Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12421 til 12440 af 95433
-
Droppe ud og starte på 2årig STX
ForumindlægHej med jer Jeg har haft et meget turbulent 1. g, som endte med at jeg nu går på en linje jeg hverken forstår eller går op i (græsk A, latin A). Jeg havde oprindeligt valgt Mat A, Fys B, Kem B, men endte med at stoppe pga. det sociale. Jeg vil gerne læse noget biologi, da jeg har fundet ud af at ... -
Globalisering??
ForumindlægHej! Er der nogen af jer som har noter i samfundsfag C eller eventuelt forklare hvad globalisering er. I må rigtig gerne komme med et uddybbende svar tak på forhånd! -
Rumgeometri - hjælp
ForumindlægGodaften.. Jeg sidder med opgave 3.106 i MAT A-niveau 3-årig forløb.Jeg har en kugle K og en plan alpha i rummet. Kuglen har centrum i punktet C og punktet P er projektionen af C på alpha. Planen skærer kuglen i en cirkel c.I et koordinatsystem har kuglen og planen ligningerne:K : x^2+y^2+z^2-4x-... -
dumt eller??
ForumindlægHej.. er lige startet på hhx i svendborg. Jeg har valgt en studieretning som hedder, afsætning A virksomhedsøkonomi A, samt matematik B. Er dette en god linje? jeg er ikke specielt matematisk, men kan da godt finde ud af det hvis jeg lige lærer det.andre som kender linjen eller lignende? -
Resistans afhængighed af temperaturen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en fysik opgave, som jeg ikke helt er med på. Opgaveformulering lyder på: Resistansen i en lille spole af kobbertråd målles med et ohmmeter. En varmeplade med indbygget magnetomrør varmer et vandbad og dermed kobbertråden op. Under opvarmningen noteres 8-10 sammenhørende... -
A-fag mht. medicinstudiet...
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har virkelig brug for jeres erfaringer mht. valgfag i 3g. Jeg vil gerne ind på medicinstudiet (selvfølgelig kun hvis jeg får snittet). Lige nu har jeg science-linjen, dvs. kemi B og fysik B. Jeg vil gerne på SDU eller Aarhus universitet. Jeg kan kun vælge et fag på A-nive... -
lagrange multiplikatorer
Forumindlægbruges til optimering af funktioner under bibetingelser. Givet f(x,y) og g(x,y)-c=0 Definerer en lagrangefunktion: L = f - λ(g(x,y)-c) Og man skal så løse følgende ligningssystem for ekstrema: dL/dx = 0 dL/dy = 0 dL/dλ = 0 I mine noter (uddrag vedhæftet) bliv... -
tid i vand
ForumindlægHej Er der en, som kan hjælpe med vedhæftede opgave? Mvh, Mogensen -
Hjælp
Forumindlæghej nogen der vil hjælpe mig frem til det her: jeg har AT opgave og skal vælge mellem to fag, den ene er humanistiskfag og det andet er naturvidenskablig fag. jeg vil vælge og skrive om Teknologi Fremtidens it-udfordringer men ved ikke hvilken 2 fag jeg kan indrage, så det passer sammen, nogen... -
sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej:) Jeg sidder her og skal op til mundtlig matematik i morgen. Jeg tænkte på om der var nogen der kunne forklare (eller henvise til enforklaring) om sinus- og cosinusrelationerne. Jeg er ikke specielt skarp når det gælder til matematik, så helst ikke for mange psykopat-fagudtryk og sådan noget,... -
Studieretningsskifte - hhx
ForumindlægHeej Studieportalen Jeg er lige begyndt på hhx og er kommet på linjen innovation m. Tysk. Men jeg vil gerne ind på linjen som hedder mikro- og makroøkonomi, da jeg finder økonomi samt matematik yderst interesant. Nu skal jeg så tage fat i studievejlederen angående skifte, og da jeg er overbevis... -
Hvordan?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvor og hvordan man skal regne sit gennemsnit ud? -
HJælp til spørgsmål
ForumindlægHvordan løses vedhæftet -
At læse på uni vs. erhvervsuddannelse
ForumindlægEr der forskel på undervisningen, det faglige niveauet mm., når man kigger på at læse på hhv. universiteter som Århus, KBH etc. og de mere erhversrettede uddannelser fra fx DKs farmaceutiske uni og DTU?Jeg har en ide om at det er smartere (med henblik på arbejde senere) at tage en uddannelse fra ... -
Karakter vægt?
Forumindlæghej alle sammen, er lidt forvirret over hvordan stx engelsk B niveau faget vægtes . Jeg har nu fået 2 årskaraktere og snart et eksamenskarakter, har kigget lidt på hvordan mit snit kommer til at se ud, og forstår ikke hvorfor både skriftlig og mundligt årskaraktere samt eksamen hvert tæller 0,75.... -
Big Bang - Hjælp! :-)
ForumindlægHej alle! Jeg er stødt på det simple spørgsmålet 'Hvad er Big Bang?' i Fysik. Jeg har allerede skrevet at Big Bang er en teori om hvordan universet blev skabt, og at det skete ved en eksplosion. Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal skrive. Nogen, der kan hjælpe lidt, eller tilføje noget??? G... -
Løsning af ligninger
Forumindlæghejsa alle jer! Jeg sidder og er i gang med at læse op til mdt. mat eksamen c-niveau, og er gået lidt i stå ved et spørgsmål her: Jeg bliver bedt om generelt at gøre rede for løsning af ligninger, og så af løsning af lineære udtryk (c=a*x+b) og eksponentielle udtryk (c=b*a^x). Jeg forstå... -
Amider og syre-baseegenskaber
ForumindlægHej, har amider syre-baseegenskaber? jeg skal tilegne diazepam's pka værdi på 3,3 Der er en tertære amin i den og så en amid, jeg kan ikke huske om amider havde syre-baseegenskaber og aminer har jo pka værdier omkring de 7 -
Kemi: cyclohexens reaktion med bromvand
Forumindlægheyskal have lavet denne her rapport, men jeg forstår faktisk stort set ingen af spørgsmålenen.Dem jeg ikke forstår er:2. Anvend titreringen med 0,100 M natriumthiosulfat ( ) til at beregne stofmængden af i de 25,0 mL bromvand. I skemaet noteres en 4 gange så stor stofmængde for da der blev br... -
Eksamen
ForumindlægJeg har lige modtaget min karakter for min engelske stil og den er en del lavere end den plejer at være, derfor ville jeg høre om der er nogle der ville se den igennem og måske komme med et bud på hvad karakteren skulle være, for jeg overvejer klage, men det kan selvfølgelig være at jeg har haft ...
