Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 12241 til 12260 af 160718
-
I have a dream analyse ?
Forumindlæger der nogen der ligger inde med en analyse af Martin luther king's tale "i have a dream"? Analysen skal være på dansk :) tak... -
I have a dream - haster en smule :)
ForumindlægHej.. Til i morgen skal jeg oversætte Martin Luther Kings "I have a dream". Jeg er stødt på et ord, jeg bare ikke kan oversætte. Har søgt lidt rundt omkring, men kan ikke finde det. Ordet/ordende er The Emancipation Proclamation. Sætningen hedder: One hundred years ago, Abraham Lincoln ... -
1.004 1-årigt A-niveau
ForumindlægHej. Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal alve opgave 1.004 i Eksamensopgaver 1-årigt forløb til A-niveau Opgaven lyder: En funktion f er løsning til differentialligningen dy/x = x/(1+y^2) og graften for f går gennem punktet P(4,1) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punkt... -
Terminsprøve forberedelse i Biologi A
ForumindlægHej. Jeg skal op i skriftlig biologi på A niveau til terminsprøven i morgen og 'forsvare' mine 10-taller i årskarakter. Problemet er, at jeg, dum som jeg er, ikke har alverdens noter. Vi må gerne bruge internet under prøven, så længe det er undervisningsreletaret, dvs. noget vi har arbejd... -
a b c
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvad der er a b og c, jeg kan nemlig ikke få diskriminanten til at passe bagefter .. -3x ^2 - 1 = 0 Jeg vil umiddelbart gætte på, at b ikke er tilstede, men så passer d som sagt ikke .. d = 0^2 - 4 * (-3) * 0 d = 0 - 0 d = 0 Nulpunkter: x = 0 +/- √0 6 ... -
Bestem vinkel a
ForumindlægHar denne opgave (vedhæftet) og skal beregne vinkel a, har prøvet at lave den, men det må være forkert, for er det ikke noget med, at hypotenusen altid er den længste i en retvinklet trekant? Dvs. at |b| ikke kan være 8,6 som jeg har fået det til.. Håber der er en, der vil hjælpe. a) Jeg sta... -
Bestemmelse af a og b
ForumindlægHej alle :) Jeg har fået et opgavesæt som jeg skal have lavet ;) Men jeg er gået i stå ved opg. 2, del a (se vedhæftet fil). Jeg kan godt finde a og b ud fra 2 punkter i en graf, men hvad gør man, når jeg nu ikke har en graf? Skal jeg selv tegne en med de givende data? Eller er der en nemmere me... -
Potensfunktion, find a og b
ForumindlægFunktionen f(x)=b*xa opfylder at, f(2)=2 og f(4)=16 Bestem tallene a og b. Sådan lyder opgaven. Jeg har søgt på nettet og har selv prøvet mig frem, men det er hele tiden a der er problemet. Jeg har facit som er a=3 og b=1/4 Jeg har sagt: b*2a=2 b*4a?=16 På et tidspunkt kom jeg fr... -
KEMI A - KARAKTER
ForumindlægEr der nogen der sidder med omsætningstabellen for kemi A? Jeg vil meget gerne se, hvor mange opgaver man skal løse rigtigt for at bestå. -
om-eksamen dansk A mdt.
ForumindlægHej, Jeg har virkelig brug for jeres hjælp derude! Jeg har været op til dansk A mundtlig eksamen og det er gået meget skidt! Jeg vil spørge om man kan tage en om-eksamen? Mod betaling - det ved jeg godt! Kommer jeg til at få min studenterbevis alligevelle sammen med de andre samme dag? eller i... -
Funktion x^a
ForumindlægJeg har glemt en helt grundlæggende ting... Når vi differentierer og integrerer skal vi blandt andet kunne gøre det med xa og xa. Hvad er det a står for her? På forhånd tak for hjælpen :) -
Samfundsfag A - HJÆLP til mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude, jeg har her til morgen været oppe og trække emnet til min Samfundsfag A eksamen imorgen tidlig kl. 9.00 Emnet er: De døde ideologier og velfærdsstaten Bilagene lyder: 1. Artikel - Vi har brug for en ny værdipolitik 2. Artikel - Nye partier på vej 3. Figur - En fordeling... -
Bestem fællesmængden af A og B
ForumindlægEr mine svar rigtige? -
Fysik >< Matematik
ForumindlægSkal man være god til matematik for at studere fysik på universitetet? Er fysik ikke mere præget af matematik end kemi er på uni? -
Bestem koordinaterne til a og b
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælp mig med denne opgave jeg er virkeligt gået stå jeg. opgaven lyder således: Bestem koordinaterne til a og b , når det er givet, at a+b = (6,-3) og a-b = (-4,1) jeg vil ikke rigtigt hvad jeg skal. jeg håber meget at der er nogen kan hjælpe mig. ... -
A short story ! HASTIG HJÆLP !
ForumindlægWrite a short story which takes place in the global world that people live in today. Throughout the short story, your main character’s life must be influenced by globalization or even change radically because of globalization. Start by choosing one of the following countries in which your s... -
Oversættelse spansk A
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med min spansk oversættelse? A-niveau her er den danske tekst øverst dernæst det spanske Tak Historien ”El hombrecito vestido de gris” handler om en lille mand, der lever et meget monotomt og kedeligt liv. Hver dag laver han de samme ting. Han vågner altid k... -
Kemi A - hvor mange elever??
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg har valgt at hæve kemi A, hvilket fire andre fra min klasse også har valgt. Problemet er dét, at vi har fået at vide, at holdet ikke bliver oprettet, da vi er så få. Er der en formel "lov" for, hvor mange elever der SKAL være på et hold? Er der noget... -
Bestem a,b,c
ForumindlægJeg kender rødderne som er 1 og 2, og C skærer y-aksen i 2. Er det korrekt jeg skal bestemme a, b og c ved dette: a(x-r1)(x-r2) 1(x-1)(x-2) x^2-3x+2 Er det korrekt? På forhånd tak! -
Find a og b - hurtigt!
ForumindlægSkriver opgaven direkte ind, håber på en formular, jeg kan bruge til noget! (: Opgaven: Nedenstående tabel viser antallet af diabetikere i Danmark i 2001 og 2005 År: 2001 | 2005 Antal: 156000 | 206000 Antallet af diabetikere i Danmark i perioden 2001-2005 kan med god tilnærmelse beskrives ved en ...
