Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12541 til 12560 af 154034
-
Samfundsfaglige teorier
ForumindlægHej Alle Jeg skal snart op i skriftlig eksamen i samfundsfag A og jeg vil derfor gerne have styr på de forskellige teorier der findes, men jeg har svært ved at skabe et overblik over hvilket teorier det er jeg skal have styr på. Nogle der kan hjælpe med en liste af de forskellige teorier? -
Spansk hjælp tilbydes til eksamen, afleveringer..
ForumindlægHola! Jeg har stor erfaring indenfor Spansk-området (hvilket også er mit 2. modersmål), oversættelser, tolkning, undervisning og opgavehjælp, fra gymnasie til universitetsniveau. Jeg tilbyder en hjælpende hånd i spansk på alle niveauer, begynder til avanceret. Det kan f.eks. være til afleverin... -
hjælp til en matematikopg.
ForumindlægHej er der ogle der kan og vil hjælpe med denne opg.1) find eventuelle fælles punkter for planerne, a, b, y med ligninger.a) -2x+3y+2z-8=0b)x-14y-6z+69=0y)3x+4y-7z-47=0 -
Eksaminer på STX.
ForumindlægEr alle de fag, man skal op i til eksamen, på de tre år på STX, udtræk? Eller er der nogle obligatoriske fag, som man ved, man skal/kan komme op i? -
Samfundsfaglige metoder AT
ForumindlægHej. Jeg skal inden længe aflevere min synopsis til AT. Jeg har valgt fagene biologi (B) og samfundsfag (A), og min opgave handler om randzonerne. Jeg har netop i dag foretaget et områdeskift, så jeg skal starte helt forfra med min synopsis. Mit største problem lige nu er, at jeg har svært ved a... -
Kredsløb og blod
ForumindlægHej jeg har trukket til min biologi eksamen idag (24 timers forberedelse) og fik emnet: Kredsløb og blod. En af opgaverne går ud på at jeg skal finde ud af hvem der er faderen til barnet: Mor: Blodtype AB, Rh-, Blå øjne Barn: Blodtype AB, Rh+, Brune øjne Far? a) Blodtype O, Rh+, brune ø... -
Gode verbal perifraser og konjuktiver til spansk eksamen
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som mange andre op i skriftlig spansk på A-niveau i den nærmeste fremtid. Jeg er ikke særligt stærk i spansk, så jeg vil gerne have nogle gode formuleringer som jeg kan støtte mig til. Jeg har hørt, at det giver gode points at benytte konjuktiv og verbal perifrase... -
Er matematikken tung på Erhvervsøkonomi?
ForumindlægHej allesammen Min plan er at læse erhvervsøkonomi i 2022, når jeg er færdig med HF. Jeg er bare nervøs for sværhedsgraden af matematikken. Jeg færdiggør mat B næste måned og fortsætter med mat A efter sommerferien. Det er ikke fordi, at jeg ikke har styr på matematikken, for det har jeg, men ... -
Analyse af krydsningsskema
Forumindlæg"Forklar hvordan man opstiller og analyserer et krydsningsskema for to gener – hvor forældrene er fra F1generationen" Jeg skal op i biologi årsprøve her på onsdag, og er stødt på det her spørgsmål. Er der nogle der kan hjælpe mig? :) Ellers tak!!!! Håber nogle svare! -
Rumfang
ForumindlægHvormange“TomsGrankogler”skalmanspiseforatfå ligesåmegetchokolade,somhvismanspiseret“Kinder SURPRISE”? Er det rumfang af begge i forhold til hinanden? -
Bestemme en forskrift
ForumindlægJeg har lidt problemer med at løse disse to opgaver - nogle der evt. kan hjælpe? I perioden 1990-2007 er det årlige udslip af CO2 fra Kina steget med 6,0 % pr. år. I 1990 var CO2-udslippet fra Kina 2244 mio. ton. Funktionen g (x) angiver det årlige CO2-udslip fra Kina x år efter 1990. b) Bestem ... -
Lys
ForumindlægLyset fra en laser( λ=632.8nm) sendes gennem et gitter med 600 ridser per mm og hen mod e skærm, hvor der dannes et antal pletter. Hvad er gitterkonstanten i meter? Hvor stor en vinkel afbøjer gitteret lyset?(ved førsteordenspletterne) -
Hvordan løser jeg c)?
ForumindlægVedhæftet opgaven. Hvordan laver jeg opgave c)? Mit gæt, var at indsætte 7.5 = x ind i snitkurven, for at se højden over broen mod syd -
Influencer artikel
Forumindlæghej jeg skal skrive en artikel om indfluencere, og skal lave en indledning som er spændende, og hvor man får lyst til at læse videre. Det er i samarbejde med ældresagen. ville hører om i havde nogle ideer til hvad jeg kunne skrive -
Udregning kompleks tal
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med denne opgave, og har brug for hjælp: (7-i(3+2*7)) * (4+3*6-5*i) Jeg ved ikke om jeg skal starte med at udregne den indre parantes: (7-17i) * (22-5i) Og så sige: 7*22+7*5i+17i*22+17i*(-5i) 154+35i +374i-85i2 Og nu jeg gået i... -
Opgave 5.1 fra "Enigma - et dilemma"
ForumindlægJeg skal gøre rede for at følgede kan skrives som Jeg forstår ikke hvordan det kan omskrives på denne måde :/ -
Vektorregning i rummet
Forumindlæghey mit spørgsmål er flg. a = ( -2,3,4) b=(1,3,7) og v =(s,t,1) <--- ( alle disse er vektorer!) jeg skal så bestemme tallene s og t så v er vinkelret på a og således b. er det rigtigt at man bare kan tage krydsproduktet af a og v, derefter udregne det med 3 ligninger med 2 ubekend... -
dumper jeg hhx? :( hjælp..
ForumindlægJeg går på hhx 3 år og er færdig her om et par måneder.. Årskarakter : Matematik mundtlig 02 Matematik skriftlig 02 Samfundsfag 4 Tysk mundtlig 10 Tysk skriftlig 10 Virksomhedsøkonomi mundtlig 02 Virksomhedsøkonomi skriftlig 00 Eksamens : Virksomhedsøkonomi mundtlig 00 er... -
Hvad betyder n`est-il pas? + overættelse
ForumindlægJeg har en lille oversættelse hvor jeg ikke helt er klar over om tiderne er korrekte. Der er mange immigranter i Frankrig. De er kommet, fordi der ikke er arbejde til dem i deres eget lnad; men deres tilværelse i Paris, for eksempel, er ikke altid nem. Deres arbejde er dårligt betalt, og folk res... -
FREMTIDEN!!!! :O
ForumindlægGoddag! Så er AT-tiden ved at nærme sig, og emnet er FREMTIDEN. Er der nogen der har nogle interessante emner som vil dele med os andre?? Det skal helst være Biologi sammenkoblet med et andet fag. Men ellers er jeg åben for alle forslag! Håber i har nogle spændende og sjove emner :) Knus!! (: ...
