -
Introduktion af sinus og cosinus til vilkårlige vinkler
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik på b niveau i gymnasiet, og jeg har fået et spørgsmål jeg ikke forstår, jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig. Spørgsmålet lyder; Introducer sinus og cosinus til vilkårlige vinkler. Er der nogen der ved hvad jeg skal komme ind på? Hvad forventes jeg at vide... -
Bestem a
ForumindlægFølgende funktioner er alle af formlen f(x) = ax. Bestem i hvert tilfælde a, når: a) f(5) = 10 b) f(-6) = 12 c) f(7) = 25 d) f(3) = 0,5 -
bestem formel til regressionslinje
ForumindlægHvordan er det nu, man finder a og b værdi, Som jeg skal lave om til en formel. altså f (X)=ax + b, når: Tid (min) 5 10 15 20 25 30 km-tæller 112,1 113,9 116,0 118,2 120 121,9 På forhånd tak! -
Induktion - magnetisme
ForumindlægHej Imorgen skal jeg op i fysik og mangler stadig at forberede emnet "magnetisme, induktion og transformation. Jeg er lidt i tvivl om hvad induktion er. Er der nogen der kan give en god og præcis beskrivelse af hvad induktion er? På forhånd tak Mvh Nicklas -
Finans Bachelor
ForumindlægHej Hvad er folks mening til den nye finans bachelor udd.? http://www.finansbachelor.nu Og sammenlignet med HA Almen Erhvervsøkonomi? Tænkte på at det er 1. år med Finans bachelor om uddannelsen så ikke skal have lidt tid til at komme i gang osv. mht lærererne ikke er inde i rutinen med underv... -
kemiA - hvad skal jeg læse?
ForumindlægHej folkens...jeg skal til at have kemi på højt niveau efter sommerferien. Kan i anbefalde mig noget som jeg ihvertfald skal ha fat på? altså en bog som er rigtig god tikl at have ved siden af sig i timerne? noget som jeg skal have læst inden skolen starter igen? Bare nogle gode råd jeg vil havep... -
udregning af andengradsfunktion
ForumindlægHej har fået en opgave hvor jeg skal regne nogle opgaver ud, men hvad skal jeg bruge i funtionen for og regne de 3 opgaver a b c og d ud? er lidt forvirret andengradsfunktion er ikke min stærke side.. opgaven lyder således Ole og Dagmar har en lille gård. På lidt af jorden, der hører til gårde... -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke forstår :( har læst alt om det, men kan ikke få det til at passe :( -
beregning af længden på en højde
ForumindlægJeg sidder her og er gået i stå med en matematik aflevering.. opgaven lyder sådan: Beregn længden af højden hACB vinkel ACB Vinklerne: A: 35, B: 50,81 C: 94,19 a = 5,18 - b = 7 - c = 9 Men jeg ved ikke hvordan jeg skal beregne længden af højden. Håber der nogen der kan hjælpe mig :)
